Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIMASUT ITSENÄISYYSPÄIVÄNÄ 6.12.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hyvää itsenäisyyspäivää vaan kaikille ;) Melkein jokaisella taitaakin olla vapaa päivä, mutta mun avomies joutuu illalla töihin..

Taas yksinäinen yö tiedossa :(

Tänään on pakko saada suklaata, ihan itsenäisyyspäivän kunniaks (hyvä tekosyy..)

Mahassa taidetaan vielä nukkua, kun on niin rauhallista. Enkä tiedä enää yhtään miten päin siellä ollaan.. noh viikon päästä kuulee taas.

Täytyis varmaan laittaa esikoiselle ja ehkä itsellekin jotain aamupalaa. Tuun sitten myöhemmin lueskelee teiän juttuja..

Susku 33+1

Vierailija
2/15 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lastani lähti ulos ja vanhin jäi kotiin kun sillä alkoi eilen kuume.

Hiljaista on näin aamusta tuolla masussa. Se nukkuu aamuisin ja sit yleensä iltaisin se herää, tosin päivällä jos syö karkkia tai makeeta se voi silloin alkaa liikkumaan. Olo on kohtalaisen hyvä nyt.

Mieheni lähtee torstaina ja tulee kotiin maanantaina. Vähän pelottaa jäädä yksin jos vaikka jotain sattuis. Onneksi vanhin on jo 9 vuotta ja osaa käyttää puhelinta. Ja appi vanhemmat pääsevät nopeasti taksilla paikalle. Eilen illalla söin puoli suklaa rasiaa ja täksi illaksi on odottamassa sininen suklaa levy.

Nyt lähden syömään jotain.

T: taru.tt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenia!

Meikäläinen nousi tunti sitten -lonkkaan ja niskaan sattui niin, etten enää pystynyt olemaan sängyssä. Lähdin sitten tekemään töitä, jotta edes mies saisi nukuttua pitkään. Mun pyöriessä ja ähkiessä vieressä se ei varmaan oikein onnistu...

Masuaarre on ollut nyt varmaan viikon jo ihan kohdun oikeassa reunassa, melkein kyljessä. Masu on tosi hullun mallinen, kun se on ihan keikallaan! Aluksi tilanne huvitti mua, mutta nyt alkaa olla itku välillä lähempänä. Vasen puoli (ala)masusta on tosi kipeä. Kai ne kiinnikkeet venyy, kun kaveri painaa kuitenkin jo parisen kiloa. Sit istuminen on tosi hankalaa, kun vaavi painaa oikeaan kylkikaareen. Koko ajan tuntuu, että pitäis istua vielä suoremmassa, vaan eihän se onnistu.

Hullu juttu muuten, mutta mulle soitettiin eilen ja tarjottiin töitä! Näin käy AINA kun edellinen työsuhde on loppumassa... en oo vielä koskaan bongannut työpaikkojani perinteisistä foorumeista, vaan aina on soitettu kotiin ja kysytty, että kiinnostaako. Älytön mäihä! Tällä kertaa olis tarjolla ollut hurjan haastava mutta varmasti antoisa kahden vuoden pesti normaalikoulun ohjaavana opettajana. Jos ei olis ollut näin älyttömän hyvää syytä <3 kieltäytyä, olis kyllä harmittanut (jos siis olis pitänyt kieltäytyä jonkun muun asian takia). Nyt oon oikeastaan pelkästään onnellinen ja helpottunut, että pääsen hetkeks suorittamisen oravanpyörästä irti. Tai kai sitä äitiydestäkin saa tehtyä yhden ison suorituksen jos niikseen tulee... mutta mä ainakin yritän välttää moista.

Mistä tulikin mieleeni: millaisia kasvatusperiaatteita teillä muilla on? Millainen on teidän mielestänne hyvä vanhempi? Mitä vanhemmuuteen ylipäätään kuuluu?

Viime viikolla perhevalmennuksesa keskustetiin aiheesta, ja mä olin paikoin järkyttynyt ihmisten kommenteista. Mä itse olen vielä toistaiseksi (nimimerkillä esikoinen tulossa...) tiukasti rakkautta ja rajoja -linjalla. Ajattelen niin, että selkeät rajat olla pitää, sillä ne jos joku asia luo turvallisuutta lapsen elämään. Lapselle voi ja pitää antaa valtaa ja vapauksia sopivina annoksina, mutta pomottamaan ei pidä päästää. Ei edes uhmaikäistä ;). Minusta vanhempi ei ole ensisijaisesti huvittaja tai kaveri, vaikka toki tietynlainen kaverillisuus on ehto avoimelle suhteelle. Ja läsnäolo on ehdottoman tärkeää! Yhdessä tekemistä ei voita kymmenetkään harrastukset, kuulostivatpa ne sitten miten hienoilta tahansa...

Tätä kaikkea on hirmu vaikeaa selittää ja joskus aika pelottavaa ajatellakin. Että miten kaikki tulee toimimaan käytännössä. Sitä vaan kun öissä näkee päivittäin teini-ikäisiä, joilla ei ole elämässään rajoja asettavaa, turvallista aikuista (paitsi me opettajat) tai minkäänlaista säännöllistä rytmiä. Kapinoinnilla ja häiriköinnillä sitten haetaan täydennystä huomiovajeeseen ja siihen, että jossakin tulisi raja vastaan - kun ei niitä kukaan itsekseenkään opi. Sellainen on NIIN surullista katsottavaa.

Mutta nyt jatkan vielä hetken noiden aineiden lukemista, sit voi mennä herättelemään ukkoaan.

Mukavaa päivää kaikille!

:) SolAngel & masuaarre Rontti 32+5

Vierailija
4/15 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut lueskeltua lähes päivittäin tammikuisten pinoa mut harvoin jaksaa/ehtii kirjoittaa kun tuota elämää tässä ympärillä on kiitettävästi. 3v9kk ja 1v9kk sisarukset melskaavat ympärillä. majan rakennuksessa tällä hetkellä. kolmosen la 14.1. äloma alkaa virallisesti huomenna, saikulla tosin oltu jo nelisen viikkoa supistelujen vuoksi. olo on aivan paukahtamaisillaan. supistaa, lonkkiin sattuu ja närästää. yöt nukutaan huonosti ja eilen alkoi mieletön kutitus jaloissa ja niskassa ja käsissä. turvotustakin oli illalla hieman. mitähän tämä meinaa?

mut tänään on ihanan kaunis talvipäivä ja joulu tulossa. ihana laittaa joulua lasten kanssa rauhassa vailla koulun joulukiireitä.

mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!

Vierailija
5/15 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomentapäivää kaikille!

Ihana lököttelypäivä tiedossa. Tai en mä kyllä malta lökötellä, pesen ja silitän " vauvapyykkiä" ja yhelle kaverille tekis mieli kirjottaa kirje... Ja miestä patistelen lukeen tentteihinsä=)

Huomenna kauan odotettu (ja pelätty) neuvola=) En oikeesti uskalla ees aatella missä lukemissa paino jo huitelee...

Olo muuten ihan hyvä. Illalla ja aamulla nukuttaa hyvin, keskellä yötä (etenkin vessakäynnin jälkeen) vähän heikommin. Selällään en tosin pysty nukkumaan ollenkaan, joten kyljet, lonkat ja kädet tahtoo puutua...

SolAngel (jos en ihan väärin muista) kyseli kasvatusperiaatteista. Kyllähän sitä kaikkee hienoo ja ylevää on tullu kehiteltyä (mä jopa joskus muutamia vuosia sitten pidin listaa asioista, jotka haluan tehdä juuri tietyllä tavalla sitten oman lapsen kanssa... Valitetavasti lista on vaan kadonnu, olis ollu mukava lukee...), varsinkin kun on ollu töissä lasten parissa ja törmänny vaikka minkälaisiin kasvatustyyleihin. Pelottaa vaan se, ett kaikki omat hyvät aikomukset karisee sitä mukaa kun vauva vähänkin inahtaa... Noh, aika näyttää sitten... Sitäkin oon miettiny, ett kun on esikoinen tulossa, ni kuinka paljon meillä miehen kanssa menee kasvatusperiaatteet ristiin. Ollaan me monista asioista kyllä jo puhuttu, mut varmaan viel tulee monta asiaa, joista saadaan puhua sitten kun kohdalle napsahtaa...

Miten muuten, kuin moni on viel töissä? Ja kuin moni pysty olemaan töissä äippälomaan asti ilman sairaslomia? Mulla loppu työt marraskuun loppuun ja äippäloma alkaa virallisesti huomenna eli oon ollu tässä nyt noin viikon verran työttömänä (töitä ois ollu, mut työnantaja sopi työt vaan marraskuun loppuun etteivät vaan joudu maksamaan äippäloman ajalta mitään...) Mä jaksoin olla ihan kohtalaisesti töissä koko sen ajan kun töitä oli tarjolla ja paljon paremmin tää " loppuaika" meni kun alkukesä kun sillon oli jatkuvaa pahoinvointia... Marraskuu tuntu jopa ihan simppeliltä töissä=) Mut ihan kiva, ett äippäloma alkaa, ni ennättää vähän laitella vauvaa varten kaikkee valmiiks ja keskittyä enemmän koko raskauteen.

Eipä kai tässä tän kummempia. Mukavaa päivän jatkoa kaikille tammimasuille.

Millamalla rv 34+4

Vierailija
6/15 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma tuolla ulkona, en ole kyllä itse ehtinyt sinne, kun olen keittänyt kiinalaista lihakeittoa lounaaksi. Poika sen sijaan on innoissaan papan kanssa lumitöissä.

Täälläkin masussa on ollut aika hiljaista, hassusti kun näkyy samaa olevan muillakin.. Yöt olen saanut nukuttua melko hyvin, kun iltajumpat ja -supistukset ovat ensin vaimenneet.

Huomenna on taas neuvola ja perjantaina Taysin polikäynti pienen sydänäänten kuuntelemiseksi. Pari viikkoa sitten hänellä havaittiin lievää rytmihäiriötä ja nyt menen seurantakäynnille- toivoa täytyy, että vaiva olisi vaikka hävinnyt sihen mennessä, kuten lääkärin mukaan saattaisi olla mahdollista.

Tampereelta ajattelin samalla katsella imetysliivejä, olisiko sikäläisillä hyviä vinkkejä ostopaikoista? Olen kyllä harkinnut Carriwellin liivejä netistä tai käydä niiden jälleenmyyjällä katsomassa. Samoin ajattelin ottaa valikoimiin yhdet Sloggin urheiluliivit, kun olen saanut vinkkiä, että nekin riittäisivät näin pienirintaiselle (A, max.B maidon nousun ekoja päiviä lukuunottamatta).

Odotan iltaa ja päivän suurinta huvia, linnanjuhlia telkkarista; pääsenkin näkemään ne vuosien tauon jälkeen, täytyy vain toivoa, että esikoinen jaksaa huvittaa itseään samalla;o

Kaikille hyvää itsenäisyyspäivää,

Jujube 32+2

Vierailija
7/15 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tuli nukuttua hyvin!!!Tosin heräilin kyllä, mutta silti. Pakkohan se on tietysti univelat ottaa takaisin. Mulla on aamuisin sormet aika kipeät nivelistä ja turvonneet!!Kirjoittelinkin asiasta tuossa pari päivää sitten. Jotenkin kauheeta, ku omat sormet ja kädet näyttää ihan vieraan sellaisilta!Miehen vielä..sen verran tunkit ovat.

Painoa en uskalla miettiä. Mulla repee ihan oikeesti kohta toi mahanahka!!!!Se kasvo taas viime viikon aikana ihan selkeesti!!!!!!!!Vauva liikkuu aivan kamalasti, niinkuin se on liikkunut siitä 19+4 tilanteesta, kun aloin liikkeet tunnistamaan!!!Ei voi ainakaan liikkumattomuudesta syyttää!!!!Nyt vaan kun alkaa olla tilanpuutetta, saan minä tuntea joka ikisen möyräisyn niin selkeesti ja kipeestikkin. Tämmöstähän tämä. Voin muuten vannoa, etten tule ollenkaan kaipaamaan raskausaikaani,varsinkaan näitä viimeisimpiä aikoja!!Ikävää ei jää, kunhan vauva vaan saadaan ehyenä pois!!!Tahtoo olla jo normaali!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kypsä.

Täytyy lähtee auttelee miestä juhlapäivän gourmeen kanssa!!Tuolla se häärii keittiössä pihvien kimpussa. Sinne siis!!Ja ai ai taas jälkiruokaa!!!!Makea maistuu tälle tytölle ja sen huomaa :)

Meeris 33+3

Vierailija
8/15 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lumisade pikkupakkasen kera koristaa tätä Itsenäisyyspäivää:)

Eilen tein piparitaikinan ja tyttö leipoi tänään hienoja pipareita.Kaks pellillistä pikku pipareita teki innolla.Aika hyvin kolme vuotiaalta:) Ja osas kattoa ku muoteilla taikinaan painoi ettei mene päällekkäin.Ihan kuin vanha konkari jo.

Samalla ku leivottiin riisipuuro hautu hellalla ja luumukiisselin tein kans.

Mies oli piparin paistaja.

Iltapäivälle pitäis tehdä " juhla-ateria" ja käydä pojan haudalla.Illemmalla tulee kaveriperhe kylään ja tarjottavaks ajattelin tehdä juustokakun. On ohjelmaa tällepäivälle..

Masussa tasasen vilkasta kokoajan,meillä ei noita hiljaisia hetkiä paljoa ole.Sillon ku vauveli vetää unta kuulaan ollaan rauhallisia;)

Pikkuhiljaa olen alkanu keräileen laitoskassiin tavaroita.Kiirehän tässä ei vielä ole,vaan kahden kokemuksella tiedän et kiire sen asian kanssa tulee aina kumminkin.Viimeks en kerenny koko kassia edes pakata,pikkuhiljaa mies kelkko laitokselle tavaraa.Nyt ajattelin ottaa kaikki kerralla mukaan:)

Huomenna äitipolille heti aamulla kontrolliin.Saas nähä onko vauveli paljon kasvanu kahdessa viikossa.

Vennymari:

Soitteleppa huomenna neuvolaan ja käy näytillä,ettei vaan raskausmyrkytys vaani nyt suaki.Oireet kuulostais ihan siltä.Kutinat ja turvotukset jne..

Sol Angel kyseli kasvatusjuttuja.Isoja asioita jotka olen huomannu nyt kohta kolmen äitinä et ei kannata etukäteen kauheasti suunnitella..:) Monta " päätöstä" olen joutunu perumaan.Helpompi kasvattaa lapsia teoriassa kuin käytännössä,sen opin jo muutaman kuukauden kuluessa äitiksi tulemisesta.

Mutta linja on hellästi rakastaen ja rajat pitäen,sekä turvallisuus.Jos jotain kielletään se myös pidetään.Vaan turhista ei ole tarvinu tytölle napista,on niin uskova lapsi.

Näillä ollaan pärjätty ainaki omasta mielestä tosi hyvin.Tasapainoinen ja rauhallinen neiti ollaan saatu kasvatettua.Omatoiminen ja reipas.Ehkä perimälläkin on jotain osuutta asiaan..;)

Meillä oli heti alkujaan ajatus et hoidetaan omat lapset kotona niin pitkään kuin mahdollista ja näin ollaan tehty ja ilm.kotona olen vielä seuraavatkin vuodet.

Läsnäolo on tärkeää,vaan kokoajan ei meidän mielestä tarvi lasten kanssa touhuta jotain,meillä tyttö leikkii omia juttujaan ja aikuiset tekee omia.Tyttö paljon kyllä mukana kotiaskareissa ja ulkona touhutaan yhdessä.

Noita paljon nykyään puhuttuja virikkeitä ei meillä olla kaivattu,kerran viikossa käy seurakunnan kerhossa 2h ja se on riittäny,ennen tätä on ollu yks juttu kerralla aina.(Vauva muskari,jumppa viimeksi)

Meillä kyllä naapurustossa paljon kavereita ja mummulasta löytyy hoitokavereita päivisin.Ei ole vielä tullut kertaakaan tytölle aika pitkäksi.

Näin lyhyesti tällästä mikä heti tuli mieleen.

Terveisin

Vell@ rv 33:)

Vierailija
9/15 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti piti alkaa kirjoittamaan, kun olin lukenut SOLANGELIN viestin! Se kasvatusosuus oli HUIPPU, ei uskois että on esikoinen tulossa:):) En halua mitenkään väheksyä yhtäkään esikon odottajaa, mutta ite vaan muistelen silloin olleeni enemmän tai vähemmän pihalla:) Eli kaikki oli uutta ja outoa. Kyllä kuulee että SolAngel tekee kasvatustyötä päivittäin. Sitä toivoisi että kaikilla olisi periaatteet yhtä kirkkaina, myös itsellä silloinkin, kun kaikki tuntuu turhauttavalta ja kiellot ja käskyt lapsille saman paskan jauhamiselta, eikä miltään kasvatukselta:)

Sitä pientä vauvaahan on hirveän helppo rakastaa, eikä onneksi silloin tarvitse vielä miettiäkään muuta, mutta sitten kun uhmaikä ja muut temput tulevat kuvaan mukaan, kysytään rakkautta ja pitkää pinnaa linjan pitämisessä. Eli jos sääntö on, sitä noudatetaan, eikä anneta periksi kun itsestä tuntuu, etten jaksa enää jankuttaa, että tehkää mitä haluatte... Ne on ne rajatkin todellakin rakkautta ja lapsesta välittämistä, esim. se että lapsi laitetaan ajoissa illalla nukkumaan, että ehtii ennen kouluun heräämistä nukkua sen tarvittavat 10-12 tuntia, kunkin tarpeen mukaan.

Ja nyt alkoivat nuo rakkaat riiviöt tappelemaan, joten lähdenpä tästä kirjastoon noiden kanssa rähisemään:)

T. Mimmu rv33

Vierailija
10/15 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanjuhlia ootellessa..pitää jotain herkkua laitella niin on sit kiva makoilla sohvalla ja arvostella muita..itte kun on niin hehkeässä vedossa.Mulle kuuluu vaan huonoa....valivalivali..torstaina alkoi hiiva..joka vaan pahenee..pitää lähtä osteleen daktariinia.Eilen alkoi valumaan jotain epämääräistä tuolta alapäästä..veren sekaista limaa..liekkö ollut limatulppaa..mutta toisaalta tuli niin vähän et epäilen voi johtua myös hiivatulehduksesta.Illalla alkaa mahdoton turvotus joka myös jatkuu seuraavalle päivälle eli turvottaa ympärivuorokauden.DAMN!Hyvin on negatiivistä asennetta ilmassa mulla..sunnuntaina lähdettiin sit osteleen vauvalle tarvikkeita niin kaikki vauvantarvikeliikkeet oli kiinni.Jännä homma muut kaupat oli kyllä auki..saa nähdä milloin saan seuraavan kerran miehen shoppaileen..hän kun ei ole maailman innokkain kulkeen kaupungilla shoppailemassa.Ihana valittaa B-) toivottavasti ei tartu teille! Huomenna on jo päivä uus sit .Vauveli kumminkin liikkuu joten siinä mielessä kaikki hyvin. Miepä lähden käymään happihypyllä niin johan alkaa tulla positiivista energiaa.

Rauhallista illanjatkoa kaikille!

lettis73 35+4

Vierailija
11/15 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna pitäisi mennä taas töihin, onneksi jäljellä on enään 5 työpäivää. Pitäisi alkaa pesee vauvan vaatteita, sairaalalaukkukin on vielä pakkaamatta ja kaiken huipuksi vielä on vauvan sänkykin hommaamatta. Sängyn kans on hiukan ongelmia kun ei ole oikein tilaa. Taidan ottaa äitiyspakkauksen laatikon sängyksi vähäksi aikaa.

Pitäisi muuttaa isompaan asuntoon meitä on 5 henkilöä, 3 huoneen asunnossa. Muutto kyllä tapahtuu sitten kun vauva on maailmassa.

Multa otettiin maanantaina hiivatesti koska virtsa näytteet ovat näyttäneet positiivista. No ne kaikki olivat puhtaita. Viikon päästä perjantaina pitäisi mennä ylimääräiseen verenpaine mittaukseen koska se oli noussut ja edellisessä raskaudessa oli lievä raskausmyrkytys.

Toivottavasti tänä iltana ei supistele samoin kuten eilen ja parina muuna iltana.

Hauskaa iltaa!

T: taru.tt Rv.33

Vierailija
12/15 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan pinoutunut viikkoon tai ylikin on jo ehkä mennyt.

Mulla on ollut verenpaine noususuhdanteessa ja turvotuksen määrä on valtaisa. Nyt sitten tarkkaillaan tilannetta neuvolassa joka toinen päivä. Paineet oli eilen aika lailla hyvät, ja huomenna katotaan taas kuinka on tilanne. Turvotukseen on auttanut ananasmehu ja ananas ihan paloina. Edelleenkin sitä turvotusta on, mutta nyt sentään erottaa missä kohti nilkka on. =) Muuten vointi on ihan ok. Toki öistä on viimeisen viikon aikana tullut katkonaisia; jatkuvan vessassa ravaamisen takia. Siihen lienee syynä toi ananas. Tähän asti olen selvinnyt kerran yössä vessassa käynnillä, nyt käyntejä tulee noin 4-6. Huh! Onneksi aamulla saa kumminkin nukkua vähän pidempään, ettei tarvitse heti seitsemältä ponkaista pystyyn.

" Artturi" liikuskelee ahkerasti ja tila taitaa käydä vähiin kun enmmänkin liikkeet tuntuu semmosena myllerryksenä. Ja nyt on sitten potkut jatkuvasti sijottuneet tonne kylkiluihin. AUTS! =/

Tässä tämä valitus... ens kerralla ehkä positiivisemmin. =)

-J ja Röllimaha- 33+0

Vierailija
13/15 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos jaksais kirjoitella muutaman rivin, kun on maha täynnä kahvia ja kakkua. Kotiuduin just serkkuni synttäreiltä muksujen kanssa(isäntä iltavuorossa). Meillä kun aikuiset ihmisetkin kahvittelevat synttärinsä ja suurin osa vielä nimpparinsa(kiva nähdä sukulaisia, kun muuten ei oikein tuu kyläiltyä).

Kylppäriremppa alkaa olla ihan kivalla mallilla. Jouluna päästään toivon mukaan saunomaan.

Hoitomuksut tulee piiitkän viikonlopun(5pv) jälkeen taas hoitoon huomenna. Vaikka liikkumiseni on vähän mitä on niin silti raahaudun kerhoon yhden oman ja yhden hoidokin kanssa. Sen jälkeen voisi pötkötellä ja kattoa muksujen kanssa leffaa ennen kuin oma ja toinen hoidokki tulevat koulusta. Sit välipala, askartelua ja taas ruokaa. Ja niin on päivä pulkassa. Samaa kaavaa meillä kyllä on menty jo syyskuusta asti ja hyvin on toiminut.

( . ) eli paksusti voidaan. Painaa maha ilkeästi tosi alas, josta johtuu se ettei liikuminen ole yhtään kivaa(sisäreidet aivan kuin tulessa välillä ja nivusiin sattuu tosi kovin). Kokoarvio viikonloppuna oli 34+5 2700g ja kun on lapsivettä runsahasti niin ei mikään ihme, että on kipeet paikat. Mut eiköhän se kohta helpota. 3:n viikon päästä ollaan siinä kohtaa kun edelliset ovat syntyneet, eiköhän tämäkin seuraa heidän " jalanjälkiä" , kohdunkaulakin kun oli lyhentynyt 1½cm:ään ja vähän auennutkin.

Nyt menen katsomaan poikani kanssa sohvalle Valiant elokuvaa, kun käytiin vuokraamassa. Tv:n tarjonta kun on hieman heikkoa taaskin...

Heidi+" villehermanni" 35+(ent.jörgen)

p.s.isäntä päätti, että pojasta tulee tuon niminen, mut minä en aivan hyväksy...

Vierailija
14/15 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin rauhallinen päivä.

Kasvatuksesta: kyllä minäkin olen vakaasti rajojen asettamisen puolella. Nyt kun nuo jo maailmassa olevat lapset ovat jo isompia, niin niiden kanssa on kiva katsella näitä kauhakakarat ohjelmia. Niitä sitten yhdessä samalla pohditaan, mietitään mitä on tehty väärin. ja verrataan käytäntöjä siihen mitä meillä on. Jostain syystä lapsista on mukava nähdä, että muitakin rangaistaan. Reiluudesta ne tykkää. Minusta on vastuun pakoilua, jos lapselle ei rajoja aseta ja niitä ylläpidä. Vaikka kantapään kautta minäkin olen tuon oppinut.

Joku kysyi työnteosta. Minä teen töitä kohtalaisen katkotta. Tosin tällä hetkellä sellaisella säästöliekillä, että laitokselle saan lähteä kutakuin samantien, jos tarvetta on. Jahka lapsi syntyy, niin sama hillitympi ote jatkuu. Minusta pelkästään hyvä, että saa tehdä jotain kotiympyröistä poikkeavaa, vaikka kotona näitä töitä teenkin. Kaiken mahdollistaa toki se, että voin itse määrätä tahdin.

Kiitos jälkikäteen hälle, joka kertoi taajuus.fi:n jouluradiosta! Ehkä se joulu tulee nopeammin, kun kuuntelee asiaan sopivaa musiikkia.

enyo 36 tasan tänään

Vierailija
15/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti väsyttäis, yritin mennä nukkumaan mutta ei siitä mitään tullut.

Vauva puskee jaloilla keuhkoja kurkkuun ja päätä yrittää työntää ulos siltä musta tuntuu. Ja sitten vielä kipeähkön puoleisia supistuksia tulee.

Vatsan ja kädet olen raapinut nekin kohta verille, niitä kutittaa vaikka kuinka olen niitä rasvannut. Huomenna pitäisi jaksaa mennä töihinkin.

Nää jutut menee vähän valittamisen puolelle, mut nyt ei ole yhtään kiva olla. Pakko olla pystyssä niiden supistuksien takia rupee tuntumaa ne ikäviltä kun on lepo asennossa.

T: Taru.tt rv 33