Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäkää noroviruslapsenne kotona!!!

Vierailija
09.01.2013 |

Ja mieluiten pysykää koko perhe poissa työ-/päiväkoti-/ ja kouuelämästä niin kauan, että tauti on käynyt teidät kaikki läpi. Mua niin ärsyttää ihmiset, jotka "oksensivat vielä eilen aamulla ja sitten olivatkin yhtäkkiä jo pirteitä, terveitä ja valmiita lähtemään ihmisten ilmoille" (=tartuttamaan tautia eteenpäin).

Ettekö tajua, että tuotte sitä virusta kotoanne, vaikka kuinka olisitte itse muka kunnossa?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarttuu ENNEN ensimmäistä oksennusta ainakin vähintään 12h. Miten ihmeessä ennakoin tuon? Pysymällä aina kotona?

Vierailija
2/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveen itsekästä tartuttaa ja viedä "terveet"sisarukset hoitoon ja kouluun, kun oikeesti nehän on taudin kantajia!! Eikö voi vähän ajatella muita ihmisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nukun 4-6h ja tauti on ohi. Miten tuon sitä virusta kotoani? En oksentele enkä ripuloi päälleni, pesen itseni taudin jälkeen, minulla on puhtaat kädet ja vaatteet töissä.

Vierailija
4/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

leviteltiin noroa sinne sun tänne, mä luulin, että löysä kakka johtuu vain hampomisesta. No, ei johtunut.

Vierailija
5/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveen itsekästä tartuttaa ja viedä "terveet"sisarukset hoitoon ja kouluun, kun oikeesti nehän on taudin kantajia!! Eikö voi vähän ajatella muita ihmisiä?

Meillä on monta kertaa vain yksi lapsi ollut sairas. Kaikkien muiden pitäisi siis oleskella kotona sinun mielestäsi? Mitä selitän lukion rehtorille vaikkapa.

Vierailija
6/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ehkä ole ollut noro, vaan joku muu vatsatautia aiheuttava virus. Noro on rajumpi tauti...

Vierailija
7/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarttuu ENNEN ensimmäistä oksennusta ainakin vähintään 12h. Miten ihmeessä ennakoin tuon? Pysymällä aina kotona?

Itse muistan lukeneeni jostain et tartuttais n3h ennen oireiden alkua..

Vierailija
8/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pieniä koululaisia? Heidän käsienpesunsa on välillä sitä sun tätä, ja tauti tarttuu myös lelujen ym. kautta

Vierailija
9/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on monta kertaa vain yksi lapsi ollut sairas. Kaikkien muiden pitäisi siis oleskella kotona sinun mielestäsi? Mitä selitän lukion rehtorille vaikkapa.

Mut ehkäpä lukiolainen osaa pitää sen verran huolta hygieniastaan ym ettei samalla tavalla tartuta, mut ainakin ne päiväkotilapset kotona! Kun mikään pakko ei ole hoitoon viedä kun joku hoitaa sairasta sisarusta kuitenkin ja varmaan alakoulussakin ymmärretään jos halutaa hetki pitää sisarusta karanteenissa?

Vierailija
10/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nukun 4-6h ja tauti on ohi. Miten tuon sitä virusta kotoani? En oksentele enkä ripuloi päälleni, pesen itseni taudin jälkeen, minulla on puhtaat kädet ja vaatteet töissä.

Noro pysyy pinnoilla jopa pari viikkookin..

Vierailija
11/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tiedän jo perheitä, joissa tauti jylläsi viime vuoden lopulla. Taudista on tulossa viimevuotista ärhäkämpi. Siksi nämä hygieniajututtäytyy KAIKKIEN muistaa! Itse en aio viedä lapsiani esim. HopLoppiin, kylpylään tai vastaaviin "tautipesiin".

Vierailija
12/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noro pysyy pinnoilla jopa pari viikkookin..[/i

Niin totta!

Vierailija
13/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ehkä ole ollut noro, vaan joku muu vatsatautia aiheuttava virus. Noro on rajumpi tauti...

En tiedä miksi en oksenna kuin kolme kertaa aina. Johtunee varmaan siitä että ekan oksennuksen jälkeen en juo mitään tippaakaan, sitten oksennan vielä kaksi kertaa ja nukun. Nälkä ei kyllä ole viikkoon. Muut vatsataudit samalla lailla mutta syön heti sen jälkeen. Joku outo mahavahvuus kai.

Vierailija
14/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset olivat päiväkoti-ikäisiä ja yksi sairasti, pidin kaikki lapset kotona. Nyt kun nuorin on vielä pk:ssa ja kaksi koulussa ja nuorimmainen sairastui vatsatautiin, laitoin kyllä koululaiset aamulla matkaan. Läksyistäkin tulee jo kamala rasti, jos ensin ollaan karanteenissa pari pv ja sitten mahdollisesti koululaiset itse sairastuvat.

Vaikka on kuinka tarttuvat vatsapöpöt, ei tauti läheskään aina koko perhettä ole kiertänyt. Emme tietystikään lähde mihinkään hoploppeihin tai vastaaviin, jos tautia on kotona, mutta koulussa ja töissä käyvät ne, jotka sillä hetkellä terveenä ovat. Raivotkaa rauhassa.

Vierailija
15/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ehkäpä lukiolainen osaa pitää sen verran huolta hygieniastaan ym ettei samalla tavalla tartuta, mut ainakin ne päiväkotilapset kotona! Kun mikään pakko ei ole hoitoon viedä kun joku hoitaa sairasta sisarusta kuitenkin ja varmaan alakoulussakin ymmärretään jos halutaa hetki pitää sisarusta karanteenissa?

Ja se oli pitkä lento jolla puolet sairastui. Itse oksensin jo koneessa, nuorimmat kun päästiin kotiin, teinit seuraavana päivänä ja mies seuraavana mutta itse olin onneksi jalkeilla jo silloin.

Vierailija
16/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani pyysivät siskon lapsineen kylään, vaikka heillä oli vatsatautia (en tiedä, oliko noro vai mikä)edellisviikolla 2-vuotiaalla. Kyläilyä edeltävänä yönä mies oli sairastunut, mutta ssiko lapsineen tuli kylään (he kaikki siis täysin terveitä). Kuinka ollakaa, samana ikltana ja seuraavana päivänä minä ja oman perheeni jäseniä sairastui!

Vierailija
17/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieluiten pysykää koko perhe poissa työ-/päiväkoti-/ ja kouuelämästä niin kauan, että tauti on käynyt teidät kaikki läpi. Mua niin ärsyttää ihmiset, jotka "oksensivat vielä eilen aamulla ja sitten olivatkin yhtäkkiä jo pirteitä, terveitä ja valmiita lähtemään ihmisten ilmoille" (=tartuttamaan tautia eteenpäin).

Ettekö tajua, että tuotte sitä virusta kotoanne, vaikka kuinka olisitte itse muka kunnossa?

Ostoskärryt, kahvat, bussit, kaikista voi sen saada kun on epidemia päällä.

Vierailija
18/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppaan, bussiin tai muihin! Joku sukulainen, kaveri, naapuri tai muu henkilö voi käydä kaupassa ja jättää ostokset hetkeksi oven taakse.

Vierailija
19/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset olivat päiväkoti-ikäisiä ja yksi sairasti, pidin kaikki lapset kotona. Nyt kun nuorin on vielä pk:ssa ja kaksi koulussa ja nuorimmainen sairastui vatsatautiin, laitoin kyllä koululaiset aamulla matkaan. Läksyistäkin tulee jo kamala rasti, jos ensin ollaan karanteenissa pari pv ja sitten mahdollisesti koululaiset itse sairastuvat.

Vaikka on kuinka tarttuvat vatsapöpöt, ei tauti läheskään aina koko perhettä ole kiertänyt. Emme tietystikään lähde mihinkään hoploppeihin tai vastaaviin, jos tautia on kotona, mutta koulussa ja töissä käyvät ne, jotka sillä hetkellä terveenä ovat. Raivotkaa rauhassa.

Kun olette juuri lähdössä matkalle/suuret juhlat tulossa/tärkeä työkeikka tms.. :)

No ok.. Alakouluiköiset onkin vähän siinä ja siinä et en tiedä mitä ite tekisin, mut ainakaan sairastuttuaan ei pidä heti "laskea liikkelle" toipilasta! Eikä lähteä itsekään..

Vierailija
20/46 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tiedän jo perheitä, joissa tauti jylläsi viime vuoden lopulla. Taudista on tulossa viimevuotista ärhäkämpi. Siksi nämä hygieniajututtäytyy KAIKKIEN muistaa! Itse en aio viedä lapsiani esim. HopLoppiin, kylpylään tai vastaaviin "tautipesiin".

Sääli lapsillesi! "En vie lapsiani mihinkään kivaan paikkaan, ne ei saa ihmiskontakteja eikä mitään koska minä niin päätän". Ja kauanko ajattelit neljän seinän sisällä elää?

Sairas olet. Mene hakemaan jotain apua. Ihan vaan lapsiesi lapsuuden takia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi