Mä en keksi enää mitään hyvää syytä olla parisuhteessa...
...paitsi se, että pienen lapsen hoitaminen on helpompaa yhdessä toisen vanhemman kanssa.
Wupti-duu.
Kommentit (16)
seksi vähempää kiinnostaa. Lasta en jaksa hoitaa yksin.
Ap
Sanoi just, että ei voi kuvutella mitään kamalampaa kuin ero.
Ap
Mies on ystävä, lasten isä, kodin jakava kumppani, toivottavasti loppuelämäni tärkein ihminen, syli, seksi... Kannustamme, lohdutamme toisiamme, jaksamme yhdessä. Aika hyvä fiilis, koska häihin on 9 päivää.
Minä taas keksin vain hyvää Mies on ystävä, lasten isä, kodin jakava kumppani, toivottavasti loppuelämäni tärkein ihminen, syli, seksi... Kannustamme, lohdutamme toisiamme, jaksamme yhdessä. Aika hyvä fiilis, koska häihin on 9 päivää.
sulle kateellinen, mutta kun oikeasti musta tuntuu, että tää parisuhdehomma ei vaan ole mua varten. Mulla on ollut ennen kaikkia romanttisia kuvitelmia, mutta tällä hetkellä ne tuntuu ainoastaan naurettavilta.
Ap
Minä taas keksin vain hyvää Mies on ystävä, lasten isä, kodin jakava kumppani, toivottavasti loppuelämäni tärkein ihminen, syli, seksi... Kannustamme, lohdutamme toisiamme, jaksamme yhdessä. Aika hyvä fiilis, koska häihin on 9 päivää.
sulle kateellinen, mutta kun oikeasti musta tuntuu, että tää parisuhdehomma ei vaan ole mua varten. Mulla on ollut ennen kaikkia romanttisia kuvitelmia, mutta tällä hetkellä ne tuntuu ainoastaan naurettavilta.
Ap
ole tullut "ilmaiseksi". Olemme olleet kauan yhdessä, oppineet elämään yhdessä. Kun kulmat ovat hioutuneet, päivät täyttää nimenomaan kumppanuus ja rakkaus. Nyt tuntuu hyvältä mennä naimisiin, se on vähän erilainen ratkaisu kuin monilla.
Ei parisuhde ole itseisarvo, mutta toivon kyllä että saat kokea siinäkin hyvää oloa joskus!
Jos et rakasta, mitä järkeä on olla parisuhteessa?
Voi olla, että olet väsynyt tms, jos lapset on pieniä/hankalia/työ stressaa/kiirettä. Tuossa tapauksessa parasta olisi ottaa hetki taukoa ja sitten terapiaan ja arvot puntariin.
Jos rakkaus on loppu, se on loppu. Silloin kannattaa erota. (aika harvoin se noin vaan loppuu, jos sitä on joskus ollut)
Ap
ole tullut "ilmaiseksi". Olemme olleet kauan yhdessä, oppineet elämään yhdessä. Kun kulmat ovat hioutuneet, päivät täyttää nimenomaan kumppanuus ja rakkaus. Nyt tuntuu hyvältä mennä naimisiin, se on vähän erilainen ratkaisu kuin monilla.
Ei parisuhde ole itseisarvo, mutta toivon kyllä että saat kokea siinäkin hyvää oloa joskus!
en mä niin ajattelekaan. Mutta mulla ei ole tällä hetkellä yhtään kiinnostusta tehdä mitään parisuhteen eteen, koska se ei kiinnosta lainkaan.
Mun mies ei ole mitenkään "huono mies" sillä tavalla kuin monet sen kokee, hän ei ole esim. aggressiivinen, ei juopottele, ei ole jatkuvasti poissa harrastusten ym. kanssa, ei hassaa rahoja turhuuteen jne. Hän on hyvä isä ja aidosti kiinnostunut lapsestaan. Mutta tunnepuolella, ainakin aikuisten välisten tunteiden suhteen hän on ihan hukassa.
Mä en ole tällä hetkellä sellaisessa tilanteessa, että jaksaisin yrittää, kun hyvä parisuhde ei mun mielessä edes tunnu mitenkään houkuttelevalta asialta.
Ap
Jos et rakasta, mitä järkeä on olla parisuhteessa?
Voi olla, että olet väsynyt tms, jos lapset on pieniä/hankalia/työ stressaa/kiirettä. Tuossa tapauksessa parasta olisi ottaa hetki taukoa ja sitten terapiaan ja arvot puntariin.
Jos rakkaus on loppu, se on loppu. Silloin kannattaa erota. (aika harvoin se noin vaan loppuu, jos sitä on joskus ollut)
jaksa hoitaa lasta yksin, lisäksi mun pitäis muuttaa työasioiden takia täältä kauas. Jos muuttaisin, lapsi menettäisi sekä isänsä että isovanhempansa (mun vanhemmat, jotka asuvat tässä lähellä).
Ap
kodin. Onko kyse ikäkriisistä, kolmikymppisyydestä?
Ota ero miehestäsi, niin minä tai joku muu miehenpuutteessa oleva nainen voi lohduttaa sitä. Mulle nimittäin kelpais mies, joka ei halua heti lähteä lätkimään kun parisuhde ei enää ole pelkkää onnea ja autuutta, enkä pysty olemaan onnellinen yksin.
Ei käy tasan onnen lahjat...
ehkäpä tarvitset elämään muutakin sisältöä kuin kodin. Onko kyse ikäkriisistä, kolmikymppisyydestä?
on, esim. harrastukset. Oon masentunut, mutta kun oon ollut enemmän tai vähemmän masentunut koko aikuisikäni - en jaksais sitä enää, vituttaa vain.
Voihan tää olla kolmenkympin kriisikin.
Ap
Mihin se rakkaus katosi?Kai sinulla jotain tunteita miestä kohtaan oli ennen lapsensaantia?
Edelleen ehdotan puhumista ja terapiaa. Minun mielestäni vaikutat vain väsyneeltä ja stressaantuneelta. Ne on helpp korjata, jos tahtoa löytyy.
Ota ero miehestäsi, niin minä tai joku muu miehenpuutteessa oleva nainen voi lohduttaa sitä. Mulle nimittäin kelpais mies, joka ei halua heti lähteä lätkimään kun parisuhde ei enää ole pelkkää onnea ja autuutta, enkä pysty olemaan onnellinen yksin.
Ei käy tasan onnen lahjat...
Ei mieskään halua erota.
Ap
Mihin se rakkaus katosi?Kai sinulla jotain tunteita miestä kohtaan oli ennen lapsensaantia?
Edelleen ehdotan puhumista ja terapiaa. Minun mielestäni vaikutat vain väsyneeltä ja stressaantuneelta. Ne on helpp korjata, jos tahtoa löytyy.
että olen itse masentunut ja siihen, että mies on niin hukassa tunteidensa kanssa ja ehkä vähän pihalla siitä, miten ihmissuhteissa ollaan.
Mulla on aika perheneuvolaan ensi viikolla. Motivaatio omien asioiden ja parisuhteen selvittelyyn on kuitenkin nollassa. Mä oon käynyt kolmen vuoden psykoterapian, josta ei ollut mulle oikeastaan lainkaan hyötyä, hukkaan meni nekin veronmaksajien rahat. Mä en osaa tätä puhumisjuttua, eikä se terapeutti oikein osannut olla terapeutti sellaiselle ihmiselle, joka ei oikein sovi analyyttisen koulukunnan raameihin.
Teoriassa tiedän, mitä pitäis tehdä, käytännössä musta ei ole siihen.
Ap
Seksi on mulle ainoa syy olla miehen kanssa parisuhteessa.
Irtoseksi ei tunnu miltään.
Naisena seksi tuntuu parhaalta jos tykkää miehestä, ja itsekin voi ola rento ja itsevarma kun tuntee toisen ja tietää että se rakastaa.
Seksi on myös parisuhteen liima.
Jos ei ole seksiä, ei ole mitään. Turha väittää mitään muuta. Lapsen voit hoitaa yksinkin.