Onko 42-vuotiaana mitenkä helppo tulla vielä raskaaksi?
Kommentit (54)
Miks alapeukutus, toi on vaan artikkeli, ei mun mielipide?
Aika helposti tulin raskaaksi 43 v. Terve vauva tuli. En ollut tiennyt kuinka antoisaa ja palkitsevaa on olla äiti.
Vierailija kirjoitti:
Aika helposti tulin raskaaksi 43 v. Terve vauva tuli. En ollut tiennyt kuinka antoisaa ja palkitsevaa on olla äiti.
Ihanaa!
40 vuotiaana tärppäs heti. Ennestään oli neljä lasta ja olin ajatellut vielä yhden pyöräyttää. Juhannukselta jätin pillerit veks ja elokuulla plussasin. Mies oli silloin 49 v. Aivan ihana poika tämä kuopus. Olen ottanut lunkimmin työelämän kanssa tämän neljä vuotta. Talous on hyvässä kunnossa, niin olen voinut olla paljon vapailla. Lapissa ollaan mökeilty ja tehty kaikkea kivaa. Oli aivan oikea päätös saada vielä yksi lapsonen tähän joukkoon. Aikuiset veljetkin tykkää pikkuveljestä aivan älyttömästi. Tsemppiä viestin aloittajalle!!
Vierailija kirjoitti:
40 vuotiaana tärppäs heti. Ennestään oli neljä lasta ja olin ajatellut vielä yhden pyöräyttää. Juhannukselta jätin pillerit veks ja elokuulla plussasin. Mies oli silloin 49 v. Aivan ihana poika tämä kuopus. Olen ottanut lunkimmin työelämän kanssa tämän neljä vuotta. Talous on hyvässä kunnossa, niin olen voinut olla paljon vapailla. Lapissa ollaan mökeilty ja tehty kaikkea kivaa. Oli aivan oikea päätös saada vielä yksi lapsonen tähän joukkoon. Aikuiset veljetkin tykkää pikkuveljestä aivan älyttömästi. Tsemppiä viestin aloittajalle!!
Kiva kuulla, antaa toivoa :)
Vanha viestiketju, mutta kommentoinpa siltikin. ;)
Olen 42-vuotias, luomusti raskaaksi tullut nainen. Raskautta ei yrittämällä yritetty, ajateltiin vain, että jos onnistuu on kolmas tervetullut. Jos kaikki menee hyvin, olen lapsen syntyessä 43 ja sisarukset 9- ja 6-vuotta.
Jokaisella on oma elämänsä ja kukin tehköön siitä omanlaisensa.
Jos ei voi tulla raskaaksi, niin voisiko unohtaa ehkäisyn?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei voi tulla raskaaksi, niin voisiko unohtaa ehkäisyn?
Koskaan ei voi tietää kuka voi tulla raskaaksi vasta kun on tullut raskaaksi. 40+ on vielä yllättävän hedelmällinen.
Tilastollisesti ei helppoa mutta yksilötasolla ei tiedä muuten kuin kokeilemalla. Itse tulin 43v yhtä helposti raskaaksi kuin nuorempana, raskaus ja synnytys sujui yhtä helposti ja lapsi on täysin terve.
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti ei helppoa mutta yksilötasolla ei tiedä muuten kuin kokeilemalla. Itse tulin 43v yhtä helposti raskaaksi kuin nuorempana, raskaus ja synnytys sujui yhtä helposti ja lapsi on täysin terve.
Et ole ainoa, vaikka tällä palstalla siltä voisi vaikuttaa ihmisten negatiivisten kommenttien vuoksi!
Vierailija kirjoitti:
mä olen tullut kertayrityksestä raskaaksi vielä 40-vuotiaana, kuten aiemmillakin kerroilla
Olen 40v. ja meillä 4 lasta (14v. - 21v.)
Yritimme muutama vuosi sitten iltatähteä, ei kuulunut.
Nyt ollaan jo pidempään oltu tulee jos on tullakseen meiningillä, eikä uutta vauvaa kuulu.
Meiltä jää siis iltatähti haaveeksi.
Menkat nykyään kovin niukat ja väli alkanut lyhentymään.
Mummotautia siis pukkaa jo varmaan kohta. Onneksi ollaan lapset tehty nuorena.
Nyt toivotaan lastenlapsia kun omia ei enää saada :)
Täällä yksi 42 ja tulin luomusti raskaaksi kun unohdimme vauhdissa kondomin. Nyt mietinnässä mitä tehdä, pitää vai ei. Ja jos ei pidä niin se on sitten siinä, emme yritä toista lasta. Mutta tietoinen päätös lopettaa raskaus on kuitenkin eri kuin päättää että ei edes yritä lasta kun on jo yksi.
Jossain välissä mietin että lapselle olisi kiva jos hänellä olisi sisarus, mutta ajattelin että en enää kerkeä ja olin tyytyväinen lapsilukuuni.
Tämän raskauden pitäminen tarkoittaa sitä että joudun laittamaan työt taas jäihin ja minulla ei oleedes vakipaikkaa mihin palata. oikeasti tarvitsen töitä kipeästi kun olin ennen ensimmäistä lasta jo 2v työttömänä ja vielä hoidin häntä kotona pitkään.
Luin jostain artikkelista, että hedelmällisyys loppuu 10 vuotta ennen vaihdevuosia, vaikka menkat tulisikin. Ovulaatio tapahtuu, hormonit pelittää ja kohdun limakalvo tulee verenä ulos, MUTTA syynä ovat munasolut, jotka ovat jo liian vanhat (10v. ennen menopaussia). Munasolut kun ovat jo syntymästä (ja teininä jo osa tuhoutuu), toisin kuin miehellä, joka tuottaa koko ajan uusia sukusoluja.