Pitäkää noroviruslapsenne kotona!!!
Ja mieluiten pysykää koko perhe poissa työ-/päiväkoti-/ ja kouuelämästä niin kauan, että tauti on käynyt teidät kaikki läpi. Mua niin ärsyttää ihmiset, jotka "oksensivat vielä eilen aamulla ja sitten olivatkin yhtäkkiä jo pirteitä, terveitä ja valmiita lähtemään ihmisten ilmoille" (=tartuttamaan tautia eteenpäin).
Ettekö tajua, että tuotte sitä virusta kotoanne, vaikka kuinka olisitte itse muka kunnossa?
Kommentit (46)
Ja mieluiten pysykää koko perhe poissa työ-/päiväkoti-/ ja kouuelämästä niin kauan, että tauti on käynyt teidät kaikki läpi. Mua niin ärsyttää ihmiset, jotka "oksensivat vielä eilen aamulla ja sitten olivatkin yhtäkkiä jo pirteitä, terveitä ja valmiita lähtemään ihmisten ilmoille" (=tartuttamaan tautia eteenpäin).
Ettekö tajua, että tuotte sitä virusta kotoanne, vaikka kuinka olisitte itse muka kunnossa?
Ostoskärryt, kahvat, bussit, kaikista voi sen saada kun on epidemia päällä.
miksi lisätä riskiä??
pikkulapsia. Eli miksi laittaa toipilas-sisarus tai vielä terve sisarus päiväkotiin, jos aikuinen kuitenkin hoitaa toista pikkulasta kotona? Oman lapsen päiväkodissa (pieni pk) vatsatauti alkoi kiertää, kun erään perheen 4 päiväkoti-ikäistä olivat vuorollaan kipeinä ja tervehtyneet/terveet tuotiin hoitoon.
ap
vaikka tiedän jo perheitä, joissa tauti jylläsi viime vuoden lopulla. Taudista on tulossa viimevuotista ärhäkämpi. Siksi nämä hygieniajututtäytyy KAIKKIEN muistaa! Itse en aio viedä lapsiani esim. HopLoppiin, kylpylään tai vastaaviin "tautipesiin".
Sääli lapsillesi! "En vie lapsiani mihinkään kivaan paikkaan, ne ei saa ihmiskontakteja eikä mitään koska minä niin päätän". Ja kauanko ajattelit neljän seinän sisällä elää?
Sairas olet. Mene hakemaan jotain apua. Ihan vaan lapsiesi lapsuuden takia!
Olipas ilkeästi kommentoitu! Meidän perhe kyllä keksii lumisena talvena muutakin kivaa puuhaa kuin HopLopit ja kylpylät!
T: nro 13
pikkulapsia. Eli miksi laittaa toipilas-sisarus tai vielä terve sisarus päiväkotiin, jos aikuinen kuitenkin hoitaa toista pikkulasta kotona? Oman lapsen päiväkodissa (pieni pk) vatsatauti alkoi kiertää, kun erään perheen 4 päiväkoti-ikäistä olivat vuorollaan kipeinä ja tervehtyneet/terveet tuotiin hoitoon.
ap
vatsataudissa kolme päivää. Pidin eskarilaisen kotona. Arvaapa vain, kuulinko pk:n puolelta valitusta kun esikoinen ei tullut eskariin. Kuulin. Kuulemma jää kaikesta jälkeen jne.
Noh, pitänee seuraavalla kerralla viedä eskariin vaikka taloudessa vatsatautia ettei vain lapsi jää jälkeen kolmen päivän aikana...
ap
Tai ainakin suositellaan, ehkäpä sitä ei noudateta kovin hyvin :(
Miten eskarissa voi muka jäädä jälkeen? Sehän on muutenkin vapaaehtoista toimintaa! Luulis, että päiväkodissa oltais vaan oltu mielissään tuosta perheenne karanteenista!
kyseessä keski-uudenmaan kunta, en kerro tarkemmin jo ihan kyseisen perheen vuoksi! ap
kyseessä keski-uudenmaan kunta, en kerro tarkemmin jo ihan kyseisen perheen vuoksi! ap
ap
Tyypillisimmät ehkä nämä: Potilas saa sairastaa rauhassa, kun sisarus/sisarukset on hoidossa. Tai: Meidän lapsi/lapset ihan välttämättä halusivat päiväkotiin, kun kotona on niin tylsää, kun yksi sairastaa. Arrrgggggh!!!!!
Miten eskarissa voi muka jäädä jälkeen? Sehän on muutenkin vapaaehtoista toimintaa! Luulis, että päiväkodissa oltais vaan oltu mielissään tuosta perheenne karanteenista!
Varsinkin kun eskaritehtäviä tehdään vain tiistaisin, lapsi oli pois ke, to ja pe.
Nooh, ehkä muut vanhemmat kiittävät (jos tietäisivät) etten vienyt esikoista eskariin kun taloudessa oli vatsatautia.
ap
Tyypillisimmät ehkä nämä: Potilas saa sairastaa rauhassa, kun sisarus/sisarukset on hoidossa. Tai: Meidän lapsi/lapset ihan välttämättä halusivat päiväkotiin, kun kotona on niin tylsää, kun yksi sairastaa. Arrrgggggh!!!!!
että huomauttaisivat ettei tollanen toiminta ehkä ole järkevää.. ? Jos menis perille?
Sairastuin vatsaflunssaan kesken vuoron, sain loppuvuoron ja seur.pvn saitsua...sitten töihin puolikuntoisena.. Viikonloppuna ei työterv.auki ja päivystykseen en päässyt ... Joten oli pakko lähteä tartuttamaan :(
Hirveen itsekästä tartuttaa ja viedä "terveet"sisarukset hoitoon ja kouluun, kun oikeesti nehän on taudin kantajia!! Eikö voi vähän ajatella muita ihmisiä?
jos epäilee että aikoo sairastua?
..että vaikka tauti on terveelle siedettävä, riskiryhmäläiselle (pieni lapsi/vanhus/raskaana oleva) se voi olla hengenvaarallinen. Olen itse raskaana viikolla 29 ja riskiryhmään kuuluva, eli jos tähän nyt saisin noron kiusakseni, voisi hyvinkin olla että synnytys lähtisi etuajassa käyntiin ja lapsi syntyisi keskosena.
ja teoriassa tuon ajan voi sitä levittää jo eteenpäin. Virukset yleensä eivät enää tartu sen jälkeen kun ovat puhjenneet ihmisessä. Eli kaikki vaan himaan odottamaan noroa mikä ehkä joskus tulee? Ja jos se on jo kerran sairastanut sitä ei saa uudelleen eli miten sellainen voi sitä levittää, kun ei se tartu ko. henkilöön? Eli meilläkin kun kuopuksen pkodissa sitä on nyt ollut ja hän ei ole sitä vielä sairastanut, jäämme minä ja mieheni ja 4-luokkalainen ja ekaluokkalainen pariksi viikoksi kotiin ihan varuksi, vaikka me olemme tuon jo sairastaneet? Selitätkö sinä noille opeille tuon, en usko että menee mun selityksellä ihan läpi tuo loma.. ja meidän työnantajille? Jos laitan numerot sulle tulemaan, käykö näin?
ei yhtään välitä siitä kuinka paljon tartuttavat tautia eteenpäin. Esim. kerran meidän tyttö meni naapuriin leikkimään, ja kun tuli kotiin niin kertoi, että naapurin tytön pikkuveli oli ollut oksennustaudissa. No kiva! Eikö voineet sanoa, että ei nyt voi tulla leikkimään, kun toinen on kipeä?? Ja arvatkaa oliko tauti seuraavaksi meillä!
millähän syyllä voisin jäädä töistä kotiin, jos yhdellä on tauti päällä??? Ei koulustakaan voi terveenä olla pois, se on lintsaamista...
taas aktivoituu.
Talvioksennustauti on ollut niin kauan olemassa kuin minä muistan. Olen neljänkymmenen.
Ikävähän se on, mutta sairastaminen on osa elämää.
Ei koululaiset voi olla pois koulusta joka kerta kun päiväkoti-ikäisillä lapsilla on vatsatautia, tämähän voi olla jopa 2-3 kertaa vuoteen...
Ja todellakin, norovirus voi olla jopa oireettomana joten oireiden perusteella et voi päätellä mitään varmaa kantamastasi viruksesta.
Mitä vaarallisempi virus, sitä pienemmäksi epidemia jää. Siksi norot leviää kulovalkean lailla, kun aiheuttaa nopean, yleensä varsin siedettävän taudin, jonka jälkeen taas sinkaistaan kouluun / töihin / tarhaan ihan kuin ei kipeenä olisi oltukaan.
Ei onnistu meillä.