Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ominaisuuksia seurustelukumppanissa olette oppineet varomaan kantapään kautta?

Vierailija
09.01.2013 |

Minä aloitan:

1. Peressävedettävyys - siis se, että mies kyllä on halukas parisuhteeseen, mutta ei tee aloitteita esimerkiksi tapaamisten suhteen. Ei ole kovin mieltä ylentävää kantaa yksin vastuuta suhteen kasassa pysymisestä.

2. Sosiaalisten kontaktien puute ja huomattavat vaikeudet niiden muodostamisessa. Ensinnäkin oli kurjaa, että mies oli onneton, mutta ei toisaalta syystä tai toisesta osannut tehdä asialle mitään. Toisekseen kontaktit omiinkin ystäviini jäivät turhan vähälle, kun mies ei voinut olla lainkaan tekemisissä heidän kanssaan. Koen, että aikuisillakin olisi tärkeää olla edes yksi ystävä kumppanin lisäksi.

3. Taipumus kasata asioita sisälleen. Eräs mies oli sellainen, että jos pyysin häntä vaikka lenkille, hän ensin yritti vaihtaa puheenaihetta usempaan kertaan ja sitten lopulta töksäytti, että en tule, koska et silloin 3 vuotta sitten lähtenyt minun kanssani lenkille, vaikka pyysin! Se oli aika pelottavaa, sillä mies todella kantoi kaunaa minulle vuosien takaisista "pikkuasioista", joista en lainkaan tiennyt hänen loukkaantuneen. Samoin hän saattoi illalla yhtäkkiä räjähtaa jostakin aamulla tekemästäni, vaikka itse tilanteessa mistään ei voinut päätellä hänen ottaneen nokkiinsa. Haluan, että asiat käsitellään mahdollisuuksien mukaan saman tien ja että itse tilanteessa kyetään vähintään sanomaan, että minä loukkaannuin tuosta - se on mielestäni aikuista toimintaa.

Millaisia kokemuksia teillä on ollut?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkossa vältän seuraavia:

- helposti tulistuvat

- tyypit, joiden kaikkien elämän epäonnistumisten syy on aina ollut täysin muissa ja jotka tuntuvat jatkuvasti olevan kahnauksissa jonkun kanssa (joka ikinen ex on ollut narsistikusipää, valmistuminen viivästyi koska proffa on idiootti, töissä on pelkkiä typeriä lehmiä)

- alkoholia runsaahkosti naukkailevat

- minkäänlaisia piirteitä mustasukkaisuudesta tai kontrolloinnintarpeesta osoittavat

- ihmiset, joilla on taipumusta purkaa vitutustaan joko huutamalla tai mököttämällä

Oon myös oppinut, että jos joku tyyppi ei fyysisesti vedä puoleensa jo ekoilla treffeillä, niin ei se tule sitä tekemään suhteessakaan (vaikka olis muuten miten kiva).

Ja jos jonkun kanssa ei ole hyvä olla omana itsenään, niin se on pätevin mahdollinen syy eroon, vaikka se toinen olisi miten kunnollinen ja työssäkäyvä ja hyvännäköinen.

Vierailija
42/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tupakointi on tavallaan sivuseikka, mutta todella ongelmallinen asia, kun itse ei tupakoi ollenkaan. En kokenut tupakoivan miehen kanssa ongalmaksi esim. hajua hengityksessä ja vaatteissa. Todella hankalaa oli käytännössä se hänen tarpeensa päästä kessuttelemaan säännöllisin välein. Siis esim. viikonloppuaamuna kun olisi ollut ihana köllötellä sängyssä, oli hänen pakko käydä tupakalla ulkona. Kiva perjantai-ilta hyvän ruuan ja vuokraleffan parissa keskeytyi aina niihin röökitaukoihin. Minunkin elämäni tuntui jaksottuvan hänen tupakkataukojensa mukaan. Silloin tajusin entistäkin selvemmin, mikä riesa tupakointi on, ja etten pysy olemaan parisuhteessa tupakoitsijan kanssa. Myös viesti nro 9 osui naulankantaan listallansa. Kaikki kohdat ovat juuri niitä, mitä itsekin miehessä pitäisin varoitusmerkkinä.

mutta miehen tupakointi ei ole mulle mikään turn off, jos ei polta kuitenkaan mitään Camelia tai punaista Mallua. Ainoastaan raskausaikana on tullut hetki, että en pysty pussaamaan miehen käytyä juuri röökillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei heti sytytä, niin ei sytytä myöhemminkään.

Vierailija
44/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mielenterveysongelmat. Ei niin, että pitäisin ko. ongelmista kärsiviä huonompina ihmisinä tms., mutta koska olen jo kaksi suhdetta käynyt läpi pahasti masentuneiden miesten kanssa, niin en jaksa enää.

- Se että kovasti julistaa ettei ole jonkinlainen. Mies joka aina mainostaa esim. ettei ole lainkaan mustasukkainen on yleensä juuri sitä.

- Menneisyyteen juuttuminen, katkeroituminen, omien epäonnistumisten selittely esim. muiden ihmisten teoilla. Tällaiset ihmiset ovat varmaan synnynnäisesti katkeria ja heidän suuri "elämäntarinansa" on tyyliin "äiti haukkui unelmani ja siksi minusta ei tullut mitään"

- Itsekeskeisyys ylipäätään. Jokainen puheenaihe kääntyy siihen, että mies puhuukin itsestään.

- Pyrkimys jatkuvaan dominanssiin kahdenkesken tai seurassa.

- Tylyys ihmisille. Jos pitää vaikka satunnaista tuttavuutta rasittavana, saattaa sanoa tälle todella tylysti.

- Rahankäyttöongelmat. Voivat selvitä vasta pikkuhiljaa.

- Liian kaavoihin kangistunut elämä. Pitää mennä nukkumaan tai herätä juuri tiettyyn aikaan, syödä juuri tietynlaista aamupalaa, tehdä asiat aina niin kuin rutiiniin kuuluu.

- Jatkuva vihollisten etsiminen (työpaikalta, harrastuspiireissä, netissä tms.) Viihtyminen konflikteissa.

- Jatkuva yllättävä suuttuminen pikkuasioista, esim. siitä, että minä unohdin tuoda kaupasta oikeanmerkkistä juustoa.

- Ystävyyssuhteiden ja sosiaalisuuden puute ja ystävyyssuhteiden katkeaminen. Miehen pitää huolehtia, että hänellä on muutakin turvaverkkoa kuin minä. Muuten minun päälleni kaatuu liikaa.

- se ettei halua mennä minnekään ilman minua.

- se ettei harrasta mitään liikuntaa. Liikkuminen pitää mielen ja ruumiin terveenä, mikä tekee hyvää parisuhteelle. Itsestä huolehtiminen on toisesta huolehtimista.

- se että nauraa asioille, jotka ovat minulle tärkeitä. Ei hauku harrastuksiani ämmien puuhailuksi.

Tässä näin alkuun...

Vierailija
45/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta jos henkilö herättää mussa tarpeen idealisoida ja ihannoida, jotenkin "palvoa" häntä niin se on huono merkki. Täydellistä ihmistä ei olekaan ja jos toinen tuntuu täydelliseltä niin jotakin oleellista on "piilossa", joko niin että toinen sen piilottaa tai niin että minä en halua nähdä sitä.

Liiallinen riippuvuus kavereista on pidemmän päälle aika rasittavaa. Yksi eksä oli niitä harvoja autonomistajia kaveripiirissään, ja hänpä sitten olikin virallinen hovikuski joka lähti aina soitettaessa kuskaamaan kavereitaan ties minne. Lisäksi antoi kavereiden käyttäytyä tosi hankalasti ja kiukutella pikkulasten tapaan, hän huolehti heistä kuin olisi joku isähahmo.

Kenellä vaan saattaa olla joskus "huono känni" ja silloin on toki hyvä että kaverit huolehtii, mutta kun näitä huonoja päiviä ja huonoja kännejä tuli joka kerta aina eri kavereilla kun olimme ulkona, niin se kertoi jo jostakin oudosta suhteesta miehen ja hänen kavereidensa välillä.

Eksien haukkuminen on aina huono merkki. Erityisesti, jos kaikki eksät on olleet jotenkin tosi ilkeitä ja viallisia ja petollisia jne.

Jos mies haluaa hallita koska soitellaan, koska tavataan jne niin on suuri vaara, että miehellä on muitakin naisia. Minä ainakin ihmettelin, miksi minuun niin kovin ihastunut mies olikin yhtäkkiä hirveän kiireinen kun menin hänen kotipaikkakunnalleen ja kysyin tapaisimmeko. Minun paikkakunnalleni olisi kyllä koko ajan ollut tulossa. Selityskin sitten selvisi vähän myöhemmin: hänellä oli kotipaikkakunnallaan kaksi naista, joten kolmannen tapaaminen samoilla mestoilla olisi ollut jo aika riskialtista.

Edelliseen liittyen, kännykän pitäminen jatkuvasti äänettömällä tai taskussa tms on vähän epäilyttävää. Lisäksi jos puhelin sattuukin soimaan, niin se on aina "äh, puhelinmyyjä" ja puhelu menee poikki. Tiedänpä nyt, mikä oli tilanne silloin kun puhelu oudosti katkesi kun joskus soitin hänelle.

Vierailija
46/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidissä roikkuvat, jotka pitävät äitiä läheisempänä kuin tyttöystäväänsä. Eivät ole miehiä vaan lapsia, kannattaa pysyä kaukana.

Vierailija
47/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-huono hygienia!! tyyliin ei peseydy, pese hampaita, kulkee rikkinäisissä/likaisissa/huonosti istuvissa vaatteissa. Ei ole kiva huomauttaa miehelle, että viitsisitkö vaihtaa tuon paidan ennen kuin lähdetään ulos tms. Piittaamattomuus omaa ulkoista olemusta kohtaan.

-liika läheisyydenkaipuu/-riippuvuus. Mullakin kokemusta miehestä joka seuraa jopa vessaan mukaan, yäk! Koko ajan ei tarvitse kyhnätä kainalossa.

-huono elämänhallinta ihan perusasioissa: ei syö kunnolla, ei pidä huolta kunnosta, ei harrastuksia, ei ystäviä ym.

-uusavuttomuus. ei ymmärrä ruuanlaiton eikä kodinhoidon päälle. Mikään huippukokki ei toki tarvi olla, mutta perunat olisi ohan hyvä osata keittää. Yksi mies ei ollut vaihtanut petivaatteita puoleen vuoteen..

-liika alkoholinkäyttö. Tuskin tarvinnee perustella :)

Vierailija
48/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tupakointi on tavallaan sivuseikka, mutta todella ongelmallinen asia, kun itse ei tupakoi ollenkaan. En kokenut tupakoivan miehen kanssa ongalmaksi esim. hajua hengityksessä ja vaatteissa. Todella hankalaa oli käytännössä se hänen tarpeensa päästä kessuttelemaan säännöllisin välein. Siis esim. viikonloppuaamuna kun olisi ollut ihana köllötellä sängyssä, oli hänen pakko käydä tupakalla ulkona. Kiva perjantai-ilta hyvän ruuan ja vuokraleffan parissa keskeytyi aina niihin röökitaukoihin. Minunkin elämäni tuntui jaksottuvan hänen tupakkataukojensa mukaan. Silloin tajusin entistäkin selvemmin, mikä riesa tupakointi on, ja etten pysy olemaan parisuhteessa tupakoitsijan kanssa.

Myös viesti nro 9 osui naulankantaan listallansa. Kaikki kohdat ovat juuri niitä, mitä itsekin miehessä pitäisin varoitusmerkkinä.

Vierailija
49/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lista:

Liika alkoholin käyttö

Takertujat - joku jo mainitsi vessaan seuraajat.

Äidissä roikkujat, pahimpia kaikista, varsinkin jos asuvat vielä yli 30v. kotona.

Vahtaajat, puheen, tekojen tai menemisten suhteen, ideaali kai olisi, jos nainen pysyisi näille aina kotona ilman puhelinta ja puhuisi vain omalle miehelleen.

Sellaiset, joille naisen ex-partnerien määrä on joku elämää suurempi asia, ideaali on tietenkin nolla ja kaikki tästä eteenpäin sitä Suomi24 sinkkupalstaa.

Miesasiamiehet, misogynistit, vähättelijät.

Selälleen heitetyt kilpikonnat, uusavuttomia joka asiassa ja passiivisia samalla tavalla.

Vierailija
50/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, joille naisen ex-partnerien määrä on joku elämää suurempi asia, ideaali on tietenkin nolla ja kaikki tästä eteenpäin sitä Suomi24 sinkkupalstaa.

Mulla ei ole kyllä näistä kokemuksia, mutta ilman kantapäätäkin kyllä todella olen väistänyt tuollaiset. Kertoo jostakin piilevästä naisen seksuaalisuuden pelosta. Häiriintyneintä on sellainen "mulla on ollut 5 seksikumppania ja naisella 6, miten mä selviän tästä, pyörii vaan koko ajan mielessä miten naiseni on kokeneempi..." Voi LUOJA.

Vierailija
51/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-uusavuttomuus. ei ymmärrä ruuanlaiton eikä kodinhoidon päälle. Mikään huippukokki ei toki tarvi olla, mutta perunat olisi ohan hyvä osata keittää. Yksi mies ei ollut vaihtanut petivaatteita puoleen vuoteen..

Äidissä roikkuvat, jotka pitävät äitiä läheisempänä kuin tyttöystäväänsä. Eivät ole miehiä vaan lapsia, kannattaa pysyä kaukana.

Mulla on kokemusta näiden yhdistelmästä. Äitimammanen saattoi milloin vain pamahtaa poikkeamaan nelikympppisen poikansa asunnossa. Kämppä oli aina siisti ja pakastin täynnä ruokaa.

Hyi helvetti, ei ikinä enää.

Vierailija
52/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kiroilu

Jatkuva kiroilu eli ei osaa sanoa yhtäkään lausetta ilman kirosanaa. Antaa huonon vaikutelman, ihminen vaikuttaa kouluttamattomalta ja on todella raskasta kuunneltavaa.

- tupakointi

Laukaiseee minulla migreenin, joten en voisi seurustella tupakoivan miehen kanssa.

- liikunnan puute

Eli mies ei harrasta mitään liikuntaa. Liikunta pitää kuitenkin kropan virkeänä ja on mukava tapa viettää aikaa yhdessä. (Ei tarvitse olla mikään superliikkuja.)

- äidin korostettu asema

Jos jotain riitaa tulee niin mies kiiruhtaa heti puhumaan äidilleen kaikki asiat. Siinä on miniän mukava sitten yritää saada jonkinlaista suhdetta anoppiinsa kun anoppi kuulee vaan ne huonot asiat pojaltaan.

Vierailija
53/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kokemattomuus naissuhteissa

Tämä on hieman paskamainen juttu. Jos et teininä onnistu pokaamaan tyttöystävää itsellesi ja ylität sen kahdenkymmenen ikävuoden maagisen rajan kokemattomana, seurusteluasiat alkavat mennä haastaviksi. Mitä vanhemmaksi tulet, sen olemattomammiksi käyvät mahdollisuutesi seurustella. Sinänsä et ole tehnyt mitään väärin, et vain ole onnistunut löytämään tyttöystävää, mutta minimikriiteerit ovat armottomat, sillä kokemusta tytöistä on löydyttävä tai voit unohtaa koko jutun.

Tavallaan koko juttu muistuttaa työpaikan hankkimista. Jotta saisit paikan, sinulla on oltava kokemusta. Mikäli sitä ei ole, sinun pitää hankkia sitä. Vitsi on siinä, että juuri ketään ei kiinnosta antaa sitä ensimmäistä mahdollisuutta. Noidankehä on valmis.

Puhun kokemuksesta. Nyt tosin tyttöystäväkin löytyy, mutta sekin tapahtui vasta lähempänä kolmeakymmentä.

Vierailija
54/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tyly tai suorastaan töykeä muita ihmisiä kohtaan: tarjoilijoita, konnareita, ventovieraita ilman kovin hyvää syytä.

2. Pikkuasioistakin valehteleva.

3. Vakava sitoutumiskammo ja voimakas ailahtelevuus.

Vierailija
55/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi silti käyttäytyä kunnioittavasti yms vaikka seurustelukokemusta puuttuisi.

Itselläni uuteen suhteeseen lähtiessä miinusta olisi tuonut miehen lapsettomuus. Itselläni on lapsia, ja koettuani yhden suhteen lapsettoman miehen kanssa halusin, että seuraava seurustelukumppani on samassa elämäntilanteessa kuin minä ja ymmärtää mitä vanhemmuus on.

Vierailija
56/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ainakin nämä:

- Ei puhu tunteistaan tai ajatuksistaan

- Ei kestä minkäänlaista kiihtymistä tai suuttumista (ja huom. olen itse todella tasainen ihminen, en esimerkiksi koskaan korota ääntäni, kiihtymiseni on edemmän erilaisia sanavalintoja ja tuimempia ilmeitä). Eli keskustelu on todella pinnallista hymistelyä kun mihinkään ei voi oikeasti ottaa kantaa.

- Ei ylipäänsä juuri ole mitään mieltä mistään eli keskustelu esimerkiksi suhteen tulevaisuudesta on mahdotonta.

- Ei kavereita, vaikeat sukulaissuhteet

- Tekee liikaa töitä

- Katoaa (suhteen alussa) jonnekin ja ilmestyy sitten taas, vaan kadotakseen myöhemmin uudelleen (joo, nuorena sitä on vähän tyhmä, enää en todellakaan tuollaiseen lähtisi).

- Ei päästä kotiinsa käymään (tämäkin suhteen alussa), ei kerro syytä. Lopulta arvasin että asuu vielä eksän kanssa ("käytännön syistä"). Lupaa muuttaa pois ja kertoa eksälle uudesta suhteesta mutta kumpaakaan ei tietenkään tapahdu (joo, tähän samat kommentit nuoruudesta kuin edelliseen).

Että onhan näitä ollut. Nuo siis muutamasta suhteesta, ei kaikki samasta (sentään, huh!)

Vierailija
57/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pari viimeistä eivät nyt ole ominaisuuksia vaan enemmänkin sattumuksia, joita vastaavia en enää katselisi. Piti vaan päästä purkautumaan kun alkoi ottamaan päähän nuokin. :)

Vierailija
58/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki kohdat koskevat samaa henkilöä :D Lisänä voisi mainita vaikkapa huonon hygienian!

Vierailija
59/59 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä olen oppinut tosin ystävyyssuhteista, mutta mielestäni pätevät seurustelusuhteisiinkin.

1. Kykenemättömyys hoitaa raha-asioita. Samalla ihmisellä saattaa olla neljä kaappia täynnä merkkivaatteita ja joka viikonloppu bileet, ja SILTI on rahat loppu.

2. Alkoholismi. Hauskan pito = baariin meno ja ryyppääminen. Ravintolassa käynti on vasta aloittelua baari-illalle. Jokaisen kivan illan pitää päättyä baariin. Ja humalatila on ehdottoman pakollinen.

3. Etiketti ja käytöstavat ovat henkilölle merkityksettömiä. "Onks mun ihan pakko laittaa puku päälle?"

4. Henkilö ei ole kiinnostunut kirjojen lukemisesta. Pahimmat tapaukset ostavat senhetkiset muotikirjat hyllyyn esille laitettavaksi, mutta "mä en ole vielä lukenut sitä".

5. Riippuvaisuus muiden mielipiteistä. "On pakko" koska kaverit/äiti/joku muu käskee.

6. Henkilö ei millään tavalla pyri kehittämään itseänsä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö henkilö silti valittaisi elämästään jatkuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi