Aviomies ei anna ajaa autollaan.
Ollaan oltu 2,5 vuotta naimisissa, molemmat töissä. Mieheni tienaa minua huomattavasti enemmän ja multa kysymättä vaihtoi autonsa melko uuteen ja kalliiseen maasturi bemariin. Mulla on käytössä työmatkoja (10 km suuntaansa kinttupolkua) varten 20 vuotta vanha, ruosteinen ja homeinen kottero, jolla joudun ajelemaan kaikki muutkin menoni. Jopa kun haen yhteistä lasta mistä vain. Jos johonkin lähdetään, sit mennään porukalla miehen autolla ja mun pitää kustantaa puolet bensoista, koska vie niin sairaasti bensaa. Mies on ilmoittanut, että naiset ei hänen autollaan aja. Edellisillä autoilla sain ajaa, kun ei ollut kuin yksi auto. Nyt niitä on kaksi, koska mies on sitä mieltä, että tarvitaan kaksi. Oma työmatkansa on alle 5 km.
Onko tämä ihan reilua? Mies maksaa asumismenot (oma omistusasunto hänen nimissään) ja minä ruuat ja kaikki lasten kulut. Ärsyttää.
Kommentit (22)
ethän allekirjoittanut avioehtoa?
Nyt katsot jonkun pienikulutuksisen auton ja maksat puolet bensoista sellaisen kulutuksen mukaan. Perustelet sillä, ettet saanut osallistua auton valintaan, ja et olis ostanut syöppöä. Ja sano miehelle, että alkaa maksaa lapsien kuluja, tai niillä ei kohta ole vaatteita päällä. Ja vaihda se ruosteläjä johonkin hiukan nuorempaan autoon.
Ja ota ero, jos se ukko ei millään edes yritä muuttua.
Tai ehdota, että säästösyistä sä voisit viedä ja hakea sen aina omalla työmatkalla, sillä sun kotterolla, ettei se uus auto kulu turhaan...
Eli jos teille tulis ero, sulle jäis lapset ja homeinen autonkottero. Se lennättäis sut ja lapset ulos asunnosta.
No ei tuo oo reilua, kai tajuat sen itsekin! Tuollanen bensasyöppö auto tuollaselle lyhyelle työmatkalle on silkkaa hulluutta ja se, että siitä ollaan noin mustiksia vielä. Maksakoot bensansakin itse.