Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukiperheistä

Vierailija
11.01.2013 |

Kuinka helposti olette saaneet tukiperheen ja millasisia kokemuksia?? Meillä on nyt 3v ja 1v ja emme ole käyneet mieheni kanssa 3½ vuoden aikana missään muuaalla kuin leffassa pari kertaa, kun ei kummankaan puolella ole kovin paljon "tukea". Kertokaapas nyt mulle tukiperheistä. :)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on vuorokaudelta lasta kohti 110 e. Sisältää täysihoidon ja 2 tuntia ohjattua leikkiä. Jos lapsen nouto myöhästyy, laskutetaan jokaiselta ylimenevältä tunnilta 30 e.

Kunpa kaltaisiasi olisi enemmän :D

Minusta varsin antelias tarjous.

Vierailija
22/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali kaksi lasta, isä, äiti -perhe voi saada tukiperheen, jos joku sairastuu vakavasti.

Mutta ei se toiminta ole tarkoitettu leffakäyntien turvaamiseen.

Palkatkaa hoitaja. MLL, Väestöliitto, Kodinavux, Hoivanet, alan oppilaitokset, naapurit jne.

Tai sitten odotatte että lapset on isompia ja pääsevät kavereille yökylään.

Meillä on lapset 10 ja 8, eikä me olla käyty kertaakaan leffassa tänä aikana... Lapsenvahteja on palkattu, kun mies on työmatkalla ja nuorempi lapsi sikainfluenssassa ja minun piti hoitaa työni ja kuskata isompi kouluun. Tai kun mursin ranteeni, enkä pystynyt ajamaan autoa.

Mitä odotit lapsiperheen elämältä?

Vai että lapsiperheen elämä kuuluu olla sitä, ettei koskaan pääse minnekään. Joukkoon mahtuu aina näitä katkeria uhrautuvaisia minäminä-munapäitä.

Vaikka sulla on lapsiperhe, on sulla myöskin parisuhde ja omaakin elämää olisi terveellistä olla.

Niin, mutta ei se ole yhteiskunnan asia huolehtia tästä. Rahaa ja resursseja on rajallisesti ja sun ongelmaasi ennen on monta kiireellisempää avuntarvitsijaa. Nyt vähän sitä ryhtiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sitovat, varsinkin kun ovat pieniä.

Jos ei ole siihen valmis, ei ehkä ole valmis äidiksi.

Kukahan tässä on munapää. Tää epäkypsä ap vaiko sinä, idiootti sättijä.

Ja sitähän pääsee ihan minne vaan, KUN PALKKAA ITSE SEN HOITAJAN. Sellaisen voi tilata vaikka kahdeksi viikoksi kotiin ja itse painua etelänlomalle!

Sinä taasen pidit hirmuisen luettelon kuinka olet uhrannut oman elämäsi täysin lapsille, etä ole päässyt ikikuuna leffaan :)

Kyllä äidillä ja isällä on oikeus joskus hengähtää, olkoon lapset kuinka pieniä vaan. Ei niihin tarvitse sitoutua 24/7. Kyllä sinä olet munapää.

T. Idiootti sättijä :)

Vierailija
24/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette lastensuojeluperhe. Toki sellainen voi olla vapaaehtoisesti ja ihan tavallisista syistä, mutta se ei poista sitä, että "ilmaista lounasta" ei ole. Ei ole olemassa vaihtoehtoa, jossa yhteiskunnalta haetaan tukiperhe ja siitä ei ole mitään "seurauksia". Minä en haluaisi valittaa väsymyksestä saadakseni huvitusaikaa ja siitä hyvästä olla sossun asiakas. Apua hakisin vain todelliseen tarpeeseen. Tukiperheistä on huutava pula. Tavallinen äiti+isä perhe ei kovin helposti sellaista saa. Ja hyvä niinkin. Ei kai kaikkea voi pummiakaan yhteiskunnalta. Miksette palkkaa lapsenvahtia?

Oikeasti eikö mielestäsi lastenvanhemmilla ole oikeutta hoitaa suhdettaan? Eikö lastenkin hyvinvointi parane jos vanhempien suhde on kunnossa? Mistä ensimmäisenä tuli sosssupummi päähäsi? En yhtään ihmettele miksi niin moni apua tarvitseva perhe ei hae apua koska kaltaisesi ihmiset heti ensimmäisenä rupeavat syyllistämään ihmisiä jotka täällä neuvoa tai apua pyytävät. Jos tuo perhe tarvitsee apua että lapsilla on ehjä perhe mielestäni heillä on oikeus siihen pitäisikö nyt taas hetken katsoa siihen peiliin ennenkuin aletaan syyllistämään.

kuin siihen, että haluaa lähteä lapsia pakoon, mutta ei suostu maksamaan näiden hoidosta.

Kenellä on oikeus mihin? Onko lapsilla oikeus vanhempiinsa vai ovatko he olemassa vain siksi, että joku käy katsomassa vanhainkodissa sitten aikanaan?

Vierailija
25/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali kaksi lasta, isä, äiti -perhe voi saada tukiperheen, jos joku sairastuu vakavasti.

Mutta ei se toiminta ole tarkoitettu leffakäyntien turvaamiseen.

Palkatkaa hoitaja. MLL, Väestöliitto, Kodinavux, Hoivanet, alan oppilaitokset, naapurit jne.

Tai sitten odotatte että lapset on isompia ja pääsevät kavereille yökylään.

Meillä on lapset 10 ja 8, eikä me olla käyty kertaakaan leffassa tänä aikana... Lapsenvahteja on palkattu, kun mies on työmatkalla ja nuorempi lapsi sikainfluenssassa ja minun piti hoitaa työni ja kuskata isompi kouluun. Tai kun mursin ranteeni, enkä pystynyt ajamaan autoa.

Mitä odotit lapsiperheen elämältä?

Vai että lapsiperheen elämä kuuluu olla sitä, ettei koskaan pääse minnekään. Joukkoon mahtuu aina näitä katkeria uhrautuvaisia minäminä-munapäitä.

Vaikka sulla on lapsiperhe, on sulla myöskin parisuhde ja omaakin elämää olisi terveellistä olla.

Niin, mutta ei se ole yhteiskunnan asia huolehtia tästä. Rahaa ja resursseja on rajallisesti ja sun ongelmaasi ennen on monta kiireellisempää avuntarvitsijaa. Nyt vähän sitä ryhtiä.

vaan ehdotin ap:lle asiallisesti ja ystävällisesti lapsenvahdin palkkaamista. Kokeile joskus ystävällisyyttä, saatat pitää siitä. varsinkin jos se osuisi joskus omalle kohdallesi.

Vierailija
26/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on vuorokaudelta lasta kohti 110 e. Sisältää täysihoidon ja 2 tuntia ohjattua leikkiä. Jos lapsen nouto myöhästyy, laskutetaan jokaiselta ylimenevältä tunnilta 30 e.

Vierailija
27/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä niitä hoitajia saa.

En ole pitänyt mitään saarnaa, vaan kertonut, mitä elämä on kahden lapsen kanssa, kun ikäeroa on se samainen kaksi vuotta kuin ap:lla.

En minä mitään ole uhrannut. Tämä on juurikin sitä lapsiperheen arkea - JOTA KUVITTELINKIN SEN OLEVAN. Nautin joka hetkestä. Minä saan tyydytystä myös siitä, että näen olevani pätevä ja hyvä äiti.

Sitä voi hengähtää, mutta ei veronmaksajien rahoilla!

Ja me muuten tehtiin mm. paljon kotimaanreissuja, kun lapset oli pieniä. Otettiin irtiotto arjesta yhdessä.

Vierailija
28/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sitovat, varsinkin kun ovat pieniä. Jos ei ole siihen valmis, ei ehkä ole valmis äidiksi. Kukahan tässä on munapää. Tää epäkypsä ap vaiko sinä, idiootti sättijä. Ja sitähän pääsee ihan minne vaan, KUN PALKKAA ITSE SEN HOITAJAN. Sellaisen voi tilata vaikka kahdeksi viikoksi kotiin ja itse painua etelänlomalle!

Sinä taasen pidit hirmuisen luettelon kuinka olet uhrannut oman elämäsi täysin lapsille, etä ole päässyt ikikuuna leffaan :) Kyllä äidillä ja isällä on oikeus joskus hengähtää, olkoon lapset kuinka pieniä vaan. Ei niihin tarvitse sitoutua 24/7. Kyllä sinä olet munapää. T. Idiootti sättijä :)

Jos äidillä ja isällä on tarve hengähtää, kannattaa kahdesti miettiä, että mistä. Usein perhe-elämää lähdetään parantamaan vanhempien parisuhdelomalle, vaikka paljon tehokkaampaa ja sundetta piristävämpää olisi olltaa aidosti omaa aikaa ja mennä vieraisiin. Ei se puoliso saa olla sellainen taakka, jonka vuoksi on uhrauduttava! Jos tekee vierasta mieli, pitää päästä kokeilemaan ja muistamaan, millaista oli ennen parisuhdetta.

Vierailija
29/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali kaksi lasta, isä, äiti -perhe voi saada tukiperheen, jos joku sairastuu vakavasti. Mutta ei se toiminta ole tarkoitettu leffakäyntien turvaamiseen. Palkatkaa hoitaja. MLL, Väestöliitto, Kodinavux, Hoivanet, alan oppilaitokset, naapurit jne. Tai sitten odotatte että lapset on isompia ja pääsevät kavereille yökylään. Meillä on lapset 10 ja 8, eikä me olla käyty kertaakaan leffassa tänä aikana... Lapsenvahteja on palkattu, kun mies on työmatkalla ja nuorempi lapsi sikainfluenssassa ja minun piti hoitaa työni ja kuskata isompi kouluun. Tai kun mursin ranteeni, enkä pystynyt ajamaan autoa. Mitä odotit lapsiperheen elämältä?

Vai että lapsiperheen elämä kuuluu olla sitä, ettei koskaan pääse minnekään. Joukkoon mahtuu aina näitä katkeria uhrautuvaisia minäminä-munapäitä. Vaikka sulla on lapsiperhe, on sulla myöskin parisuhde ja omaakin elämää olisi terveellistä olla.

Jos asetat parisuhteesi kaiken edelle, älä tee lapsia. Toisaalta hyvä parisuhde on paljon muutakin kuin seksiä, joten pitkissä liitoissa on huomattu, että parisuhdetta hoidetaan ihan joka päivä arjessa. Parisuhdeviikonloput ovat hätähuuto: emme osaa olla yhdessä perheenä, joten emme edes yritä vaan lähdemme pakoon.

vaan vaikkapa leffassa käynnistä. Älä suurentele asioita.

Vierailija
30/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali kaksi lasta, isä, äiti -perhe voi saada tukiperheen, jos joku sairastuu vakavasti. Mutta ei se toiminta ole tarkoitettu leffakäyntien turvaamiseen. Palkatkaa hoitaja. MLL, Väestöliitto, Kodinavux, Hoivanet, alan oppilaitokset, naapurit jne. Tai sitten odotatte että lapset on isompia ja pääsevät kavereille yökylään. Meillä on lapset 10 ja 8, eikä me olla käyty kertaakaan leffassa tänä aikana... Lapsenvahteja on palkattu, kun mies on työmatkalla ja nuorempi lapsi sikainfluenssassa ja minun piti hoitaa työni ja kuskata isompi kouluun. Tai kun mursin ranteeni, enkä pystynyt ajamaan autoa. Mitä odotit lapsiperheen elämältä?

Vai että lapsiperheen elämä kuuluu olla sitä, ettei koskaan pääse minnekään. Joukkoon mahtuu aina näitä katkeria uhrautuvaisia minäminä-munapäitä. Vaikka sulla on lapsiperhe, on sulla myöskin parisuhde ja omaakin elämää olisi terveellistä olla.

Jos asetat parisuhteesi kaiken edelle, älä tee lapsia. Toisaalta hyvä parisuhde on paljon muutakin kuin seksiä, joten pitkissä liitoissa on huomattu, että parisuhdetta hoidetaan ihan joka päivä arjessa. Parisuhdeviikonloput ovat hätähuuto: emme osaa olla yhdessä perheenä, joten emme edes yritä vaan lähdemme pakoon.

Se, ettet sinä halua olla miehesi kanssa kaksin, kertoo sittä, ettei teillä ole mitään yhteistä, paitsi lapset...ehkä olet niin ruma ettei miehesi edes jaksa lähteä mihinkään sun kanssa=) ??

M ehoidamme parisuhdettamme kaksinmiehen kanssa matkustamalla ja viettämällä aikaa ihan kahdestaan.Silloin on aikaa jutella aikuisten asioista, ilman lasten hälinää.Vaikka olemmekin äiti ja isi, olemme myös aviopari.Tämän neuvon saimme tutulta terapeutilta:HOITAKAA PARISUHDETTA MYÖS KAHDENKESKEN!!!

Vierailija
31/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sitovat, varsinkin kun ovat pieniä. Jos ei ole siihen valmis, ei ehkä ole valmis äidiksi. Kukahan tässä on munapää. Tää epäkypsä ap vaiko sinä, idiootti sättijä. Ja sitähän pääsee ihan minne vaan, KUN PALKKAA ITSE SEN HOITAJAN. Sellaisen voi tilata vaikka kahdeksi viikoksi kotiin ja itse painua etelänlomalle!

Sinä taasen pidit hirmuisen luettelon kuinka olet uhrannut oman elämäsi täysin lapsille, etä ole päässyt ikikuuna leffaan :) Kyllä äidillä ja isällä on oikeus joskus hengähtää, olkoon lapset kuinka pieniä vaan. Ei niihin tarvitse sitoutua 24/7. Kyllä sinä olet munapää. T. Idiootti sättijä :)

Jos äidillä ja isällä on tarve hengähtää, kannattaa kahdesti miettiä, että mistä. Usein perhe-elämää lähdetään parantamaan vanhempien parisuhdelomalle, vaikka paljon tehokkaampaa ja sundetta piristävämpää olisi olltaa aidosti omaa aikaa ja mennä vieraisiin. Ei se puoliso saa olla sellainen taakka, jonka vuoksi on uhrauduttava! Jos tekee vierasta mieli, pitää päästä kokeilemaan ja muistamaan, millaista oli ennen parisuhdetta.

Se on siis ratkaisu siihen, kun ei pääse puolison kanssa leffaan? Mielenkiintoista. Mulle perhe on kokonaisuus, mies ei ole ollut mulle vaan siittäjä vaan on myös kumppani jonka kanssa on joskus mukava olla hetki kahdestaan. Ja ihan omalla kustannuksellani.

Vierailija
32/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää terapeutillakin juosta.

Kaikki ei ole yhtä kehnoja ja heikkoa tekoa.

Vierailija
33/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista ruokaa, täytyy sanoa.

Vierailija - 11.01.13 09:56 (ID 16240092)

halvemmalla kuin 45 e/vrk. Kerro ihmeessä, helsingin kaupungin kannattaa ryhtyä majoittamaan asunnottomia siellä.

Vierailija
34/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jonkun viattomasta kysymyksestä lähti tällainen vyyhti päälle onko suomessa näin paljon henkistä pahoinvointia että vauva sivustolla ruvetaan riitelemään ja haukkumaan sekä arvostelemaan.

Vierailija
35/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siis ratkaisu siihen, kun ei pääse puolison kanssa leffaan? Mielenkiintoista. Mulle perhe on kokonaisuus, mies ei ole ollut mulle vaan siittäjä vaan on myös kumppani jonka kanssa on joskus mukava olla hetki kahdestaan. Ja ihan omalla kustannuksellani.

syylliseksi otetaan turhan usein lapset, jotka tuhoavat parisuhteen. Siksi suhdetta (sitä lasten kotia) pitää päästä hoitamaan kauas lapsista. Parempi tulos saavutetaan, jos otetaan kunnon irtiotto myös puolisosta, sehän on osa sitä raskasta perhettä. Viikko vieraissa vastaa kolmea kotona.

Vierailija
36/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuvittelee että Suomessa on varaa pitää jotain päivystyspalvelua, josta voi ilmaiseksi tilata apua, että pääsee leffaan!?

Siis päivää.

Eikö tää pässi lue lehtiä? Sieltä voi nähdä, ettei sillä lastensuojelulla ole välttämättä rahkeita auttaa edes niitä oikeita avuntarvitsijoita!

Ap, painu suolle. Tai grow up!

Vierailija
37/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettet sinä halua olla miehesi kanssa kaksin, kertoo sittä, ettei teillä ole mitään yhteistä, paitsi lapset...ehkä olet niin ruma ettei miehesi edes jaksa lähteä mihinkään sun kanssa=) ?? M ehoidamme parisuhdettamme kaksinmiehen kanssa matkustamalla ja viettämällä aikaa ihan kahdestaan.Silloin on aikaa jutella aikuisten asioista, ilman lasten hälinää.Vaikka olemmekin äiti ja isi, olemme myös aviopari.Tämän neuvon saimme tutulta terapeutilta:HOITAKAA PARISUHDETTA MYÖS KAHDENKESKEN!!!

En sanonut missään, että en halua olla mieheni kanssa. Siksi olemme yhdessä joka päivä, ei vain parina viikkona vuodessa, kuten sinä.

Meillä lapset menevät nukkumaan riittävän ajoissa, jotta ehdimme juttelemaan aikuisten asioita joka päivä eikä niitä tarvitse pantata pari kertaa vuodessa puhuttaviksi. Avioparina oleminen on meille muutakin kuin pakatut matkalaukut ja tarjoushotellihuone.

Me emme ole tarvinneet terapeuttia, koska suhteemme on kunnossa ehkä nimenomaan siksi, että lasten synnyttyä emme ole syyllistäneet heitä omista tunteistamme vaan ymmärtäneet, että lasten myötä meistä tuli perhe. He eivät voi olla syyllisiä siihen, jos minä ja mies emme osaisi puhua toisillemme.

Vierailija
38/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kivaa, että leffavahdin saisi yhteiskunnalta ja miksei siivousapuakin...? Siivoaminen saattaa kiristää parisuhdetta ja onhan se lasten etu, että vanhemmilla menee hyvin. Tai ruuanlaitto. Ehdotan, että vanhusten ruokapalvelu tuo maksutta lapsiperheille ruuat, että vanhempien ei pinna kiristy...

Valitettavasti rahat ei riitä kaikkeen. Jos aletaan normaaleille perheille tarjota subjektiivisen päivähoidon lisäksi vielä viikonloppuhoitoa lapsille, niin mistä leikataan...? Heitetään vanhukset kadulle? Suljetaan terkkari? Jätetään toimeentulotukiasiakkaat oman onnensa nojaan? Jos johonkin lisätään, pitää muualta ottaa pois!

että kuvittelee että Suomessa on varaa pitää jotain päivystyspalvelua, josta voi ilmaiseksi tilata apua, että pääsee leffaan!?

Siis päivää.

Eikö tää pässi lue lehtiä? Sieltä voi nähdä, ettei sillä lastensuojelulla ole välttämättä rahkeita auttaa edes niitä oikeita avuntarvitsijoita!

Ap, painu suolle. Tai grow up!

Vierailija
39/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutilla käyminen ei suinkaan kerro " tössimisestä" kuten asian esität, vaan siitä, että pariskunta tekee asioille tosissaan jotain muutakin kun palstailee kiroillen miestään haukkuen...

Niin,meillä on laaja ja koulutettu ystäpiiri,toivottavasti sinullakin.

t.no 31

Vierailija
40/51 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnut kovin vihamieliseltä ja negatiiviseltä ihmiseltä, rakas.Käsittele vihaasi vaikka terapiassa, viha katkeroittaa ja tekee vanhaksi ;).

Meillä on jo tässä iässä niin paljon rahaa ja lapsetkin jo niin isoaja, että kirjoittelet nyt ihan omiasi.Vietämme joka kuukausiparisuhdeviikonlopun, kotona, matkaillen, miten milloinkin.Matkustamme myös paljon yhdessä perheen kanssa.Mistä sait ajatuksen että parisuhteemme vaatii terapeutin??Emme ole koskaan käyneet terapiass, mutta jos tarvetta olisi, mielelläni menisin.Ammatti-ihmisen apu on aina tärkeetä.

Ikävää, että teillä ei ole mahdollisuutta /halua kahdenkeskiseen aikaan muuten kuin iltamyöhään.

Olehan aikuinen ja muista, jokaisella perheellä on eri tilanne, niin taloudellisesti kuin muutenkin.Hienoa , että olet tyytyväinen??Minä olen, siksi minun ei tarvitsekaan parjata tarjoten kanssasisarten miehille"hotellihuoraa" niin kuin sinä teet.

Toivottavasti muista, että tuollainen kielenkäyttö ei ole sopivaa lasten kuullen, eikä muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi