Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikalla viisasta ihmistä, joka tietäisi kehon toiminnasta?

Vierailija
12.01.2013 |

Kärsin jatkuvasta palelusta ja mitä omituisimmissa kohdissa tuo palelu voi alkaakaan.

Nyt olen palellut runsaan tunnin; päällä pitkät villasukat, flanelliolohousut, tunika, villatakki ja peitto päällä. Niin ja juuri ennen kuin palelu alkoi, tein tunnin mittaisen treenin, join palautusjuoman ja kävin suihkussa. Treenin aerobisella osuudella maksimisyke 171 ja keskisyke 153, punttiosuudella maksimisyke oli 138 ja keskisyke 120. En ymmärrä, miten tuon jälkeen voi palella.

Jos juoksen pitkää lenkkiä, alkaa palelu 1,5 h juoksun jälkeen; menen ihan kananlihalle vaikka hiki valuu ja lenkillä veden joukossa urheilujuomajauhetta.

Varsinkin näin talvisin tämä palelu on varsinainen ongelma, koska vaatetus ei sitä ratkaise vaan kylmä tulee kehon sisältä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan liian matalat, kun jaksat aktiiviurheilla. Niiden mataluus voi aiheuttaa palelua.

Vierailija
2/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiva kuin ap:lla, tai siis onkin, eli palelen lähes aina ja todella paljon. Voi olla kaksi villapaitaa päällä ja peitto ympärillä, ja silti palelen. Palelen joskus suihkussakin vaikka laittaisin ihan kunnolla kuumaa vettä tulemaan.

Oikeastaan ainoat hetket jolloin en palele ovat silloin, kun liikun kunnolla. Mutta en voi liikkua koko hereilläoloaikaa, liikuntaa harrastan paljon mutta se ei riitä lämmittämään kuin sen liikunnan ajaksi.

Kilpirauhasarvot on mitattu pariinkin kertaan (tosin nyt niistä on aikaa mutta palellut olen aina) ja ovat olleet normaalit.

Vierailija
4/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös joikka ja urheilullinen, mutta kärsin silti palelusta.

Kilpirauhasarvot ja verikokeet olivat kunnossa, vain hemoglobiini olli liian matala.

Vuosien varrella olen kuitenkin huomannut, että ainakin minulla palelu liittyy hormonaalisiin heilahteluihin, eli palelen selvästi enemmän ennen kuukautisia ja joskus myös pari päivää niiden jälkeen, eli johtuisiko matalasta estrogeenista tms?

Tässä vain minun ajatuksiani.

Vierailija
5/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan, että laihtuessa palelee. Joten pitäiskö sun kokeilla lisätä vaikka jotain hiilaria ennen urheilusuoritusta. Jos sulla menee energiat liian matalalle ja siksi palelet eikä se palautusjuoma riitä korvaamaan vajetta. Kannattaa ainakin kokeilla.

Vierailija
6/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kylmänhorkkakohtaukset ovat olleet kaikissa kolmessa raskaudessa eka merkki vauvan olemassa olosta. Olen kyllä pitänyt niitä tosi outoina ja luullut olevani kovassakin kuumeessa, koska olo on kylmyyden lisäksi ollut muutenkin huono.

Vierailija
7/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kylmänhorkkakohtaukset ovat olleet kaikissa kolmessa raskaudessa eka merkki vauvan olemassa olosta. Olen kyllä pitänyt niitä tosi outoina ja luullut olevani kovassakin kuumeessa, koska olo on kylmyyden lisäksi ollut muutenkin huono.

Vierailija
8/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullut että oon ihan outo. Haluaisin saunoa joka päivä, palelee vaikka sisällä paljon vaatteita päällä, kädet ja jalat aina jääkylmät. Kesähelteellä on hyvä, muut ajat palelen.

Pitäisikö muuttaa pois täältä kylmästä vai mitä vois tehdä?

Vierailija
9/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se hyvin olla joku hormoniperäinen juttu.

Tai sitten ajattelin, että olette varmaan hoikkia, ei kauheasti ylimääräistä rasvaa kehossa? Siinä vaiheessa kun muut syyt on suljettu pois, niin ehkä rasvakerroksen kasvattaminen auttaisi. Lisäämällä hiilaria ja rasvaa ruokavalioon jonkin verran.

Näin minä ajattelen perustuen ihan siihen, että krooniset palelijat joita minä tunnen ovat hurjan hoikkia.

Vierailija
10/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki; rasvaprosentti on niin ikään normaaliarvojen sisällä eli minun kohdallani tämä pohdintasi ei pidä paikkaansa.

ap

Vierailija
11/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on melko hoikka, mutta en näe mitään järkeä ruveta vastentahtoisesti lihottamaan itseäni vain tämän takia. Syön jo muutenkin paljon, enkä ala mättää roskaruokaa jotta lihoisin sillä terveellistä ruokaa en enempää jaksa syödä, herkkujakin tulee kuitenkin vedettyä nykyiselläänkin reilusti.

Vierailija
12/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on melko hoikka, mutta en näe mitään järkeä ruveta vastentahtoisesti lihottamaan itseäni vain tämän takia. Syön jo muutenkin paljon, enkä ala mättää roskaruokaa jotta lihoisin sillä terveellistä ruokaa en enempää jaksa syödä, herkkujakin tulee kuitenkin vedettyä nykyiselläänkin reilusti.

ainakin aloituksen perusteella tulee palelu vain treenin jälkeen. Ei tarvi olla ydinfyysikko, että tajuaa että energiat menee liian matalalle suorituksen aikana ja jälkeen. Ennen fyysistä harjoitusta jotain polttoainetta kehoon. Sillä se on ratkaistu, ap:n ongelma siis. Ei sitä tarvi itteensä lihottaa, pitää vaan ajoittaa ravinnon saanti oikein.

Vierailija
13/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä palelen aina, paitsi siis liikkuessa. Ja energiaa taatusti saan tarpeeksi.

ainakin aloituksen perusteella tulee palelu vain treenin jälkeen. Ei tarvi olla ydinfyysikko, että tajuaa että energiat menee liian matalalle suorituksen aikana ja jälkeen. Ennen fyysistä harjoitusta jotain polttoainetta kehoon. Sillä se on ratkaistu, ap:n ongelma siis. Ei sitä tarvi itteensä lihottaa, pitää vaan ajoittaa ravinnon saanti oikein.

Vierailija
14/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelen edelleenkin vaikka nyt on jo tullut syötyäkin tuon treenin jälkeen.

ap

Vierailija
15/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syötkö ennen treeniä? Ja mitä syöt? Karppaatko? Treenaat aika pitkiä aikoja. Se, että palelet vieläkin treenin jälkeen voi edelleen johtua siitä, että olet niitä, jotka lähtee tyhjällä mahalla treenaamaan että läski alkaa palamaan. Sitten sun elimistössä jää se reaktio päälle.

Vierailija
16/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenin aikana nautin siis vettä, johon sekoitettu urheilujuomajauhetta.

Palelee myös niinä päivinä kun en treenaa. Palelee yöllä, aamulla, päivällä ja illalla, syksyllä, talvella, keväällä ja kesällä, paitsi jo yli 25 astetta lämmintä.

ap

Vierailija
17/17 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenin aikana nautin siis vettä, johon sekoitettu urheilujuomajauhetta.

Palelee myös niinä päivinä kun en treenaa. Palelee yöllä, aamulla, päivällä ja illalla, syksyllä, talvella, keväällä ja kesällä, paitsi jo yli 25 astetta lämmintä.

ap

heti kertonut. Sulla taitaa olla myös matala verenpaine.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän