Kuntoutusrahalla opiskelu?
Onko kukaan ollut sellaisessa tilanteessa että jäänyt pois määräaikaiselta eläkkeeltä ja sitten hakenut onnistuneesti kuntoutusrahaa pystyäkseen opiskelemaan ja säilyttämään jotenkin inhimillisen toimeentulotason?
Paljonko kuntoutusraha sitten oikein on?
Tarkka tieto tuntuu olevan kiven alla.
Kommentit (3)
on se että eläke loppuu 2014 tammikuussa ja nyt hoitohenkilökunta sysäsi minua pois omasta piiristään eli pitäisi hommata ihan uusi lähete hoitoon ja vasta sitten luultavasti pääsisi miettimään kuntoutustuen uusimista. Eli vaikuttaisi aika vaikealta ja nöyryyttävältä.
Minulla oli pari vuotta sitten sellainen hetki että kuntoutustuen uusiminen viivästyi pahasti ja yritin hakea kuntoutusRAHAA Kelalta mutta sitä ei myönnetty koska he eivät katsoneet että se oppilaitos valmistaisi ammattiin ja silloin jouduin olemaan vähän aikaa opintotuella joka ei riittänyt edes koulumaksuihin.
Tosin nyt olen hakemassa sinänsä ilmaiseen, ammattiin valmistavaan koulutukseen.
Voitaisiinkohan se kuntoutusraha siis myöntää vanhan taustan ja lääkärinlausunnon perusteella kun eläke on vielä tilapäisesti voimassa?
Jos niin eikö sen periaatteena ole juuri tuo?