Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ovat ne työpaikat, joissa ei saa pitää ruokataukoa?

Vierailija
10.01.2013 |

Noissa laihdutuskeskusteluissa monet sanovat, että töissä on niin kiire, ettei ehdi syömään. Ihmettelen vain, että missä nämä ihmiset ovat töissä.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut lomalla tai kipeänä, mulla vajaa 800 elukkaa (lähinnä jyrsijöitä, mutta myös isompia) hoidettavana. Siinä kun huolsi häkit (vaihtoi purut, pesi laatikot jne), laittoi ruuat, vaihtoi vedet yms. niin ei jäänyt aikaa syödä itse, kun ylitöitä en saanut tehdä.

Vierailija
82/102 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla töitä noin 4 tuntia, päivän siesta välissä ja taas illalla töitä 3-4 tuntia. Ei siinä ruokatunnille lähdetä kesken töiden. Eikä kyllä oikein tee mieli viedä eväitä mukana ikivanhaan nuhjuiseen navettaan, missä ei ole edes kunnon vaatteidenvaihto tilaakaan.

Joskus sattuu työmaaksi kiva maatila, jossa isäntäväki kutsuu ennen lypsyä kahville tai ovat järjestäneet lomittajalle kahvinkeittomahdollisuuden navetan toimistoon, mutta ainakin täälläpäin sellaiset paikat ovat harvinaisuus.

Mutta onhan siinä päivällä onneksi tuo useamman tunnin siesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pitää tauko ja jättää osa eläimistä hoitamatta

-olla ilman taukoa ja hoitaa eläimet

Ei antanut etiikka periksi jättää elukoita hoitamatta sen takia että sille joka aina "sairastui" (joka vuosi toistuva ilmiö ja aina saman kaavan mukaan) kun kesätyöntekijä tuli lomittamaan toista ei palkattu sijaista. Hoitamassa olisi pitänyt olla 2 hlö, mutta laitoksella oli lupa palkata vaan 1 sijainen lomien ajaksi joten "sairastajalle" ei hankittu tuuraajaa.

Se on omaa tyhmyyttä, ellei taukoja vaadi.

Vierailija
84/102 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä yrityksissä, missä ollaan yksin vuorossa (esim. hotellin vastaanotto, markkinakojun myyjä tms) olen kohdannut sellaisia ongelmia, etten ole voinut pitää kunnon ruokataukoa. Myös vessareissut ovat vähän ongelmallisia tällaisissa töissä, kun asiakkaita lappaa koko ajan paikalle. Ei ole kiva palvella asiakkaita, kun on juuri ottanut haukkauksen sämpylästä tai hiipinyt vessaan...

Vierailija
85/102 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset syövät lasten kanssa samaan aikaan samassa pöydässä.

Siinä on ruokarauha kaukana, kun nicopetterit aivastelevat toisten lautasille.

nimim. -7kg/3kk

Vierailija
86/102 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön omien lasten kanssa samaan aikaan samassa pöydässä. Siinä on ruokarauha kaukana, kun nicopetterini aivastelee toisten lautasille.

(Oikeasti olen itsekin päiväkodissa töissä ja tiedän, että välillä on vaikea ehtiä syödä. Mutta jos nicopetterin aivastelu alkaisi olla iso asia, miettisin jotain toista alaa. Nicopetterin aivastelu ikäänkuin kuuluu asiaan.)

Vierailija
87/102 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miten tämä nyt oikein menee, kun minulla on toimistotyössä työaika 7h30min ja keskellä ä30min ruokatauko, joka ei kuulu työaikaan. Niin miten te, jotka ette vain pidä sitä? Silloinhan teette aina 30min ylitöitä? Vai kuuluuko teillä se tauko sitten työaikaan ja on palkallinen?

Meillä ei ole virallista ruokatuntia, mutta ruokailla saa, jos ennättää. Aina ei oikein kunnolla kerkiä, mutta sitten voikin tilaisuuden tullen lähteä hyvällä omalla tunnolla joskus aiemmin töistä pois.

Vierailija
88/102 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijerialalla useammassa meijerissä huomannut että tauoille ehtiminen on yhtä taistelua.

Vierailija
89/102 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana. 4/5 päivistä sellaisia etten ehdi syödä mitään, joskus en ennätä edes vessaan.

Vierailija
90/102 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurokangas. Jäin pois sieltä juuri siksi, kun koskaan ei päässyt tauoille. Asiakkita oli jonossa, eikä ollut riittävästi henkilökuntaa. Johtoportaan mielestä kaikki oli hyvin.

Vierailija
91/102 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan lukkari voi olla sellainen, ettei ruokataukoa ole. Ja koska ei muutenkaan ole normaalia työaikaa, ei mitään taukoja voi pitää silloin kun haluaa. Toisena päivänä voi olla vaikka tunnin väli tuntien välissä, mutta ei se tietysti muina päivinä lohduta.

Vierailija
92/102 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyispä mullekin ammatti, jossa ei olis ruokataukoa! On päivän rasittavin hetki, kun sairastan kahvikuppineuroosia ja olen melko introvertti.

Vierailija
93/102 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on työehtosopimuksessa, että "ruokailu työn ohessa" eli ei ole mitään ruokataukoa. 

Työn luonne on sellainen, että ehtii syömään. Kuitenkin on esim. vastattava puhelimeen tai oltava käytettävissä muihin akuutteihin työtehtäviin. 

Ei voi sanoa, että nyt olen tauolla. Myös kahvi juodaan yhtä lailla työn ohessa. 

Näin leikkipuistojen sosiaaliohjaalilla ja käsittääkseni muillakin työntekijöillä. 

Vierailija
94/102 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola. Ainakin ala carte. Varmasti myös monet pienet kahvilat ja pienet kaupat.

Lihottaa myös, koska esim ravintoloissa on monesti tapana napostella esim ranskalaisia koska ei ehdi pitää kunnon ruokataukoa. Itse ravintolassa työskennellessäni sain myös illalla töistä päästyä kunnon makeanhimot, koska verensokerit olivat niin alhaalla ja ruokaa tuli ahmittua kun sitä sai. Nyt päivätöissä, jossa on 2-3 taukoa päivässä, ja tulee syötyä paljon terveellisemmin.

Vierailija
95/102 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-ala

Vierailija
96/102 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti.

Vierailija
97/102 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ns. valvontaruokailu eli ruokailu kuuluu työaikaan. Ruoka syödään asiakkaiden kanssa yhdessä eli mitään taukoa työstä se ei ole vaan tosiaan ohjaustilanne. Itse toivoisin että voisin valita ruokaseurani ja poistua muualle syömään mutta käytännössä se ei ole mahdollista.

Vierailija
98/102 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kyllä lounaan pitää, mutta välillä palaverit sen estävät. Tänään 7,5 tunnin työpäivässä oli 11 tuntia palavereja. Lounas oli pari proteeinpatukkaa ja banaani.

Vierailija
99/102 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitaja ei voi pitää mitään taukoja. 

Vierailija
100/102 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä videovuokraamossa ja siellä ei voinut pitää taukoja, koska oli yksin töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan