Alkaa nuo kurahousut olla jo vähän hassut isolla eskarilaisella, mutta vielä piti ostaa uudet
että mahtuu paremmin talvivaatteiden päälle, kun ne on pakko pukea heti kun nousee nollaan tai yli. Ja henkselimalli piti vielä olla, kun "ne nyt vaan paremmat käytössä ja kaikilla on". Hmph.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon.
epputoppukolkkinelkkiviikkikuukkititityy
Vierailija kirjoitti:
Meidän tokaluokkalainen tyttö käy logistisista syistä koulun jälkeen vielä osapäiväisesti pph:ssa (vaikka muuten kyllä jo hyvin pärjäisi yksin kotonakin) ja siellä on myös tämän koululaisen käytettävä kurahousuja (henkselihousut) aina silloin kun kokopäiväisetkin hoitolapset ne laittavat. Vähän turhat ehkä noin isolla, mutta ymmärrän sen, että hoitolapsilla on samat säännöt. Ja onhan se kiva kun autoon astuessa saa kätevästi ne kurahousut pois ja alla on suht puhtaat ulkovaatteet.
Lapsesta voi olla ihan mukavaakin, kun voi siellä hoidossa isona koululaisena olemisen vastapainoksi rauhassa leikkiä pienempien kanssa pihaleikkejä.
Olen 47 vuotias 95 kiloinen ukko ja minullakin on kurahousut. Aivan parhaat kun täytyy tarpoa märässä heinikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en osta eskarilaiselle enää mitään "vauvanvaatteita" saa mennä nää muutamat kuukaudet kippanalla talvihaalarilla ja liian pienillä kuriksilla. Syksyllä sitten ostetaan koululaisen vaatteet.
Kyllähän monet koululaisetkin käyttää kuriksia kotona!
No ei käytä, ei todellakaan. On kyllä jo nolon näköistä.
Niitä on muitakin kuin tylsää noloa rukkaa. esim
https://www.didriksons.com/en/kids/rain-sets
.
Kannattaa ostaa tarpeeksi isot kurikset jos alle laittaa toppapuvun. Töissä pk.ssa näen, että lapsilla saattaa olla niin pienet kurahousut ja -takki ettei ihme, jos tuntuu päällä kamalalta.
Mainostan lapsille kuravaatteita ulkotyövaatteina, kellään ei ole vaikeuksia laittaa niitä päälle. No yhdellä äidillä on vaikeaa, kaikki... 😊
Luulin aluksi, että tämä kurahousuja käyttävä iso lapsi on joku pakkomielteinen 'kurahousuhullun' äidin omituinen lapsi... Mutta siis joku oikeasti käyttää kuriksia yli 4-vuotiaana...
Vierailija kirjoitti:
Luulin aluksi, että tämä kurahousuja käyttävä iso lapsi on joku pakkomielteinen 'kurahousuhullun' äidin omituinen lapsi... Mutta siis joku oikeasti käyttää kuriksia yli 4-vuotiaana...
Hääh? Sinulle oikeasti uusi asia, että yli 4-vuotiaat käyttää kurahousuja? Missä hiekka-aavikolla oikein asutte? :) Minä en mielestäni ole hullu eikä tuttavanikaan tiettävästi ole hulluja, mutta jos ollaan vaikkapa yhdessä leikkipuistossa ja on märkää, niin kyllä melkeinpä kaikkien lapsilla kurahousuja on jalassa, myös yli 4-vuotiailla.
Meillä eskari-ikäisellä tytöllä on kurahousut mutta en koskaan pakota pukemaan niitä päälle. Pistää itse ne jalkaan jos tahtoo rapakossa rällätä. Toimii koska on tarkka vaatteistaan. Saattaa kesken leikkien tulla pukemaan kurikset koska on löytänyt houkuttelevan rapakon...
Minusta kurahousut vedenkestävien ulkovaatteiden päällä on hankalat. Kotona ei käytetä kuriksia, kumppareitakin vain rankkasateessa ja sellaisia ohuita muovisia sadetakkeja meillä ei edes ole. Lapsilla on goretex kengät, vedenpitävä haalari ja kurakeleillä kurahanskat. Pienimmällä on fleecevuorinen kurahaalari, keskimmäisellä haalari, jonka housuissa on kurakangasta ja koululaisella on sadehousut ja sadetakissa niin kuin meillä vanhemmilla. Ei meillä aikuisetkaan tai koululaiset laita sadevaatteita ulkovaatteiden päälle vaan niiden alla on sisävaatteita/fleeceä/villaa.
Minun on ihan yhtä helppoa suihkuttaa tavallinen ulkohaalari puhtaaksi kuin erilliset kuravaatteet. Päiväkodista menemme kävellen kotiin.
Ei eskarit meillä käyttänyt kurahousuja, vaan sadehousuja.
Olen meidän pihassa esim. Viime keväänä nähnyt sadehousuja koululaisillakin.
Opettajilta tuli wlmaan ekalla ja tokalla, että sadevaatteet oltava. Ei tietenkään henkselikuriksia, mutta muuten. Nykyään on vedenkestäviä ulkoiluvaatteita.
Mene hoitoon.