Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että vielä 5,5-vuotias puree toisia suuttuessaan?

Vierailija
11.01.2013 |

Kiinnostaisi tietää, koska taas kerran meidän muksulla oli hampaanjäljet kädessään, tekijänä ryhmän "pureskelija". Ei ole eka eikä varmasti vika kerta. Iän tiedän tarkasti, koska puremisista huolimatta pojat ovat kavereita keskenään ja käyvät toistensa synttäreilläkin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti asiaan on puututtu ja koko henkilökunta toimii puremistilanteissa samalla tavalla.

Vierailija
2/11 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jäin katsomaan kun tilannetta selviteltiin lapsen isän tullessa hakemaan. Isä ei ollut mielissään kun hoitaja kertoi puremisesta, katsoi lasta vakavana ja muistutti ettei ketään saa purra tms. Ja mitä teki lapsi? Laittoi kädet korville ja vihaisen oloisena kielsi puremisen. Isä ja hoitaja vaihtoivat katseen.

Olen epäillyt, että olisi jokin sairaus tällä lapsella. On mukava tapaus mutta jotenkin...no, erilainen. Pisti silmään synttäreilläkin käytöksensä vuoksi.

T. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jäin katsomaan kun tilannetta selviteltiin lapsen isän tullessa hakemaan. Isä ei ollut mielissään kun hoitaja kertoi puremisesta, katsoi lasta vakavana ja muistutti ettei ketään saa purra tms. Ja mitä teki lapsi? Laittoi kädet korville ja vihaisen oloisena kielsi puremisen. Isä ja hoitaja vaihtoivat katseen.

Olen epäillyt, että olisi jokin sairaus tällä lapsella. On mukava tapaus mutta jotenkin...no, erilainen. Pisti silmään synttäreilläkin käytöksensä vuoksi.

T. ap

meillä on joskus vanhempi pitänyt pienen puheenvuoron, jossa on selittänyt lapsen käytöksen syitä (kun on ollut jotain ns. häikkää) Se monesti auttaa ihmisiä ymmärtämään paremmin.

Vaikka ei se tietenkään mitään käytöstä oikeuta.

Mutta on kiva, että olet noin ajattelevainen, vaikka oma lapsesi on nyt joutunut kärsimään.

Vierailija
4/11 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä omakaan lapsi tunnu ottavan sitä älyttömän vakavasti, toki on harmissaan mutta leikkii yhdessä tämän kanssa päivittäin kaikesta huolimatta mielellään.

T.ap

Vierailija
5/11 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan 5v harrastaa myös tuota puremista, puree siis ainakin siskoaan. Normaalista en tiedä.

Vierailija
6/11 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia käytöstä noin isolta ihmiseltä. 2-3v on vielä normaalia.

Vierailija
7/11 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

. 2-3v on vielä normaalia.

Vierailija
8/11 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahempi kuin esim koiran purema.

Vierailija
9/11 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoa turhautumisensa. Lapsesi menee syksyllä jo esikouluun niin ainakin itse olisin huolissani. Ei tule koulukypsyyttä seuraavalle vuodelle jos et nyt pikaisesti soita neuvolaan ja pyydä lähetettä toimintaterapiaan tai ehkä puheterapiaan. Voi olla jotain häikkää muutenkin ymmärtämisen kanssa?

Onko pakko vaan kiusata lasta pitkittämällä avun hakemista? Minä en ymmärrä tuollaista vanhemmuutta. Kyllähän lapsen kasvua pitää tukea.

Minkä ikäsen lapsen kanssa ajattelit ottaa asian neuvolassa puheeksi? Tuo on paha. Lapsi täyttää kohta sentään 6- vuotta ja puree.

Siihen pitää puuttua.

Vierailija
10/11 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoa turhautumisensa. Lapsesi menee syksyllä jo esikouluun niin ainakin itse olisin huolissani. Ei tule koulukypsyyttä seuraavalle vuodelle jos et nyt pikaisesti soita neuvolaan ja pyydä lähetettä toimintaterapiaan tai ehkä puheterapiaan. Voi olla jotain häikkää muutenkin ymmärtämisen kanssa?

Onko pakko vaan kiusata lasta pitkittämällä avun hakemista? Minä en ymmärrä tuollaista vanhemmuutta. Kyllähän lapsen kasvua pitää tukea.

Minkä ikäsen lapsen kanssa ajattelit ottaa asian neuvolassa puheeksi? Tuo on paha. Lapsi täyttää kohta sentään 6- vuotta ja puree.

Siihen pitää puuttua.

Vierailija
11/11 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen pitää puuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi