Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vauvan laittaa yöksi vaunuihin? Jos ei, niin miksi?

Vierailija
11.01.2013 |

Mitä mieltä olette, olisiko ihan kamalaa laittaa 3,5kk ikäinen yöksi nukkumaan vaunuihin kylmään eteiseen? Itkuhälyttimen kanssa tietenkin. Ei kertakaikkiaan nuku sisällä kuin max. tunnin kerrallaan, myöskään yöllä, ja mä olen niiiin väsynyt! Haluaisin nukkua edes yhden yön vähän pitemmissä pätkissä. Ainakin päiväsaikaan vetelee tuolla vaunuissa 3-4 tuntia kerrallaan unta.

Olisiko kokeilemisen arvoinen asia vai huono idea?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on sallittua, mikä ei vahingoita vauvaa ja auttaa äitiä nukkumaan. :)

Vierailija
2/12 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmasti väsynyt! Kyllä voi mun mielestä laittaa kerta jos kuitenkin on sisällä talossa, samahan se on missä huoneessa vauva nukkuu! Herääkö vauva tissille vai muuten vaan? Voisikohan isä herätä ensiyönä vauvelin kanssa että saisit nukkua!? T. Väsynyr 1v1kk lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vauva tottuu helposti eri asioihin.

Jos se tottuu siihen, että yölläkin nukutaan vaunuissa ja eteisessä niin kohta olet pulassa.

Vierailija
4/12 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kylmä kuin ulkona? Plussan puolella? Vai jotain 17 astetta? KYLMÄÄN ei tietenkään, viileään voit. Mutta ei vaunuihin, niiden patja ei ole pidemmän päälle (=joka yö monta tuntia) hyvä selälle.

Vierailija
5/12 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten anteeksi jo etukäteen. :) Mutta sinuna antaisin lapselle jo ekat kiinteät ruuat ja katsoisin miten vaikuttaa lapsen yöuniin. Minulla on vain kaksi lasta, mut molemmat ovat tuossa iässä valvottaneet tunnin-parin välein. Ekan kohdalla neuvola suositteli kiinteitä, ja yöt rauhoittuivat selvästi. Toisen kohdalla aloitin siis myös soseet kun lapsi oli 3,5 kk ja tämäkin lapsi nukkui sitten paljon, paljon paremmin, kun ei koko ajan ollut joko nälkä tai herännyt siihen että pissasi (koska kun syö koko yön, niin pissaakin pitkin yötä...)

Vierailija
6/12 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo pysyviä vaurioita tullut. On puettu oikein ulkovaatteisiin avattu yhdestä huoneesta ikkuna ja päästetty pakkanen sisään. Parempi hyvät yöunet äidille ja lapselle kuin huonot ja uupumus/masennus äidille.

Itse työntelin vaunuja yökaudet pitkin kyliä kun ei kuopus nukkunut, jotta muut saisivat nukkua. Poltin itseni loppuun. Nyt odotan vauvaa, iltatähti kymmenen vuotta ikäeroa edellisiin ...en taatusti tee samaa virhettä ... tuo tuulikaappi-idea tulee taatusti meillä käyttöön jos tarpeen. Hyvä ap. Olet nero!

Vierailija
7/12 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten anteeksi jo etukäteen. :) Mutta sinuna antaisin lapselle jo ekat kiinteät ruuat ja katsoisin miten vaikuttaa lapsen yöuniin. Minulla on vain kaksi lasta, mut molemmat ovat tuossa iässä valvottaneet tunnin-parin välein. Ekan kohdalla neuvola suositteli kiinteitä, ja yöt rauhoittuivat selvästi. Toisen kohdalla aloitin siis myös soseet kun lapsi oli 3,5 kk ja tämäkin lapsi nukkui sitten paljon, paljon paremmin, kun ei koko ajan ollut joko nälkä tai herännyt siihen että pissasi (koska kun syö koko yön, niin pissaakin pitkin yötä...)

Vierailija
8/12 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perheelle, myös äidille! Eli kaikki keinot ovat sallittuja. Kiinteäruoka ei tuo takuita hyvinnukumisesta. Minulle myös suositeltiin neuvolassa kiinteitä aikaisessa vaiheessa ja tyhmä kun olin(esikoinen kyseessä)otin neuvosta vaarin. No sen jälkeen meillä ei nukuttu kuukausiin edes sitä vähää mitä aikaisemmin oli nukuttu. Voimia!

Vierailija
9/12 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni nukkui vauvana vaunuissa eteisessä, koska oli niin huono nukkumaan. Ja hyvin meni! Ja yhtä lailla kun lapsi oppii missä vaan nukkumaan, niin sitten kun pääsee vaunuista pois niin opetat sänkyyn. Tai ensin vaikka laitat sängyn eteiseen :)

Jos ruokailu on heräämisen syy niin komppaan kyllä kiinteiden puolestakin. Tosin en ole itse huomannut sen vaikutusta yöuniin, vaikka toisilla niin käykin. Ja 3kk iässä aloitettu kaikilla.

Vierailija
10/12 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva 4kk, koska heräsi 45min välein. No kiinteiden aloittamisen jälkeen sama homma jatkui melkein vuoden ikään saakka, sillä ei ollut niin yhtään mitään vaikutusta.

Vierailija
11/12 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuhälyttimen varaan en yöksi jättäisi. Enkä paksuihin vaatteisiin tai pehmeään pussiin mihin voi tukehtua.

Enkä antaisi nukkua 4 tunnin unia päiväsaikaan kun eihän sitä unta sitten riitä yölle, heräilee jo senki takia ettei ole väsynyt tai sitten on nälkä jos päivällä on noin pitkiä syöttövälejä. Yleensähän sanotaan että pienellä vauvalla voi olla tksi pidempi väli ruokailussa, ja jos se on päibäunien aikaan niin sittehän sen täytyy tankata yöllä.

Vierailija
12/12 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos vauva nyt oppii nukkumaan vaunuissa eteisessä, niin siirrätkö sen sitten 2v:nä suoraan omaan huoneeseen ja sänkyyn vai miten?

niinpä..