Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kytkin tietokoneen televisiooni. Oli helppo homma!

Vierailija
09.01.2013 |

Ensin piti katsoa, että sekä tietsikasta että telkkarista löytyy samanlainen liitäntä eli joko HDMI (uudemmat laitteet) tai VGA (vanhemmat laitteet). Sitten ostamaan johtoa. 1,5 metrin johto maksoi just alle 20 euroa ja 3 metrin justa alle 40 euroa. Ostin tuon lyhyen ja nyt kaduttaa - se on kyllä liian lyhyt.

Kytkentä oli todellakin niin helppoa, että panin johdot pistorasiohinsa. Sitten valitsin telkkarin kaukosäätimestä "source" ja sieltä löytyi vaihtoehto HDMI. Siinä kaikki - kaikki toimi.

Minulla on ilmainen ja hidas laajakaista. Kuvan laatu varmaan riippuu laajakaistan nopeudesta, television koosta yms. Minulla on vain pieni telkkari ja kuvan laatu, vaikka olisi ollut heikko, kelpasi meille. Eli tässä oli koko juttu.

Kun halusin lopettaa tietsikan katsomisen telkkarin ruudulta painoin taas sitä "source" näppäintä ja valitsin nyt TV.

Mielenkiintoista oli, että saatoin samaan aikaan katsoa juttua sekä tietsikan näytöltä että telkkarista. Itse asiassa asensin tämän eräälle vanhukselle. Nyt hän saa jopa pankin sivun suurella television ruutuun ja siinä voi sitten mennä verkkopankkiinkin, jos siinä ei nyt sitten ole mitään vaaraa.

HIENO HOMMA! SUOSITTELEN!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kytken joka päivä läppärini töissä HDMI-piuhalla isoon laajakuvanäyttöön. Saat muuten CRTL F (vaihtelee) näppäimellä kuvan näkymään pelkästään näytöllä tai läppärillä. Jos tulee esimerkiksi tarve laittaa kuva nopeasti pois telkkarista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla