Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei hoida lasta 3kk vaikka säästäisimme yli 2000€!!

Vierailija
09.01.2013 |

Miehellä pitkä, 3kk lomautus. Voisimme ottaa lapsen siksi aikaa pois päiväkodista, säästäisimme 700e/kk (päivähoitomaksut, kotihoidontuki, +kuntalisä). Siis yli 2000€!! Minulla alkaa lomat taas miehen lomautuksen jälkeen ja sitten muutamme, joten luopuisimme päivähoitopaikasta muutenkin. Miehen mielestä se ei ole sen arvoista, haluaa vain lomailla... En voi uskoa tätä!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2013 klo 14:29"]

Kyllä tukea saa, mutta se vähennetään päivärahasta.

Miksi ihmeessä te lisäännytte tuollaista miesten kanssa?

Vastaisiko aloittaja tai joku muu vastaavassa tilanteessa oleva? Minä en todellakaan tiedä, kun minun mieheni on ihan tavallinen äijä, joka tekee mieluummin kaikkia perinteisiä miesten hommia eikä kotitöitä. Arvatkaa vaan, kuinka monta tuntia lapsemme ovat viettäneet traktorin hytissä.

[/quote]

Höpsistä. Kotihoidontuki voidaan maksaa äidille, joka on töissä.

[/quote]Toki voidaan maksaa, mutta silti se määrä vähennetään miehen korvauksesta.

Vierailija
22/58 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin lomailla ja ristisin jalat 3 kuukaudeksi. Jos käy vieraissa niin heippa hei, ja ei tarvi enää lasta nähdä ikinä.

Kerro tuo miehellesi ja kato alkaako hoitamaan panemisen tuloksiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. Minä tekisin niin, että sopisin lapsen poissaolosta päiväkodin kanssa ja hakisin kh-tukea. Sitten vaan ilmoittaisin miehelle että lapselle ei ole päiväkotipaikkaa, hoida lapsi. Pakkohan miehen olisi sitten ryhtyä hoitamaan.

Vierailija
24/58 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän ongelmanhan se uusi lakimuutos poistaisi. Olisi pakko hoitaa lapsensa, ainakin osapäiväisesti.

Vierailija
25/58 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ongelma jo ratkennut. Aloitus vuodelta 201! Haloo?

Vierailija
26/58 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2013 klo 11:16"]

että viette noin päivähoitopaikan sitä kipeästi tarvitsevilta. Itsellä kyllä yhtä outo mies, kolme lasta eikä voi kotona ollessaan hoitaa lapsia vaan aina on jotain tärkeämpää olevinaan. Itse paahtaa töitä että saa päivähoitomaksut suoritettua ja tulot vielä sellaset että täydet menee. Miehillä on jotenkin liian helppoa ja liikaa valinnanmahdollisuuksia tässä maailman ajassa.

[/quote]

Naisilla on ihan samat valintamahdollisuudet kuin miehillä

Vierailija
27/58 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sen lapsen olet hankkinut. Ei ole miehen tehtävä vahtia pentua lomalla.

Vierailija
28/58 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lomautettuna voi joutua töihin. Lomautettu on  työkkärissä työnhakijana. 

Vierailija
29/58 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:09"]

Sinähän sen lapsen olet hankkinut. Ei ole miehen tehtävä vahtia pentua lomalla.

[/quote]

Totta.

Vierailija
30/58 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 11:51"]Eiköhän ongelma jo ratkennut. Aloitus vuodelta 201! Haloo?
[/quote]201? Joo aika kauan mennyt aikaa tästä alotuksesta.

Vierailija
31/58 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko miehesi hoitanut lastanne yksin tai edes sinun kanssasi? Haluaako olla lapsenne kanssa, hoitaako/leikkiikö mielellään tämän kanssa? Onko lapsenne kiintynyt erityisesti sinuun?

Jos muuten osoittaa rakkautta ja huolenpitoa lastanne kohtaan ja osaa ja haluaa tehdä kaiken mitä hoitaminen vaatii, niin syy voi olla henkinen. Ehkä lomautus ja sinun uusi asemasi perheen elättäjänä, mahdollisesti myös tulevaisuudessa jos mies menettää työnsä kokonaan, aiheuttaa pelkoa, epävarmuutta etc.

Jos olet puolisosi valinnassa ja yhteisessä arjessanne hyväksynyt ettei miehesi tee kotona kovin paljoa, eikä varsinkaan ota puolta vastuusta/työstä lapsenne hoidossa, niin miten hän nyt yllättäen edes siihen kykenisi, saati suostuisi?

Lapsellenne voi olla paras ratkaisu olla ainakin puolihoidossa. Voisitko saada miehesi hoitamaan lastanne edes puolet päivästä? Voisit ehkä saada miehesi kiintymään lapseenne paremmin vapaaehtoisuuden kautta, kuin loogisesti painostamalla rahalla.

Lapsia hoitanut, 41v m

Vierailija
32/58 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2013 klo 13:48"]Tästä ketjusta sen taas näkee miksi suomalaista nautaa ei kannata siementää.

t: suomalainen mies
[/quote]

No sit mä otankin ulkomaalaisen sonnin joka puhuu, pussaa ja toimii (ei nössöile perus perheasioissa). ;) Muu~

Vierailija
33/58 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun keran on siellä lomautettuna kuitenkin kotona. Olisin minäkin aika käärmeissäni jos ei viitsisi omaa lastaan hoitaa kun kerran kotona on.

Vierailija
34/58 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viette noin päivähoitopaikan sitä kipeästi tarvitsevilta. Itsellä kyllä yhtä outo mies, kolme lasta eikä voi kotona ollessaan hoitaa lapsia vaan aina on jotain tärkeämpää olevinaan. Itse paahtaa töitä että saa päivähoitomaksut suoritettua ja tulot vielä sellaset että täydet menee. Miehillä on jotenkin liian helppoa ja liikaa valinnanmahdollisuuksia tässä maailman ajassa.

Vierailija
35/58 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies ei.

Vierailija
36/58 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäisitte ainoastaan pk-maksut.

Vierailija
37/58 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkin olen kotona ja lapsi on hoidossa.

Vierailija
38/58 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

--- jos lasta ei hoideta kunnallisessa päivähoidossa. Voishan vaikka isä olla yötyössä ja äiti päivätyössä ja toisen puolen vuorokaudesta hoitavat lapsia. kuulostaa hurjalta mutta tiedän kyllä tällaisia tapauksia...

Vierailija
39/58 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/58 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi, mutta tuo on täydellisen kusipäistä käytöstä mieheltäsi. En voisi mitenkään hyväksyä asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme