Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviomies ei anna ajaa autollaan.

Vierailija
09.01.2013 |

Ollaan oltu 2,5 vuotta naimisissa, molemmat töissä. Mieheni tienaa minua huomattavasti enemmän ja multa kysymättä vaihtoi autonsa melko uuteen ja kalliiseen maasturi bemariin. Mulla on käytössä työmatkoja (10 km suuntaansa kinttupolkua) varten 20 vuotta vanha, ruosteinen ja homeinen kottero, jolla joudun ajelemaan kaikki muutkin menoni. Jopa kun haen yhteistä lasta mistä vain. Jos johonkin lähdetään, sit mennään porukalla miehen autolla ja mun pitää kustantaa puolet bensoista, koska vie niin sairaasti bensaa. Mies on ilmoittanut, että naiset ei hänen autollaan aja. Edellisillä autoilla sain ajaa, kun ei ollut kuin yksi auto. Nyt niitä on kaksi, koska mies on sitä mieltä, että tarvitaan kaksi. Oma työmatkansa on alle 5 km.

Onko tämä ihan reilua? Mies maksaa asumismenot (oma omistusasunto hänen nimissään) ja minä ruuat ja kaikki lasten kulut. Ärsyttää.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni uuden auton ja mies maksaa senkin bensat.

En anna miehen ajaa, kun sillä on omakin auto. Saa ajaa vain jos itse olen kyydissä ja se kuskina.

Ei mulla muuta.

Vierailija
2/22 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän saman tyyppinen tilanne, paitsi että minä en saa ostaa omaa autoa, joten meillä on kaksi autoa miehen nimissä. Pärjättäisiin kuitenkin yhdelläkin, toinen auto mielttömän kallis ajaa. Vaan minäpä en aja. En kummallakaan. Kuljen linjurilla, ja sen matkan hinnan verran jätän ukon herkkuja ostamatta. En myöskään mene hänen kyytiinsä, selitelköön sitten suvulleen tms miksi en tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole reilu meininki teillä.

Vierailija
4/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja sen pyhä lehmä.

Vierailija
5/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä puolesi! Mies vaikuttaa osaavan ajaa omaa etuaan, osaatko sinä ajaa omaasi vai saako sinut ahdistaa seinänrakoon? Tuo vinkki bensapihin auton mukaan maksetuista bensarahoista oli hyvä. Miksi sinä maksat kaikki lasten menot? Nehän ovat yhteisiä lapsianne. Sun ei tarvitse ottaa omia oikeuksiasi kaikkia kerralla, mutta aloita nyt jostakin, että mies huomaa, ettei sun päältä enää voi kävellä.

Ja minkä verran mieheltä menee asumismenoihin? Entä minkä verran sinulta menee ruokaan ja lasten kuluihin? Yksi reilu tapa hoitaa maksut tasapuolisesti olisi, että kumpikin maksaa yhteisen perheenne kuluista prosentuaalisesti sen mukaan, miten hyvää palkkaa saa.

Vierailija
6/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perhe on yhteinen yritys, eikä kukaan ole velkaa/lainaa/maksa toiselle yhteisistä tekemisistä.

Ens kerralla olette lähdössä jonnekin yhdessä, niin sano että jäät kotiin kun sulla ei ole rahaa maksaa sille bensoja. Katso mitä vastaa :-).

Muutenkin sinuna mua huolestuttais se, että et omista mitään. Olet maksanut elämistä, mutta et kerryttänyt omaa omaisuuttasi. Mitä jos mies jättää, jäät puille paljaille. Miehesi kuulostaa vielä niin itaralta kaverilta, että senttiäkään ei anna sulle ja lapsille jos ei ole pakko. Mieti.

Vierailija
7/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole avioehtoa ja mies on sanonut, että asunto on mun siinä missä hänenkin. Toisaalta on riitatilanteessa aika helposti näyttämässä ovea.

Vetoaa siihen, että maksoi kaiken, kun opiskelin ja olin kotona lasta hoitamassa, niin nyt oon hänelle siitä velkaa. Ja hän on omalla työllään ja säästämisellään autonsa ansainnut.. Jonkin aikaa meillä oli auto, jota mies maksoi, niin ettei hänellä ollut edes ajokorttia, jotta päästiin koko perhe turvallisesti kulkemaan ja silloin sain sillä ajella töihin ja hoitaa yhteisiä perheen asoita.

Vierailija
8/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimoksi ja vielä tekee lapsiakin...

Vierailija
9/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta itse.

Jos ei ole rahaa, mene töihin. Jos et saa töitä, kouluttaudu.

Niin miehesikin on tehnyt. Kumma miten näissä keskusteluissa naiset aina alistuvat huonommin tienaaviksi.

Jos ei nykyinen elämäntyyli kelpaa, pitää paremman eteen nähdä vaivaa, eikä vain "hoitaa kotia" päivät pitkät.

Vierailija
10/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin heillä on ammatti.

Meillä on 2 autoa, minun ja miehen. Kumpikaan ei aja toisen autolla kuin hätätilanteessa. Minulta ei ole pois se, että miehellä on isompi ja parempi auto, hän on sen työtä tekemällä ihan itse ansainnut! Vaikka ollaan perhe, niin minä en ole mikään loinen, joka tekemättä mitään haluaa kaikki edut.

Eli katso peiliin, hanki kunnon työpaikka ja maksa itse autosi.

Vierailija
11/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kummallakin oma asuntolaina vaikka talo on kummankin nimissä.

Miksi ihmeessä ei voisi olla minun ja sinun omaa vaikka yhdessä ollaan. Meillä ei ainakaan mitään ongelmaa asiasta.

Vierailija
12/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli HÄN jeesaa sinua ostamaan parempaa autoa eikä niin, että lähdette hänen ökyautollaan sinun laskuusi mihinkään.

En eläisi tuollaisessa suhteessa enkä taatusti pitäisi miehestäsi.

Vierailija
13/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kävelevä lompakko mies om?

Vierailija
14/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itseasiassa parempi koulutus kun mun miehellä, mutta hän on vaan parempipalkkaisessa duunissa. Enkä todellakaan elä hänen siivellään, vaan kumpikin maksaa osuutensa. Minä tuloihini nähden sen verran, ettei jää paljoa autoa varten sivuun. Siksi toisekseen, ei ole mielestäni järkeä ostaa kahta superhyvää autoa samaan perheeseen. Ottaa eniten päähän mustasukkaisuus autosta, itse en toimisi enkä ole toiminut samoin..

Vierailija
15/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukkojanne ja vielä lisäännytte niiden kanssa?

Vierailija
16/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukkojanne ja vielä lisäännytte niiden kanssa?

Vierailija
17/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kummallakin oma asuntolaina vaikka talo on kummankin nimissä.

Miksi ihmeessä ei voisi olla minun ja sinun omaa vaikka yhdessä ollaan. Meillä ei ainakaan mitään ongelmaa asiasta.

Tasa-arvon maassa luulisi, että molemmat voivat ostaa kulutustavarat (vaatteet, autot) itse.

Vierailija
18/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli HÄN jeesaa sinua ostamaan parempaa autoa eikä niin, että lähdette hänen ökyautollaan sinun laskuusi mihinkään. En eläisi tuollaisessa suhteessa enkä taatusti pitäisi miehestäsi.

täytyy maksaa kaikki, mitä vaimo tahtoo. Elatusvelvollisuus ei ole sitä, että toinen tienaa ja toinen tuhlaa vaan sitä, että ihan kuin lapsesta maksaa 150 e/kk, voi vaimosta maksaa saman verran. Tuo summa tulee jo siitä, että maksaa asumisen.

Vierailija
19/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä yli 20 vuotta, naimisissa 13 v. lapsia 2. Tällä hetkellä miehen tulot on n. 1500 e koulutustukea eläkevakuutusyhtiöltä. Minä myös opiskelen ja olen yrittäjä, tulot n. 4000 (brutto) /kk. Aiemmin olin mm. kotona n. 2 v. eikoisen kanssa, mies oli kuopuksen kanssa kotona reilun vuoden. Tällä hetkellä miehen tulot eivät riittäisi edes puoleen kaikista perheen/elämisen/asumisen kuluista. Mies välillä yrittänyt elata isompiin tuloihinsa (kun oikeasti tienasi enemmän kuin minä) ja nyt voin antaa takaisin kuittailua että milläs aattelit maksaa, koska minä käytännössä maksan perheen elatuksen (paremmat tulot)tällä hetkellä.

Kun ollaan avioliitossa, on yhteiset lapset ja yhteisen velat(oli lainat/omaisuus kenen nimissä nyt sattuu olemaan), ja YHTEISET TULOT, niin omn aivan sama kumpi maksaa sähkön tasauslaskun 517€ ja kumpi miehen koulutkseen liittyvän osallistumismaksun 400€.

Siis tarkoitan että jos TE AP eroaisitte lainat ja omaisuus jaettaisiin molemmat tasan. Kuten pitäisi olla myös avioliiton aikana. Eli kulut sen mukaan kummalla on rahaa ja kaikki on yhteiseksi hyväksi. Siis loppupeleeissä yhteiseksi hyväksi ja nimen omaan lasten hyväksi. Kun kumpikin ottaa huomioon KOKO PERHEEN käytössä olevat varat vähennettynä KOKO perheen menot ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä siitä maksaako jompi kumpi enemmän tai vähemmän, koska sillä ei ole mitään väliä. Huonosta taloustilanteest kärsii koko perhe, hyvästä taloustilanteesta everobody wins.

Vierailija
20/22 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan nyt ymmärrä sinua ap. Ei aja avokkikaan minun autollani, vaan omallaan. Mikäli sinua kismittää oma vanha kotterosi, etköhän sinä aikuinen ihminen osaa mennä autokauppaan ja vaihtaa kotterosi pois. Ihan oikeasti, en ymmärrä naisia jotka ovat riippuvaisia miehistään. Oma miheni on tällähetkellä kahden viikon lomamatkalla ystäviensä kanssa, olenko katkera, no en. Itse kävin vastaavalla reissulla ystävieni kanssa ennen joulua ja yhdessä lähdemme ilman lapsia keväällä. Neuvottelemme kyllä asioista ja otamme toisemme huomioon, mutta toistemme vanhempia me emme ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä