Pojalle nimeksi Otava?
Kommentit (15)
ihan oikeesti mun mielestä olis ihan mega-hienoo jos perheessä olis useampi poika ja kaikilla jokin karhunimi :) vaikka isoveli otso ja pikkuveli otava.
No ei vais...hieno nimi, eikö Siriuskin olis hyvä sit seuraavalle...
lapsen vois laittaa alullekin tähtien alla... romanttista
Ihanaa vaihtelua näiden Nico-Pettereiden rinnalla!
Tunnen muuten veljekset, Otso, Onni ja Otava =)
Oikein hieno. Tunnen yhden Otavan, ihastuttava pikku mies :)
Ent iedä mistä johtu mutta mielsin sen aikasemmin tytön nimeksi.
ovat usein naisten nimia. Siis noissa latinasta periytyvissa kielissa (Julius-Julia, Johannes -Johanna). Esimerkiksi suomalainen Juhana synnyttaa monissa mielikuvan naisesta.
Ei sinansa ole ongelma eika minusta rajoita nimen antamista, mutta voi selittaa noita mielikuvia
Eikös muuten meppi Pia-nooran poika ole Otso-Anteo Otava? Vai muistanko väärin. Hieno nimi joka tapauksessa.
olis mahtava nimi jämäkälle suomalaiselle miehelle!!!!! Jämäkkä toi meiän Perseus..ja lempinimi vois olla Persu tai Perssu!! Mut toi Otava on ihan ok. Ei niin hyvä kuin toi Perssu!
Itse kyllä pistäisin toiseksi nimeksi, mutta miksei ensimmäiseksikin, kiva nimi kun on! :)
Itse en jostain syystä niin kauheesti pidä,mutta onhan tuo silti selkeästi miehinen merkitysnimi.
Sukunimi sattuu todellakin olemaan jämäkän suomalainen :), ei nen -loppuinen.
ap
Otava ei ole planeetta kuten Pluto. Toisaalta Plutosta tulee kyllä heti mieleen Disney toisin kuin Otavasta. Onhan näitä luontonimiä (esim. kukkia) pilvin pimein. Miksei siis Otava =)?
Tykkään niin kovasti nimistä, jotka tarkoittavat jotakin, etenkin jos luontoaiheisia... jos tulee sisaruksia, vois yrittää saada läpi nimeksi pikkukarhu. :)
ja meidänkin sukunimi on turhia rönsyilemätön, suomalainen nen-loppuinen :)
kaunis nimi, sopii miehelle läpi elämän. käytetään varmasti, jos meille poikavauva koskaan tulee.