Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasketteko joka kk mitä menee minnekin, vai mistä tiedätte paljonko esim ruokaan kuluu rahaa?

Vierailija
11.01.2013 |

mulla ei ole mitään hajua ruokamenoistamme.

Samoista kaupoista kun ostetaan muutakin, niin ilman laskemista ei ruokamenot selviäisi.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joka kuulle budjetin eri asioille ja seuraan budjetissa pysymistä.

Vierailija
2/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muutes silmiä avartavaa!

Suosittelen kokeilemaan vaikka muutaman kuukauden ajan!

mulla ei ole mitään hajua ruokamenoistamme. Samoista kaupoista kun ostetaan muutakin, niin ilman laskemista ei ruokamenot selviäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään. Niin kauan kun tulot hyvin riittää menoihin niin ei mua kiinnosta asiaa seurata.

Vierailija
4/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten käytännössä meillä Prisman ostosten määrä = ruokalaskun määrä.

Jonkin verran ostetaan muista kaupoista ruokaa, se tasaa sen, että Prismasta ostetaan muutakin.

Vierailija
5/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Lidl kaupasta wc-paprut, pesuaineet.

Kampaajalta hiustuotteet.

CM ja Prismasta ruoka.

Vierailija
6/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuitit säästetään, ja kirjaan ne 1-2 krt kuussa koneelle omiin sarakkeisiinsa. Jopa niinkin tarkkaan, että kauppalaskuista seulon "kempparikamat" (shampoot, hammastahnat yms.). Lokeroina siis ruoka, koiran ruoka, vakuutus, sähkö, vesi, lainat, kemppari, apteekki, viihdekäyttö (alkoholit + mahd. taksit tms.), ulkona syöminen (tämä pitää usein sisällään viinin tms., en sentäs sitä erottele...)... mitähän muita, en nyt muista.

On tosiaan silmiä avaavaa, muutenkin olen vähän tämmöinen pilkunviilaaja niin menee mukavasta "harrastuksesta". =)

Vierailija
7/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuitit säästetään, ja kirjaan ne 1-2 krt kuussa koneelle omiin sarakkeisiinsa. Jopa niinkin tarkkaan, että kauppalaskuista seulon "kempparikamat" (shampoot, hammastahnat yms.). Lokeroina siis ruoka, koiran ruoka, vakuutus, sähkö, vesi, lainat, kemppari, apteekki, viihdekäyttö (alkoholit + mahd. taksit tms.), ulkona syöminen (tämä pitää usein sisällään viinin tms., en sentäs sitä erottele...)... mitähän muita, en nyt muista. On tosiaan silmiä avaavaa, muutenkin olen vähän tämmöinen pilkunviilaaja niin menee mukavasta "harrastuksesta". =)

Vierailija
8/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martoilla on hyvä excel-taulukko, jota muokkasin hieman. Kyllä minua kiinnostaa, paljonko rahaa menee mihinkin.

Vierailija
9/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein on virheitä! Siinä on myös summa, jonka pistän muistiin. Seuraan siis näin summatasolla paljonko mikäkin viikko meni rahaa ruokaan (sisältäen kemikaliotuotteet, vaipat, lasten piltit, pesuaineet jne)

Käymme kaksi kertaa viikossa kaupassa, toinen alkuviikon kauppalasku yleensä 40 e, ja toinen loppuviikon kauppalasku yleensä 60-70 e, sama homma joka viikko, noissa summissa se pyörii.

Tietenkin sitten jos on lasten synttäreitä, tai vaikka sukulaisjuhlat meillä, tai joulu jne. niin sitten lasku on suurempi.

Katsomme aina hintoja ruokakaupassa, pyrimme välttämään turhia juttuja. Isommalla lapsella on kerran viikossa karkkipäivä, ja silloin ostan perheeseen esim. sipsipussin,suklaalevyn,limsapullon.

Teemme kotiruokaa itse halvoista raaka-aineista. Ostamme tarjouslihaa pakkaseen.

Nelihenkinen perhe Helsingistä, kauppalskut yheensä n. 400-450 e/kk

Vierailija
10/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on seuraavanlainen jako:

asuntolaina

muut asumismenot

säästötili

ruokakauppa

työpaikkalounaat

bensa

alko

apteekki

vaatteet

vakuutukset

ravintolat

hieroja, kampaaja, kosmetologi

bussilippu

muu

Vierailija
11/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä elää kädestä suuhun,niin että jos saan vaikka 500 € kuussaa,suunnilleen sen verran menee ruokamenoihin.

Vierailija
12/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään kaikki kuitit ja kuukauden lopusta lasken mitä on kuukauden aikana ostettu ja laitan exelin ylös. Olen tehnyt tuota jo vuosia. Kokeile ainakin. Ihan paperikin riittää jos kokee exelin hankalaksi.

Vierailija
13/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sieltä vaikka 10- 15€ /kk saa nipistettyä niin vuodessa tulee tuloihin nähden kiva potti

Työttömänä elää kädestä suuhun,niin että jos saan vaikka 500 € kuussaa,suunnilleen sen verran menee ruokamenoihin.

Vierailija
14/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhdellä tilillä on kaikki tulot ja menot ja niitä seurataan. Sieltä siirretään ruokatilille 8oo €/kk ja tältä ruokatililtä maksetaan kauppalaskut.

En jaksa niitä ruokakuitteja säilytellä ja laskea, helpompi näin. Joskus jos on isompia menoja laitetaan ruokatilille vähemmän.

Vierailija
15/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään laatia mitään konsernituloslaskelmaa siitä, mitä Meidänperhe Oyj:n mikäkin tytäryhtiö mihinkin kuluttaa. Ostetaan mitä tarvitaan, ja rahaa menee se kuin menee.

Vierailija
16/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ostamme käytännössä 90% ruuista S-ryhmän kaupoista, kun on osoittautunut selvästi edullisemmaksi kuin K-kaupat, niin ruokamenot on helppo arvioida postiluukusta tipahtavasta bonuslaskelmasta. Jonkun verran syödään ulkona lounasaikaan.

Vierailija
17/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on omatekemä excell-taulukko jossa sarakkeet esim. asunto/ruoka/vaatteet etc. etc.

Kuten edellä jo mainittiinkin, ilman kirjanpitoa on melko mahdotonta tietää paljonko menee vaikkapa ruokaan kk:ssa. Yleensä oma mutuarvio menee reippaasti pieleen alaspäin.

On myös budjetti jonka rajoissa pyritään pysymään

Vierailija
18/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokakaupan laskut alkoi olemaan yli 1000€/kk. Siitä selvisi että puolet menee perusruokaan, 10-15% turhaan (jäätelö, limua, olutta, pähkinöitä, la namit jne) ja 35-40% hygieniaan, kissanruokiin, tupakkaan ja pikkuostoksiin (lehtiä, kirjoja, sukkia ja sukkahousuja tms).

Syöjiä arkena 3, viikonloppuisin 3-8

Alkoholi ei ollut noissa laskelmissa mukana

Vierailija
19/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä muuten pysy kärryillä - kaikki menee mikä tuleekin. Oli havahduttavaa nähdä missä on turhaa.... esim leipä on sikakallista ja sitä menee meillä runsaasti - myös hukkaan.

Vierailija
20/34 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en seuraa erityisesti kuin "suuria linjoja". Mulla ei ns. raha polta näpeissä. Tällä tarkoitan sitä kummallista tapaa, että jos rahaa on jäämässä niin heti rynnätään täyttämään joku mieliteko, ettei vaan seuraavan tilin yli jäisi mitään. Aikoinaan maltoin mieleni näistä ja nyt tilillä onkin jo mukava puskuriraha. Kulutustapani ovat melko vakiot, niinpä nykyisellään tuo perusseuranta riittää. Tiedän myös, paljonko voin surutta kuluttaa yksittäisiin extrahankintoihin, kodinkoneisiin, vaatteisiin jne. tilanteen mainittavasti kärsimättä. Eli aika rennolla otteella nykyään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi