Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät halua sinun muuttavan Suomesta pois ?

Vierailija
12.01.2013 |

Asuimme 4 vuotta ulkomailla ja päätimme lähinnä perhesyistä muuttaa takaisin Suomeen. Nyt olemme n. 1 vuoden Suomessa asumisen jälkeen kuitenkin muuttamassa takaisin ulkomaille Suomen surkeiden työmahdollisuuksien takia.

Näiden vuosien aikana minua on ihmetyttänyt ihmisten asenne. Kun suunnittelit ulkomaille lähtöä niin moni kaukaakin tuttu valitteli miksi muutamme, ulkomailla olon ajan moni houkutteli muuttamaan takaisin, sitten muutimme (ei houkuttelun takia) ja näitä samoja ihmisiä, jopa naapureita, ei ole koko vuoden aikana näkynyt kertaakaan. Ja taas samanlainen ruljanssi alkamassa "älkää menkö jne."

Ihmetetyttää, että:

a) kadehtiiko ihmiset, kun ei itse pääse ulkomaille

b) halutaanko, että kaikki muutkin olisivat samassa paskassa

c)jotain muuta

Ulkomailla asuneena itse ainakin rohkaisen muita lähtemään enkä kehota yhtään jarruttelemaan ellei mene johonkin surkeisiin töihin tai vaaralliseen maahan.

Ei mulla muuta, mutta mitenkähän näiden ihmisten olo paranee jos istumme samassa suomalaisessa liemessä ?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat itsekkäitä eivätkä halua, että heidän piirinsä muuttuu. Vaikka nyt ei sitten nähtäisikään ikinä, niin onhan toinen siinä lähellä, jos vaikka tarvitsisikin apua joskus. Muuttaisin itse ulkomaille heti, jos äitini ja mieheni eivät olisi suunnitelmien tiellä. Enköhän tässä vielä muutakin, kun minulle ei vaan täällä ole töitä...

Vierailija
2/4 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoina poikkeuksina voi luetella vanhemmat sukulaiset, joille ulkomaille muutto on iso asia. Kukaan muu ei ole koskaan kysynyt miksi tai esittänyt negatiivisia kommetteja. Lähinnä tuntuu suomalaisilla olevan yltiöpositiivinen mielikuva ulkomaiden ihanuudesta, vaikka samaa arkea, vain vähän eri mausteilla, se elämä on missä vain. Ne asiat mitkä Suomessa ovat helppoja, voivat muualla olla yllättävän vaikea hoitaa ja toteuttaa ja toisin päin.

Täytyy vain ymmärtää on myös ihmisiä, suomalaisia ja muun maalaisia, jotka eivät koskaan voisi muuttaa pois kotikonnuiltaan. Ei edes 10km päähän. Jos tuttavapiirisi koostuu tällaisestä porukasta, en ihmettele muutosvastaisuutta. Yleisesti ottaen normaalijärkiset ja koulutetut ihmiset ovat matkustaneet ja suhtautuvat elämään Suomessakin aika avoimesti. Paljon avoimemmin kuin monessa muussa maassa Euroopan sisälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne haluaa vaan imarrrella, että olette tärkeitä

jokainen voi lähteä suomesta, jos vaan haluaa.

t. 13,5 v ulkomailla asunut

Vierailija
4/4 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi ihana ihminen, ymmärtäisin, että tutuille tulee ikävä häntä.

Viestin perusteella ap kuitenkin vaikuttaa ikävältä ihmiseltä, joten luulisi, että mitä kauemmas lähtee, sitä parempi.

En ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi