♥itsenäisyyspäivää!! KesäkuunKertut! ♥
Kommentit (41)
Täällä ihan oikeesti olo on parempi, kuin moneen viikkoon. Ihanaa! Ihmeellistä, kun ei kuvota alituiseen.
MARIEELA: kun seuraavaksi päivität kesäkuisten listaa, niin minut voi siirtää muutamaa päivää aikaisemmaksi. LA on nyt siis 19.6.
bombo rv 12+1
Me ollaan jo perheen kanssa ehditty tuttavaperhe kahvittaa ja laittaa suu makealle ja kolmelta alkaa asukastoimikunnan jarjestama lasten itsenaisyyspaivan vastaanotto / pikkujoulut. Mies paasee ilmeisesti pukiksi, joten hauskaa luvassa. Illalla luonnollisesti katsotaan telkkarista linnan juhlat. Oma kutsu oli taas postissa hukkunut... ; )
Olo on taalla parempaan pain. Siivoamiset ja mut vastaavat alkaa jo sujumaan ilman sen suurempia kommervenkkeja. Pitaa vaan muistaa juoda tarpeeksi ja usein, muuten kay kuten eilis aamuna ja oksensin tyylikkaasti keittion lattialle... Masu alkaa pyoristymaan ja kaantyminen alkaa jo olla valilla hankalaa. Ja ne samat vanhat liitoskivutkin ovat jo ilmaantuneet. Ja maitoiset ruoatkin jo maistuvat melko hyvin, yleensa niiden jalkeen on halailtu vessanponttoa.
Ja arvuutteluun oma rikkani soppaan: nain jo vahan aikaa sitten unta, etta meille syntyy poika 2.5. ja melko tarkkaan kolmelta iltapaivalla. Nyt jannataan kuinka uni pitaa paikkansa.
Jamesiina ja MasuVauveli rv. 14+4
Kannattaa laitta viesti sinne esittely-lista perään. En millään muista muutoin mitä piti päivittää. Siellä edellisen listan lopussa ne on muistissa sitten ja sieltä niitä luen kun seuraavan kerran päivttelen =)
Kiitos kaunis ja kumarrus ;)
Lytte, ihan hyvin opit käskyt. Anna mennä vaan. Kohta saat alkaa päivittelee mun kans tuota esittely listaa? ;)
Ja pistän nyt sitte mäkin veikkausta syntymäajasta:
Poika ja 3.7-06
Toive olis kuitenkin Tyttö ja 5.6-06 ;)
Luulen, että tyttö syntyy vähän jäljessä, eli vaikka 18.6.
Vielä olisi 6 päivää np-ultraan. Ihan piinavaa tää odotus. On varmasti ennen ollut odottavan aika pitkä kun ei ole ollut ultraa olemassa. Vaikka on pienokaisen jo kerran nähnyt viikolla 9+6, niin silti vaan pelottaa, että onko se nyt hengissä. Tosin pahoinvointi kyllä jatkuu edelleen. Miten sitä pystyisi olemaan murehtimatta koko raskauden ajan. Uskoisin, että murhe helpottaa sitten kun maha kasvaa enemmän ja vauva liikkuu.
Eipä taas kummempia tänään.
T: Tytteli-83 rv 12+6
mä en voi vastustaa ikinä kiusausta jos jotain pitää veikata. Mun pitää siinä mielessä peesata Marieelaa ,että pelkään pahasti menevän taas yli ja että miehen suvussa ei osata muita kuin poikia tehdä ;)
Mutta toiveeni on kuitenkin
tyttö ja LA 4.6 eli ei mene kuin päivällä yli!
Toiveunia näkee äitimiia rv 14+3
Jos en päädy sektioon, niin tyttö tulee 22.6.06 (eli juhannus sairaalassa:)), sektiolla syntyypi sitten 5.6.06. (LA 16.6)
Päikkäreiltä just heräsin ja mies ja neiti 4vee vielä nukkua tursottaa. Kerankin rauhallinen hetki koneella. Eilen kävin muutaman satasen pistään sileeksi lasten (siisi suvun, kummi ja oman) lahjoihin. Aikuisille ei ostella ku korkeintaan jotain pientä. Mies tänään heitteli risoja vaatteitaan roskiin, oli vissiin joku vinkki, partakin on sillä ollu taas mutama päivä ajamatta... Itelleni oon toivinu flanellipyjamaa, johon mahakin mahtuis. Viime jouluna oli sama toive ja sain kyllä pyjaman, mutta trikoota ja on kyllä niin kulahtanut ja muodoton, että ihan hävettää. Valistin kyllä sitten miestä flanellin ja trikoon eroista, jospa tänä vuonna ne toisistaan erottais..
Iltaisin mahaa turvottaa ja sillon kyllä näytän ihan raskaana olevalta, mutta muulloin kyllä vähän tuntuu, että huijausta koko juttu. Ultrastakin on jo pari viikkoa aikaa. No viikon päästä lääkärineuvola, josko sieltä taas sais vahvistusta. Tarttis varmaan lähiviikkoina jo ruveta miettimään sitä rakenneultraa ja varailla siihenkin aikaa.
Joulukortit alkaa olla aikalailla valmiita. ja siivo huushollissa sen mukainen. Kimalletta ja hilettä joka paikassa... Postimerkkejä vaan pitäis muistaa ostaa. Eikö ne joskus ens viikolla pidä laittaa postiin, jos meinaa halvemmalla saada?
Tarttee varmaan lähtä herättään nuo yhdet, niin ehdittäis käydä vielä vaikka vähän kävelemässä ennen kuin täytyy ruveta kynttilät virittelemään ikkunalle!
Hyvää Isenäisyyspäivää!
Quest ja Minni 12+4
Hyvää ITsenäisyyspäivää, ei isenäisyyspäivää...
Q
Tuo maha on kyllä allekirjoittaneella ollut näkyvissä jo pidemmän aikaa. Äitiyshousut taisin ostaa noin kk sitten, kun iltapäivisin omat housut alkoivat kiristämään. Aamuisin mahani on sellainen kivan pyöreä, mutta iltaa mennessä sen koko on aivan hurja. Töissäkin on pidettävä labratakin alla hupparia, jolla olen pystynyt peittämään " iltapäivämahani" . Eiköhän se sitten joulunjälkeen ole jo niin iso, ettei enää kannata edes yrittää peitellä. Yhdellä työkaverillani on menossa noin rv 20 ja hänestä ei edes huomaa raskautta, vaikka hän on todella hoikka.
Kohtua olen koittanut etsiskellä, luulen löytäneeni sen, mutta tuntuu melko hurjalta, sillä sen yläsosa on jo hieman navan yläpuolella. Voisiko jo muka olla. Tosin neuvola lääkärissä täti sanoi, että kohtu oli viikkoihin nähden iso, saa nähdä muuttuuko la np-ultrassa..
Ja sitten viimeistelemään päivällistä..
Huh - hetki koneella ja sitten muumia kattoon.
Mun vanhemmat ja mun veli kävi syömässä - olihan hulinaa, vaikka ei ollut muita lapsia ku tuo meidän esikko (ja mun isä ;)).
Nyt ihana rauha maassa.
Mää oon jokseenkin varma, että meillä tulokas on poika (vaikka NIIN kovasti tyttöä toivon) ja syntyy 19.6 eli menee reippaasti yli (la 8.6), kuten meni tuo esikkokin. Mulla kun taitaa olla viihtyisä kohtu ;)
Mitäs vielä. Ei tässä kummoisia - olo on normaali muuten, paitsi nuo liitokset on alkanu kipuileen. Välillä on parempia välillä huonompia päiviä. Jotenkin tuntuu, että raskaus näkyy mun kävelytyylistä, nimittäin välillä sattuu tosissaan. Ja sanoi yksi tuttu jumpalla, että mun seisoma- asento on muuttunu.
Mut nyt muumien pariin =)
Eggis kera pyyhekumia syövän esikon 1v9kk sekä rusinan rv 13+5
-Miitsu-:
Krisse: ei ollu tosissaan tarkoitus matkia tossa visailussa, vasta tajusin että meillä la sama ja syntymätoive sama ja sukupuolikin sama: mulla toi seiska on lempparinumero, ite oon syntyny 7 päivä ja se on aina eka mieleen tuleva numero :)
poikaa oon miettiny koko ajan mutta tottakai tyttö on yhtä mieluisa....
kerkee taas käväsemään täällä kun tytöt kattoo (ainaki hetken) tota muumi elokuvaa...
miitsu: kattelin kanssa että voiko olla noin hyvä sattuma että la on sama ja veikkaukset samoja :)))
meillä tuo 7.6 on sen takii kun mummo sanoi (siis anoppi) että voikun syntyis 7.6 kun on sen synttäri päivä :) ja sinne nyt sitten tähdätään =)
ja poikaa tosiaan veikkasin sen takia kun pahoinvointia ollut niin paljon enemmän...
joskus olen kuullut sanonnan tms. että jos raskaus /oireet eroaa paljonkin edellisistä raskauksista niin sitten olis tulossa eri sukupuolta kuin viimeksi ...empä tiiä tuosta
nyt en muista enää oliko joku kysellyt jotain...täytyy käydä kattomassa uudemman kerran :) moro!
krisse ja tytöt -02 ja -04 +masuasukki rv 12+3
Ensiksi ettei unohdu tuo la / sukupuoli veikkaus: Arvelen syntyväksi 21.6.2006 ja tytön epäilen tuolla masussa elelevän :-D Tosin voi olla että vähän muutan ylihuomenna tuota päivää, kunhan ultran mukainen la selviää...mulla kun kaikki kolme edellistä on syntyneet 39+ viikolla =D Toivottavasti tämä neljäskään ei tee poikkeusta...
oma (.) Ei mitään! Maha alkaa pyöristymään..Ihan muutamaan päivään on tuo maha pullahtanut! Heti aamusta pullottaa alamaha niin ettei sitä enää voi olla huomaamatta jos ei pukeudu telttaan! Pahaolo *kop kop* vaikuttaisi todella helpottaneen, mutta väsymys on edelleen lähes jatkuvaa! Nukun vuorokaudessa uskomattomia määriä!
Valkovuodosta: heh,mikä lie normaalia mikä ei, mutta minulla on _todella_runsasta_!!! Pitää varmuuden vuoksi pyytää ottamaan bakteeriviljely kun torstaina se lääkärineuvola on. Mutta käsittääkseni hajuton valkovuoto on normaalia, tulehdus-vuoto haisee pilaantuneelle kalalle?
Täällä tuiskuttaa kivasti lunta. On ihanan lumista ja talvista! Laitoin pihalle ulkotulet palamaan ja kynttilän lyhtyyn. Sammuttelin nuo oikeat ulkovalot, näyttää niin mukavalta tuo tuli valaisemassa =)
Mutta nyt valmistelemaan lasten iltapalaa! Pääsevät syömään jahka tuo muumi-elokuva telkusta loppuu!
Hattara, masukki ja lapset
Ensimmäisenä tietenkin oma arvaus listalle, eli Lytte:
Tyttö syntyy ja 31.05.2005
Jotenkin tuntuu, että kun nyt jo näin iso mahakin, niin ei se siellä loppuun asti jaksa olla..
Vielä selvennys muutamille, eli Mrs.Marple kirjoitetaan kovalla peellä, ei siis Marble kuten muutama täällä näyttää käyttävän. Agatha Christien kirjoja jos olette lukeneet, niin sieltähän löytyy neiti Jane Marple, hänestä johdettu..
Muuten, eipä kummempia.
Ulkotulen juuri sytytin ulos itsenäisyyspäivän kunniaksi, ja eikös linnanjuhlatkin kohta ala?
Pakko osallistua kivaan arvailuleikkiin! :) Arvaan, että Mirju synnyttää tytön 12.06.06. Oikeasti tulee kuitenkin kolmas poika ja menee reilusti lasketun yli... :))))
Olikohan se mrs.Marple joka kyseli niistä joululahjoista...? Minä olen sellainen viime tingassa ostelija, etten oo ostanu joululahjoja ku kaksi, omille lapsille. Mä olen eräämmänkin kerran ollut aatonaattona vasta joululahjaostoksilla. :/ Tänä vuonna on pakko ostaa aiemmin ku ollaan eka kertaa joulu omalla perheellä. Lahjat pitää siis toimittaa vähintään viikkoa ennen joulua perille sukulaisille ja kummilapsille.
Oma napa senkun kasvaa... Tänään ollaan vietetty esikoisen 3v. synttäreitä ja vieraat ihmetteli, että onpa se maha kasvanu parissa viikossa. Eilen mulla oli lääkärineuvola ja eipäs vaan meinannut löytyä sydänääniä ollenkaan. Lääkäri etti varmaan 5 min. eikä löytänyt. Sitten se haki kätilön apuun eikä sekään saanut niitä kuuluville ei sitten millään. Mä aloin jo hermostua ja olin ihan varma, että tämä raskaus oli nyt sitten tässä. Mutta sitten se kätilö yhtäkkiä ne löysikin. :) Ihmetteli, että löytyivätkin niin korkealta. Meinasin sille lääkärille sanoakin, että kuuntele ylempää ku se kuunteli tosi läheltä häpyluuta. Pääasia, että löytyivät kuitenkin. Meinas ihan helpotuksesta tulla tippa linssiin.
Tänään tulee varmaan kans katottua, että millasia pukuja sitä on ihmisillä juhlissa päällä. Eipä sieltä taida tänään paljon muuta näkyäkään ku linnan juhlat.
Mukavaa itsenäisyyspäivän jatkoa kertuille!
mirju ja pikku-pööpöti 12+2
tää sensuroi listan äsken...gryrrrrr
[size=3][color=red]Tällä listalla ovat kesäkuussa -06 pienokaisiaan syntyväksi odottavien äitien arvaukset lapsen sukupuolesta ja tulevasta syntymäpäivästä.[/size][/color]
[color=green][size=2]Jamessiina poika 2.5.2006[/size][/color]
[color=green][size=2]krisse-79 poika 7.6.2006[/size][/color]
[color=green][size=2]Miitsu poika 7.6.2006[/size][/color]
[color=green][size=2]Eggis poika 19.6.2006[/size][/color]
[color=green][size=2]Lytte77 poika 20.6.2006[/size][/color]
[color=green][size=2]nandiitti poika 21.6.2006[/size][/color]
[color=green][size=2]Polly poika 26.6.2006[/size][/color]
[color=green][size=2]Marieela poika 3.7.2006[/size][/color]
[size=2][color=plum]Lilli81 tyttö 30.5. tai 13.6.2006[/size][/color]
[size=2][color=plum]Mrs.Marple tyttö 31.5.2006[/size][/color]
[size=2][color=plum]äitimiia tyttö 4.6.2006[/size][/color]
[size=2][color=plum]mirju76 tyttö 12.6.2006[/size][/color]
[size=2][color=plum]Tyytteli-83 tyttö 18.6.2006[/size][/color]
[size=2][color=plum]hattara4 tyttö 21.6.2006[/size][/color]
[size=2][color=plum]Quest955 tyttö 22.6.2006[/size][/color]
Harjoittelen tässä vielä. Anteeksi valmiiksi, jos on kömmähdyksiä. Laittakaahan arvuutteluja ja korjailkaa jos on aihetta:-=)
Mä oon täällä tänää toilaillu, kun toi neiti on ollu kuumeessa ja veto pois ja isäntä on tosiaan tota krapulaansa hoidellut.... On halannu pönttöä vielä iltapäivällä. Kyl mä oon vahingonilonen. Itse oon onneks välttynyt tänään moiselta lystiltä.
Kiitettävää osallistumista arvuutteluun. Laitetaan talteen ja päivitellään pinoa, kun nyt alkoi sujumaan:) Laitetaankos se tänne päiväpinoon piiloon muilta vai tehäänkö sille oma pino? Katsotaan sitten touko-, kesä- ja heinäkuussa tosiaan kuka pääsi lähimmäksi tuotuutta.....
[color=red]Palkintona ihka oma vaaveli ja kanssasisarien vankka kunnioitus
Lytte ja Masukki 12+3
lytte: laita vaan pino ihan kumpaan vaan haluat!
kivasti saatiin jo yhen päivän aikana tuohon noita arvuutteluja ja voi että on nyt tuplaten jännää kattoa kuka osu oikeeseen :))
saakos tuota sitten enään vaihtaa myöhemmin ? jos tuleekin tyttö/poika olo vahvemmin...
vai oliko ideana just että tässä ihan alku vaiheessa arvaillaan?
uijui, ylihuomenna on jo se np-ultra, JEEE. taas näkee pikkuisen :)
pitäs keksii joku kiva työnimi pikkuselle...koskahan sen keksis...
no nyt taidan mennä surffaileen hetkex tuonne av-palstalle, moro!
krisse rv 12+3
Ihana arvuuttelu. Tyttöö toivon,mut luulempa et POIKA on tulossa ja uskon syntyvän etuajassa,sanottasko 28.5....
Ihanaa ku poika on jo nukkumassa ja ilta on ihan itelle,siis linnanjuhlille! Pakko yrittää rytmiä vaihtaa ku hoitolapset tulee jo 7.15.Kohta viikko nukuttu 9 tai 10en.... Isille ja äitille on kyllä passannu moinen rytmi...
Alaselkä meinaa olla kipee jos erehtyy selälleen makaamaan ja poispääsy onki operaatio erikseen... Lääkäri kehotti fysioterapeutin luo,mutku se sattuu olemaan ala-aste aikanen paras kaveri nii enpä mene. No onneks toinen kaveri jolle nyt sitte kerroin on kans fys.ter. ja anto vinkkejä, mut eipä mikään auta ku sen aikaa ku niitä tekee... Ärsyttävää.Esikkoo oottaessaki tuli kivut mut vasta puolen välin jälkeen...
Eilen illalla oisin voinu vannoo et tönäsy tuntu jo,mut itekki epäilen.... Toisaalta ois ihanaa jos aiemmin ku esikolta vasta rv21 tai 22 tuntu...
Juu,jatkamaan juhlia... ;)
Suhmura + napura 13+5
Taidan minäkin laittaa arvaukseni tänne.
Eli mammat77 epäilee vahvasti masussa oleva poika
ja syntyy 16.6.06.
On ollut jännä seurata tätä alkuraskautta kuinka samanlainen
on nyt ollut raskauteni kuin ensimmäistä odottaessa.
Np-ultra on torstaina. Se hiukan jo jännittää!!
En tiedä onko tämä pelkkää toiveajattelu, mutta aivan kuin
olisin tuntenut pikkuruisia " potkuja" tänään maatessani!?
Esikoista tunsin potkut rv 17. Ei taida vielä tuntua potkut näin
ajoissa?!
mammat77 rv 12+6
Niin ei siis taida VOIDA vielä potkut tuntua!?
Aina jää joku sana pois välistä... :)
Krisse: ei ollu tosissaan tarkoitus matkia tossa visailussa, vasta tajusin että meillä la sama ja syntymätoive sama ja sukupuolikin sama: mulla toi seiska on lempparinumero, ite oon syntyny 7 päivä ja se on aina eka mieleen tuleva numero :)
poikaa oon miettiny koko ajan mutta tottakai tyttö on yhtä mieluisa....