Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kuka on lempihahmosi Harry Pottereissa?

Vierailija
10.01.2013 |

Kuka on inhokki?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on kyllä aikaa, kun olen varsinaisesti Potter-kirjoja lukenut. Ficcejä oon lähinnä silloin tällöin lueskellut ja ne saattaa vaikuttaa mielipiteeseen jostakin hahmosta. Yritetään silti.

Suosikkeja ovat Sirius Musta, Remus Lupin, Sevedrus Kalkaros, Ron Weasley, Luna Lovekiva ja Bellatrix Lestrange nyt ainakin.

Ron on niin ihanan tavallinen tai no, "tavallinen" ja epätäydellinen siinä Potter-Weasley-Granger-kolmikossa. Ron ja Hermione on ihana pari, vaikka Rowling sanoikin jossakin haastattelussa, että Harryn ja Hermionen olisi pitänyt päätyä yhteen. Olen eri mieltä, koska se olisi ollut todella tylsä ratkaisu. Tylsä ratkaisu toki oli Harry ja Ginnykin yhdessä. Rowling olisi voinut repäistä ja parittaa Harryn vaikka Lunan kanssa.

Varsinaista inhokkia ei tule mieleen, ehkä sitten pissismäinen Ginny on vähiten suosikkihahmo.

Vierailija
62/74 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki oli Sirius Black kunnes kuoli, sen jälkern ironisesti Bellatrix Lestrange. Cossasin penkkareissani häntä. Oli vapauttavaa olla yhden päivän ajan täydi bitch ja heittää sarkastisia kommentteja, kaikkien piti käyttäytyä kuten hahmonsa. Inhokkia ei oikeastaan ole. Kaikki hahmot on omalla tavallaan nerokkaita. Neville ehkä, ennen sotaa jotenkin liian nysvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki: Luna Lovekiva

Inhokki: en osaa sanoa

Vierailija
64/74 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikit Severus Snape, Remus Lupin ja Draco Malfoy.

Inhokkeja monet ihan surkeasti kirjoitetut naishahmot, etenkin Ginny Weasley.

Vierailija
65/74 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina lukenut Potterini ja fanifiktioni pelkästään englanniksi. Kuulostaa ihan uskomattoman kököiltä ja vierailta nuo suomennetut nimet. Kaparia on kehuttu ihan liikaa. Onhan sillä mielikuvitusta, mutta oikeasti on kääntänyt nuo paksut ja aiheiltaan aika tummatkin kirjat taktiikalla, joka sopisi paremmin lähinnä pikkulasten kirjoihin. 

Vierailija
66/74 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki: Sirius Black

Inhokki: Dolores Umbridge

Ja olen lukenut kaikki kirjat sekä suomeksi että englanniksi ja 67 on aivan oikeassa, englanniksi ovat aivan erilaista kieltä kuin suomeksi. Suomeksi lässyä lastenkieltä, englanniksi aikuinenkin jaksaa lukea.

Vierailija
67/74 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 11:36"]

Minä olen aina lukenut Potterini ja fanifiktioni pelkästään englanniksi. Kuulostaa ihan uskomattoman kököiltä ja vierailta nuo suomennetut nimet. Kaparia on kehuttu ihan liikaa. Onhan sillä mielikuvitusta, mutta oikeasti on kääntänyt nuo paksut ja aiheiltaan aika tummatkin kirjat taktiikalla, joka sopisi paremmin lähinnä pikkulasten kirjoihin. 

[/quote]

Ensimmäiset osathan olivat aika pikkulastenkirjamaisia. Eihän kukaan tiennyt, miten kirjasarja lähtee kehittymään.

Vierailija
68/74 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2013 klo 14:01"]

vai onko jossain suomenkielistä fanfiction-paikkaa?

Kiinnostaisi, mutta en osaa kirjoittaa englantia riittävän katu-uskottavasti tällaisessa yhteydessä...

on suomenkielinen fanfiction-paikka.

että "Fini" on siitä mukava paikka, että siellä voi julkaista myös originaaleja eli omia tekstejä, ei tarvtse välttämättä kirjoittaa ficcejä. Joskin niitä ei lueta eikä kommentoida niin helposti (saattaa joku teksti jäädä vallan ilman kommentteja) kuin ficcejä.

Onko finfanfun uudistunut jotenkin niin, että kaikkia ficcejä ei pääse lukemaan ilman rekisteröitymistä? Yritin tässä yks päivä mutta ei löytynyt enää kuin tyyliin fluffya?

Vierailija
69/74 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikkini: ainakin Harry, Draco, Lupin, Sirius, nuori Lupin, nuori Sirius, nuori James, ilkeydessään ja sarkasmissaan Kalkaros

Ärsyttäviä (joskin hyvin kirjoitettuja) ovat Pimento, Bellatrix ja se möhömahainen liemiopettaja, en nyt saa nimeä päähän :-o

Vierailija
70/74 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 ja 71 jatkaa: Sana hirnyrkki on kyllä harvinaisen huonosti suomennettu.. Olisin kaivannut siihen pelottavuutta ja kohtalokkuutta.

Vierailija
71/74 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 12:13"]

Onko finfanfun uudistunut jotenkin niin, että kaikkia ficcejä ei pääse lukemaan ilman rekisteröitymistä? Yritin tässä yks päivä mutta ei löytynyt enää kuin tyyliin fluffya?

[/quote]

On ollut jo vaikka kuinka pitkään sellainen. Kannattaa rekisteröityä, ei siitä loppujen lopuksi isoa vaivaa ole ja pääset lueskelemaan kaikenlaisia ficcejä ja originaaleja.

Vierailija
72/74 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemppareita on nyt ainankin Draco, Hermione, Harry, Sirius, Remus, James. Lisäksi niin sanotusta "uudesta" sukupolvestakin on lemppareita. Niitä on James jr, Rose Weasley, Albus Potter ja Scorpius Malfoy.

Inhokkeja paljon mutta erityinen inhokki on Ginny. Hän on liian pissismäinen. Lisäksi Harry ja Hermione olisivat voineet olla pari tai sitten mun ikisuosikki Hermione/Draco. Aww Draco. Mutta oudosti tykkään Rosesta. Ja Rose/Scorpius on kans best. Vaikka Rose on Ronin ja Hermionen tytär, hän on IHANA! Musta tuntuu että Herm ja Rose sekä Draco ja Scorpius vetää mua puoleensa. Kyllä he voisivat olla perhe!

Vierailija
73/74 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhokki matohäntä

Vierailija
74/74 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ron Weasley. Hän kasvoi ja kehittyi sarjan aikana enemmän kuin kukaan toinen, ehkä Nevilleä lukuunottamatta. Ensimmäisessä kirjassa hän katsoo Iseeviot-peiliin ja näkee itsensä komeana johtajapoikana ja huispausmestarina. Kuudennessa kirjassa hän on sellainen! Okei, ei johtajapoika, mutta tiellä sellaiseksi, ja jos kultainen trio olisi viettänyt viimeisen vuoden Tylypahkassa, hänestä olisi sellainen luultavasti tullut. 

Neville Longbottom. Samasta syystä kuin Ron, lisäksi hän oli rohkeuden perikuva. Kuka muu pelkää proffa Kalkarosta yhtä paljon kuin Harry ankeuttajia, mutta menee tämän oppitunneille siitä huolimatta joka viikko? Kuka muu uskaltaa nostaa väkijoukossa kätensä pystyyn, kun McGarmiva kysyy, kuka on jättänyt tunnussanalapun lojumaan? 

Muita kunnianarvoisia mainintoja ovat professorit Kuhnusarvio, McGarmiva ja Hagrid, isä Weasley ja Alastor Vauhkomieli. Pidän myös Merope Kolkkoa kiinnostavana hahmona, vaikkei hänestä voi oikein pitää.