Miten suurilla perheillä on varaa lapsien autokouluihin?
Aikamoinen kustannus jo pienessäkin perheessä, entä sitten jos lapsia enemmän...
Kommentit (64)
Kolmesta lapsesta vanhin, eikä ylimääräistä rahaa todellakaan ole. Poika saa autokoulun teoriatunnit suoritettua lukion kurssina. Muun opetuksen annan minä, ja tästä seuraa toki jonkin verran kustannuksia. Uuden ajokorttilainsäädännön mukaan mm. minä joudun käymään jonkun teoria- ja ajotunnin. Mutta kokonaisuutena pääsemme varmasti ihan listahintaan verrattuna toista tonnia edullisemmin. Se, mitä veljien kohdalla sitten tehdään - sitä ehtii miettiä vielä muutaman vuoden. Heillä on temperamenttia sen verran enemmän, että äidin opetus saattaa olla turhan kova paikka (ainakin äidille).
Mitä oon ite seurannu, ni ne jotkaäidin/isän opetuksella on kaveripiiris opetelleet ajamaan, ajaa monesti laittomasti. Asenteet periytyy katos, vanhemmat tekee jonku tietyn virhee ja totee et no mut ei kukaan nähny, ei haittaa...
vanhempien opettamille myös inssin läpäsy on osalla tosi vaikeaa.
kyllä opettaa kannattaisi ihan ammattilaisen hoivissa.
Säästäminen ja sijoittaminen yms. on aloitettu jo ennen lasten ensinmäistä parkaisua.
Ihan perusresepti. Koulutus, työ ja vakaa toimeentulo, tulot suhteutettu menoihin ja sitten vasta niitä lapsia.
Tuntuu vaan aika monella palstalaisella olevan nämä perusasiat hukassa.
Säästäminen ja sijoittaminen yms. on aloitettu jo ennen lasten ensinmäistä parkaisua. Ihan perusresepti. Koulutus, työ ja vakaa toimeentulo, tulot suhteutettu menoihin ja sitten vasta niitä lapsia.
Tuntuu vaan aika monella palstalaisella olevan nämä perusasiat hukassa.
Suinpäin vaan suhteeseen ja perhettä perustamaan. Enää ei kyllä voida sanoa suoraan äidin helmoista, mutta tänään on bileet kaikki sileex!
Kolmesta lapsesta vanhin, eikä ylimääräistä rahaa todellakaan ole.
Poika saa autokoulun teoriatunnit suoritettua lukion kurssina. Muun opetuksen annan minä, ja tästä seuraa toki jonkin verran kustannuksia. Uuden ajokorttilainsäädännön mukaan mm. minä joudun käymään jonkun teoria- ja ajotunnin. Mutta kokonaisuutena pääsemme varmasti ihan listahintaan verrattuna toista tonnia edullisemmin.
Se, mitä veljien kohdalla sitten tehdään - sitä ehtii miettiä vielä muutaman vuoden. Heillä on temperamenttia sen verran enemmän, että äidin opetus saattaa olla turhan kova paikka (ainakin äidille).