Mun ruokavalio tänään... Joo, laihdutan.
Aamulla kaurapuuro, raejuustoa, vähän tonnikalamunakasta näkkileivän päällä
Lounaalla jauheliha-perunasosevuokaa, porkkanaraastetta, appelsiini
Välipalana proteiinipatukka, kahvia
Illalla syön makkaraa ja juon pari olutta.
Liikuntana reilu tunnin lenkki....
Kommentit (14)
Mut tietty riippuu paljon annoskoosta. Jotenkin tunkkaselta vaikuttaa sun ruokavalio mun mielestä.
Näyttää ihan hyvältä, mutta pari asiaa ehkä muuttaisin.
Laskin vitamiinit ja mineraalit olettaen 100g per ruokatuote (poislukien tuo proteiinipatukka, mutta niissä ei välttämättä ihan hirveästi mitään olekaan), ja varsin tasapainoisesti on kaikkea muuta, paitsi K1- ja B9-vitamiineja, joita saat ehkä vain 25-50 % päiväntarpeesta annoksista riippuen.
D-vitamiinia saat ehkä juuri ja juuri sen suomalaisen suosituksen verran (lähinnä tonnikalasta ja vähän kananmunasta), mutta suosittelisin varsinkin näin talvisin syömään vielä 25-50µg (1000-2000 IU) D-pillerin lisäksi. K2-vitamiinia ei ohjelmani laske, sitä saattaa saada juustostasi jonkin verran (itse otan varmuuden vuoksi pillereinä, koska parissa tuoreessa suuressa tutkimuksessa se vähensi sydäntautikuolleisuutta 50 %).
Lisää esim. pinaattia (B9 + K1), lehtikaalia (K1, vähän B9) ja/tai Romaine-salaattia (B9, vähän K1). D:tä saa lisää kaloista/sienistä. K2:sta löytyy useista juustoista, ainakin goudasta.
Aamupala puol purkkia rahkaa ja puol purkkia rasvatonta ja sokeritonta jogurttia, kahvia ja kaksi kinkku/kurkku/tomaattileipää
Lounas 1 kanafile ja salaattia
Välipala rahka/jogurtti toinen puolikas
Päivällinen kabablihaa (itsetehtyä vähänrasvaista) ja vähän riisiä ja kebabkastiketta lasi punaviiniä
Iltapala taas rahka/jogurttia puolikas
Viiniä ehkä vielä pari lasia
Joo viikonloppuna tulee vähän herkuteltua :)
Kaksi viikkoa -4kg, eli ylimääräiset hiilarit ja rasvat minimiin. Tänäänen jaksa mennä ees salille, mutta salitreenit 4krt/viikko. Juoksumattoa ja crossingia sekä ohjattuja jumppia.
mutta jos määrät ei ole tajuttomia, niin ihan ok lauantain mässypäiväksi, etenkin jos muut päivät sisätltää kasviksia vähän enemmän?
Ei vaikuta siltä, että laihdutat,
Mitenhän tuollaista voisi edes päätellä, ilman että ruoka-annosten koot ilmoitetaan, jota ei tässä tapahtunut?
kasviksia lähes 1 kg päivässä ja ruoan laatu erilainen. Otan tänäänkin lisäksi monivitamiinit ja omega 3:t, joten ei syytä huolestua :) Voin huomenna kirjata mun hyvän ruokapäivän tänne. t. ap
Ei vaikuta siltä, että laihdutat,
Mitenhän tuollaista voisi edes päätellä, ilman että ruoka-annosten koot ilmoitetaan, jota ei tässä tapahtunut?
ei vaikuta siltä, sillä ruokavalio kaikkineen ei kuulosta laihduttajan valiolta, ja sitä paitsi, kirjoitettiin myös koosta siinä vastauksessa, joten hengitä rauhassa ja hengittele syvään. Se jeesaa, kun tarvii tehdä ylilyöntejä.
ei vaikuta siltä, sillä ruokavalio kaikkineen ei kuulosta laihduttajan valiolta,
Eihän laihduttajan ruokavalion tarvitse poiketa laisinkaan "normaalista" ruokavaliosta tai yhtään mistään ruokavaliosta, kunhan päivän energiansaanti alittaa energiantarpeen, eli syö vähemmän kuin söisi normaalisti.
ei vaikuta siltä, sillä ruokavalio kaikkineen ei kuulosta laihduttajan valiolta,
Eihän laihduttajan ruokavalion tarvitse poiketa laisinkaan "normaalista" ruokavaliosta tai yhtään mistään ruokavaliosta, kunhan päivän energiansaanti alittaa energiantarpeen, eli syö vähemmän kuin söisi normaalisti.
Mikä ettei voisi ottaa pari olutta ja vähän makkaraa lauantai-iltana. Jos yrittää pysyä liian tiukalla ruokavaliolla, repsahtaa helpommin/useammin herkkuihin ja tuhoaa pahimmillaan koko laihdutuksen.
Tsemppiä laihdutukseen ap!
Mikä ettei voisi ottaa pari olutta ja vähän makkaraa lauantai-iltana. Jos yrittää pysyä liian tiukalla ruokavaliolla, repsahtaa helpommin/useammin herkkuihin ja tuhoaa pahimmillaan koko laihdutuksen.
Tsemppiä laihdutukseen ap!
tätä tarkoitin yllä, kun sanoin, ettei vaikuta laihduttajan päivältä :)
Parasta kait yleensä onkin pitää välillä ns mässypäivä, aineenvaihdunnan ja motivaation vuoksi.
Enemmän kasviksia ja hyvää rasvaa.