tuosta toisesta ketjusta mieleen: mites meidän perheen muistot?
meitä on kolme lasta. minä muistan lapsuuteni aika rauhallisena, äidin joka oli kotona odottamassa kun tulimme koulusta, monesti pulla tuoksui jo käytävään. isä joka aina tiesi kaikesta kaiken ja oli reilu. äiti ompeli vaatteita ja opetti minuakin. isä veti talvi-iltoina meitä pulkassa jäällä. kaikenkaikkiaan muistan paljon hyviä asioita, jotain huonoakin tietenkin mutta ensimmäiset mieleentulevat muistot ja kokonaisuus ovat hyviä.
MUTTA, me kaikki lapset olemme siis nyt aikuisia. JOKAISELLA meistä on jonkinasteista mielenterveysongelmaa, jollain masennusta, jollain bipo. KENELLÄKÄÄN meistä ei ole ammattia. KAIKILLA meistä on tai on ollut ongelmia alkoholin kanssa. vain muutamia mainitakseni.
siis mitä tämä tarkoittaa?! muistanko jotain väärin? jos kerran perheeni oli niin täysin keskiverto perhe minkälaisena sen muistan niin mikä selittää nämä asiat KAIKILLA lapsilla? onko siellä tapahtunut jotain tosi pahaa mitä emme vain muista? vai onko kasvatuksessa mennyt jotain todella pahasti pieleen?
Kommentit (2)
Epäilen, että oma muistisi on valikoinut vain ne parhaat muistot ja lukinnut mielen syviin ja salaisiin sopukoihin ne ikävät. Muistavatko sisaruksesi niitä ikäviä?
Millaiset ovat välinne vanhempiinne aikuisina? Onko vanhemmillanne alkoholiongelmia tai mt-ongelmia? Nimittäin kuulostaa tosi kummalle jos kerrot totta.
muistoja meillä kaikilla. pitäisi tosin ehkä vähän syvällisemmin joskus keskustella sisarusten kanssa...nyt aikuisina välit vanhempiin hyvät, pitkän välimatkan takia kuitenkaan ei hirveän läheiset minulla. muut sisarukset tapaavat heitä enemmän. mielenterveysongelmia ei ole ollut, eikä alkoholiongelmaa ollut kun olimme lapsia. nyt vanhemmiten äitimme tosin on kehittänyt itselleen sellaisen.
tosiaan en ole ennen juurikaan miettinyt näitä mutta tuo yksi ketju sai minut ajattelemaan asioita ja ehkä vähän järkytyksekseni tajusin asioiden laidan meidän sisarusten kohdalla. kun olen aina ajatellut että meillä oli aika tavallinen ja kiva lapsuus. ap
Epäilen, että oma muistisi on valikoinut vain ne parhaat muistot ja lukinnut mielen syviin ja salaisiin sopukoihin ne ikävät. Muistavatko sisaruksesi niitä ikäviä?
Millaiset ovat välinne vanhempiinne aikuisina? Onko vanhemmillanne alkoholiongelmia tai mt-ongelmia? Nimittäin kuulostaa tosi kummalle jos kerrot totta.