Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa nuo kurahousut olla jo vähän hassut isolla eskarilaisella, mutta vielä piti ostaa uudet

Vierailija
10.01.2013 |

että mahtuu paremmin talvivaatteiden päälle, kun ne on pakko pukea heti kun nousee nollaan tai yli. Ja henkselimalli piti vielä olla, kun "ne nyt vaan paremmat käytössä ja kaikilla on". Hmph.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei kulje autolla tai hae eskarilaista pihalta suoraan.

Vierailija
22/52 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on lapsilla vedenpitävät ulkovaatteet eikä kuriksia enää eskari-ikäisillä.

päiväkodista suoraan autoon kuraisina ja mutaisina?? Mä suosin kyllä edelleen niitä kuriksia, jotka voi nykästä pois ja nakata takakonttiin... Ei mee koko auton sisustus ryöttäseksi.

Mä oon aina ajatellut et kuriksissa kulkevat lapset näyttää vähän yksinkertaisilta hmm ehkä ne onkin. Se taitaa kulkea suvussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ajatellut et kuriksissa kulkevat lapset näyttää vähän yksinkertaisilta hmm ehkä ne onkin. Se taitaa kulkea suvussa.

Eli 99% Suomessa päiväkotia tai eskaria käyvistä lapsista on yksinkertaisia???

Vierailija
24/52 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti näin??? Jos sulla on sadevaatteet, takki ja sadehousut ylläsi ettet kastuisi niin oletko yksinkertainen? Tää nyt oli jo aivan älytön. Koettakaa ymmärtää että kaikki eivät halua sotkea autoa tai haalaria vaan käyttävät mielummin kuravaatteita. Mun mielestä yksinkertaisuutta on se että lapset kulkevat kuraisessa kaikenkestävässä haalarissa. Joo, on se varmaan vanhemmille helppoa.

Vierailija
25/52 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurikset ovat parhaat varusteet sadesäällä ja loskakelillä

Vierailija
26/52 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurikset ovat parhaat varusteet sadesäällä ja loskakelillä

Nyt on pakkasta 10 astetta.

Vierailija
27/52 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saa päättää kaiken ja tekevät mitä haluavat, minä vain ostan 300 euron goretex-haalareita sitä mukaa kun tarvitsevat. Ja kaikki järkevä suojautuminen on meillä pannassa kun on kivempi sotkea auto ja asunto ja kaikki vain sen tähden että lapset saa tehdä mitä huvittaa.

Sitten kun kasvavat, ostetaan 50-vaihteinen polkupyörä, sähköpotkulauta, mopo, mönkijä, mopoauto ja kevari heti kun lapset pyytävät.

Vierailija
28/52 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eskareissakin on kurahousupakko?

Vierailija
29/52 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koulussa mutaleikit pitää sitten 1-2 luokkalaisilla kieltää, kun ei ole kunnon kamppeita ja sotkisivat kaikki paikat ja katselevat itsensä. Surettaa nää pukeutumiseen liittyvät kommentit. Kyseessä on pienet, leikki-ikäiset lapset ja vaatteiden tarkoitus on suojata lasta kastumasta ja/tai sotkeutumasta kuraan. Koulussa on sitte niitä, joilla on tennarit säällä kuin säällä eikä ikinä ulkohousuja, vaikka ulkoliikuntaa ja pakkasta. Pukeutumiseen liittyvät asenteet tulee hyvin pitkälti kotoa. 

Vierailija
30/52 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ovat nyt ulkona 10v ja 8v kurikset jalassa ja hauskaa näyttää olevan.

Vierailija
31/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osta eskarilaiselle enää mitään "vauvanvaatteita" saa mennä nää muutamat kuukaudet kippanalla talvihaalarilla ja liian pienillä kuriksilla. Syksyllä sitten ostetaan koululaisen vaatteet.

Kyllähän monet koululaisetkin käyttää kuriksia kotona!

No ei käytä, ei todellakaan. On kyllä jo nolon näköistä.

Vierailija
32/52 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset jotka sanoo 6v lapsia noloiksi kun niillä on kurahousut?! Okei

Vierailija
33/52 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajaismaisia äitejä tuollaiset, jotka tekevät esikoulusta numeron ja lapsen "isoudesta" siellä. Annas olla, kun päästään koulun vanhempainiltoihin. Siellä suuna päänä.

Esikoulu on päiväkotia, eikä siellä opita mitään. Normaali lapsi osaa viisivuotiaana lukea.

Vierailija
34/52 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toinen lapsi on viskarilainen eli parhaassa kurahousuiässä. Parhaassa siksi, että pukee ja riisuu kuriksensa itse. Aikuisen hommaksi jää vain suihkutella vaatteet ja ripustaa kuivamaan.

Mutta jo nyt ajattelen kaiholla, että ehkä alle 1,5 vuotta ja näiden käyttö meillä on sitten ohi. Komasluokkalaisen vaatteet onkin sitten sellasen näköiset, että toivoisin hänen käyttävän jotain kura/sadesuojaa. Sellaista rypemistä on välillä ulkona. Päiväkotilaisen oikeat ulkoiluvaatteet on siistimmät, kun loskassa ja siinä oikeassa kurasäässä on ne kurahousut suojaamassa.

Vierailija
35/52 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin kurikset, kun märät vaatteet, ei ulkopuvut kestä uittamista kätkössä vaikka olisi miten kosteuden pitäviä. Haalarit on parempi kuin takki ja housut, selkä pysyy lämpimänä. Saa olla noloa, mutta ei tarvitse palella. Eskarissa pitäisi muutenkin olla kurispakko, että lapset saisivat leikkiä kunnolla ulkona..

Vierailija
36/52 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä on lapsilla vedenpitävät ulkovaatteet eikä kuriksia enää eskari-ikäisillä.

päiväkodista suoraan autoon kuraisina ja mutaisina?? Mä suosin kyllä edelleen niitä kuriksia, jotka voi nykästä pois ja nakata takakonttiin... Ei mee koko auton sisustus ryöttäseksi.

Minä olen aina ajatellut, että ap kaltaiset ovat hyvin yksinkertaisia ja todella näin onkin.

Vierailija
37/52 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tokaluokkalainen tyttö käy logistisista syistä koulun jälkeen vielä osapäiväisesti pph:ssa (vaikka muuten kyllä jo hyvin pärjäisi yksin kotonakin) ja siellä on myös tämän koululaisen käytettävä kurahousuja (henkselihousut) aina silloin kun kokopäiväisetkin hoitolapset ne laittavat. Vähän turhat ehkä noin isolla, mutta ymmärrän sen, että hoitolapsilla on samat säännöt. Ja onhan se kiva kun autoon astuessa saa kätevästi ne kurahousut pois ja alla on suht puhtaat ulkovaatteet.

Vierailija
38/52 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toinen lapsi on viskarilainen eli parhaassa kurahousuiässä. Parhaassa siksi, että pukee ja riisuu kuriksensa itse. Aikuisen hommaksi jää vain suihkutella vaatteet ja ripustaa kuivamaan.

Arttuviskarilainen?

Vierailija
39/52 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko viskari eri asia kuin viikki? Kuskari ja kuukki?

Vierailija
40/52 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko viskari eri asia kuin viikki? Kuskari ja kuukki?

taksari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi