♥itsenäisyyspäivää!! KesäkuunKertut! ♥
Kommentit (41)
juuri sen verran että tuntuu ja näyttää jouluiselta :D
eilen jo kävi mielessä illalla että otan tosta mahasta kuvan kun se oli niiiin mielettömän iso/turvoksissa...
eikös se ollut jonkun merkki jos muutkin paikat (nilkat, sormet) alkaa turpoomaan??
ei mulla kyllä oo ollu, tai en ainakaan oo huomannu, kunhan mietiskelin.
aamulla (eli hetki sitten) oli tosi outoa hakea kahvia kun katteli ikkunasta eikä siellä ollutkaan kukaan menossa minnekkään suuntaan...yleensä on jonkin näköstä kuhinaa tuohon aikaan kun kaikki on menossa kouluun tai töihin.
onkos muut hommannut jo paljon joululahjoja?
mulla miehen joululahja vielä hankkimatta ja kyllä meinaa hermot mennä kun olis niin paljon ideoita sille mutta kun ei kaikkia voi sille hommata, kun muuten joudutaan vararikkoon :))
Omanapa:mieletön turvotus iltasin ja alaselkä kans särkee :((
taidan tulla tänne vielä uudemman kerran purkamaan kun ukkokin tänään vaihteex töissä :(
krisse ja tytöt 11/2 ja 8/04 +masuasukki rv 12+3
ajattelin kanssa ihan samaa että kerkeääköhän tulla muitakin pinoja :)
itekkin oon niin pirun hidas aina kirjoittamaan näitä viestejä :)
kivaa itsenäisyyspäivää sinnekkin!
krisse rv 12+3
Jokos täältä lähetetty lumi on tullut perille? x)
Olen aika hyvin jo hankkinut joululahjoja, tykkään aloittaa ajoissa, niin ei tule paniikkia joulukuussa. Miehen lahjat on täälläkin hieman ongelmalliset, ja mitä pikkuveljelle? Kun ei ole niin pieni enää..
Nyt aamiaista.
Taas tuli yöllä herättyä 4 aikaan ja sen jälkeen olenkin vain torkahdellut. Ja kun tänään olisi voinut todellakin nukkua pitkään. Heräilen nykyisin öisin kohdun kasvukipuihin (?), rinnat ei niikään vaivaa, ne kun ovat aina olleet vähän tiellä (ja ajoittain kipeätkin).
Joululahjat on kutakuinkin hankittu. Tosin emme ole kovin montaa lahjaa toisillemme hankkineetkaan. Sukulaisista olemme hankkineet lahjat ainoastaan molempien vanhemmille. Sisaruksille tuskin hankitaan mitään, ehkä haetaa jotkut viinipullot. Saa nähdä.
Tänään olisi tarkoitus nähdä vähän vaivaa tuossa ruoanlaitossa ja tehdä kunnollinen kolmen ruokalajin päivällinen. Toivottavasti mies osaa arvostaa, etenkin kun meillä on tänään tapaamisen vuosipäivä.
~Nandiitti ja Pulla rv11+5
Terveeks muille, mä peesaan näitä kahta aamuvirkkua.:=)
Takana vaiherikas yö. Esikolle nousi illalla kuume ja sitä sitten itkeskeltiin alku yö. Seuraavaksi odottelin miestä kotiin ja tulihan se sieltä reissultaan puoli kolmen aikaan... Parkeerasi tuohon sohvalle niin jo alkoi mussa piru heräämään ja saatiinhan se kuulla se tuolla vessan puolella halaili pönttöä oikein olan takaa - en voinut olla kuin vahingon iloinen kuluneen syksyn tiimoilta;-)
Nyt sitten taidetaan pahat ajatukset heti maksaa takaisin, taistelen tässä pitkästä aikaa tätä aamu kuvotusta vastaan. Täytyy tota jugurttia kohta koittaa.
Lahjoista on tosiaan muut hankittu paitsi just tolle miehelle. Hitto kun on vaikeeta. Partatrimmerin tuo saa, mut tarjonta on samaan aikaan suppea ja laaja ja hintataso kirjava....
Kiva lukea, että toisilla maha jo kasvaa ainakin turvotuksen merkeissä. Mulla on turvotusta ollu satunnaisesti nilkoissa, ei muualla. suolalla sen saa aikaan, mut toi suola helpottaa kummasti oloa, kun se nostaa noita verenpaineita ton 100 päälle ni pysyy pystyssäkin.
Edessä siis lumi päivä. On niin kaunista että. Paraatihan ois täällä meillä tänä vuonna ja miehen piti sinne tytön kanssa lähteä, kattellaan sen taistelukuntoa tossa myöhemmällä samoin kun ton tytön kuumeasteita...taitavat pysyä kotosalla.
Lytte ja Masukki 12+3
Hei palailen vielä...
Tää muisti on merkillinen asia. Eilen tätä jo aattelin, mutta päätin silloin laittaa tämän päivän pinoon. Meidän kaveripiirissä on ollut tapana arvata vauvan sukupuoli ja syntymäpäivä ensimmäisen kolmanneksen lopulla. Osallistukaahan tähän kesäkettusten epäviralliseen arvuutteluun, jos koette sen sopivaksi.
Siis:
Lytte odottaa poikaa syntyväksi 20.6.06
Ihan siis arvauksella (olen yleensä todella huono tällaisissa)
Poikamme syntyy 21.6.
Lytte77:
arvaa vauvan sukupuoli ja syntymäpäivä ensimmäisen kolmanneksen lopulla.
aikas vaikeeta :)...hmmm..
mun oikea la 17.6...ja pahoinvointia ollut nyt enemmän kuin aikasemmissa...jaa a poikaa kyllä toivottais x)
mun veikkaus:
poika syntyy 7.6.2006
p.s.Mrs.Marble: laita vaan enemmän lunta tulemaan ja pakkasta kanssa :)
krisse rv12+3
Joo aloin opiskella näitä ohjelman käyttö mahdollisuuksia ja päätin kokeilla. Tätä listaa ei tarvi ylläpitää, voin toki, jos tämä kasvaa ja ihmiset haluavat, mutta nyt on todella kyseessä kokeilu, kun mies nukkuu krapulaansa pois ja tyttö katsoo lastiksia
KesäKerttusten epävirallisen virallinen arvuuttelulista
Tällä listalla ovat kesäkuussa -06 pienokaisiaan syntyväksi odottavien äitien arvaukset lapsen sukupuolesta ja tulevasta syntymäpäivästä.
krisse-79 poika, 7.6.2006
Lytte77 poika 20.6.2006
nandiitti poika 21.6.2006
jaaha katsotaan toimiko, ei näytä siltä et ois asetukset säilyneet. ????
joo ei näytä siltä miltä piti sori
Sain viimein taas päivitetyksi tuon meidän esittely listankin -> sellaista piperrystähän se on ku la aletaan muuttelee ;)
Täällä illalla oli pitkästä aikaa taas sellainen olo ettei tosikaan. Onneks kuitenkin säästyin hra Idon halailulta.
Nyt pitäs alkaa laittaa itteesä ulkoilu kuntoon jos sais muksut vietyy pulkkamäkeen :) Sen verran tuota lunta onneks tääl Länsi-Vantaalkin on :)
Mutta eipä tässä tämän ihmeempiä. Torstaina neuvolalääkäri -> toivottavasti tosiaan kuunnellaan nuo sydänäänet siel (eka kerta) jotta Paapero voisi edelleen hyvin. Viimeeks ultrassa siis nähnyt ja siitä alkaa olemaan jo viikkoja ;)
Mä en taida veikata tuota syntymäpvää koska mulla on kaikki menny yli ja nyttekin varmaan menee heinäkuun puolelle tämän synnytys ;)
Joten olkoon, jospa ilman veikkausta tää syntyiskin ajallaan, heh..
Marieela ja Paapero 11+2
Koko koodi on [size= 3] mutta kaikki yhteen ilman välilyöntiä. Ja numeroita oli muistaakseni aina 5 asti. Komento lopetetaan [ /size] ja tietenkin taas ilman välilyöntejä.
Värit teet näin esim: [color= plum] ja taas ilman tuota välilyöntiä, ja lopetus taas [/ color].
Kysy ihmeessä jos vielä jotakin tulee mieleen :) Tai etenkin jos liian epäselvästi kerrottu ;)
M
Täälä oli eilen niin rankka työpäivä,että en jaksanut sitten mitään eilen! Kävi kylässä miehen veli ja sen vaimo kun ovat anoppilassa kylässä Tampereen suunnalta. En oliskaan jaksanu lähteä sinne anopille millään,joten ihan hyvä,että tulivat. Eilinen loppu ilta meni sitten nukkuessa. Ja nukuin yhtä mittaa yhdeksään. Se tekee noin vain yksitoista tuntia.
MRS. Marble kyseli joululahjoista. Meillän " kummi" lapsille ostettu lahjat ja anettukin jo. On ostettu jo mun vanhemmille kun he lähtevät joulun viettoon jo 14.12. toiselle paikkakunnalle. Mun veljelle ja hänen naisystävälle on myös ostettu kun paketti täytyy laittaa postiin keskiviikkona. Ja miehellenikin olen jo ostanut, joten appivanhemmat on ainoat joille en ole vielä mitään ostanut. Ajattelin hoitaa sen ensiviikon loppuna. Tykkään myös ostaa lahjat ajoissa niin ei tarvitse tressata.
Omaan kasvavaan masuuni: Mulla tosiaan masu on kasvat mukavasti. Masuturvotus alkaa heti kun on syönyt. Sitä ennen näkyy vain vähän. Siis syönnin jälkeen masu on väh. 10 kertaa isompi. Rintoja särkee myös täälä aamusin ja iltasin. Välillä tuntuu,että rinnat varmaan räjähtää kohta :)
Voi olla että toissapäivänä tunsin vauvan liikkeitä! En ole ihan varma Kun ne oli niin hentoja. Niin kuin hipasuja kohdun sisältä. Tänään sitten aamulla tunsin kerran samanlaisen hipaisun. Välillä tuntuu sellaista kutinaa kohdun sisältä. Onko nuo nyt niitä liikkeitä sitten?
Ja sitten epämiellyttävään kysymykseen YÖK! Onko teillä ollut valkovuotoa? Se on kuulemma normaalia raskauden aikana sanoi neuvolatäti kun kysyin. (normaali valkovuoto) Mutta mikähän sitten on normaalia valkovuotoa olisi kiva tietää! Onko jollekin määritelty normaalivalkovuoto?
Ja sitten lytten galluppiin tai arvailuun:
Luulempa että jos minulle se sektio tehdään niin vaavi taitaa tulla maailmaan rv 38 eli 23.5.06,mutta jos hän saa syntyä silloin kun itse päättää niin voi hyvinkin tulla 30.5.06 tai sitten 13.6.06. Ja sitten sukupuoleen Itselläni ja miehelläni on ihan tyttöfiilis joten arvaa pikkuprinsessaa. Katsotaan nyt sitten kuinka mönkään menee ;)
Lähden tästä valmistautumaan,kun lähdemme itsenäisyyspäivän lounaalle kotiini.
Lilli81 14+3
Marieela:
Koko koodi on [size= 3] mutta kaikki yhteen ilman välilyöntiä. Ja numeroita oli muistaakseni aina 5 asti. Komento lopetetaan [ /size] ja tietenkin taas ilman välilyöntejä.
[size=3][color=plum]Kesäkerttusten arvuuttelu lista[/color]
Värit teet näin esim: [color= plum] ja taas ilman tuota välilyöntiä, ja lopetus taas [/ color].
Kysy ihmeessä jos vielä jotakin tulee mieleen :) Tai etenkin jos liian epäselvästi kerrottu ;)
M
[size=5][color=red]KesäKerttusten epävirallisen virallinen arvuuttelulista[/size][/color]
[size=4][color=blue]Tällä listalla ovat kesäkuussa -06 pienokaistaan odottavien äitien arvaukset tulevan lapsen sukupuolesta ja tulevasta syntymäpäivastä.[/size]
krisse-79 poika 7.6.2006
Lytte77 poika 20.6.2006
nandiitti poika 21.6.2006[/color]
[color=plum]Lilli81 tyttö 23.5., 30.5. tai 13.6.2006[/color]
[color=green]marieela ei veikkaa
jos ei nyt toimi niin luovutan tälle päivälle:-)
Kiitos Marieelalle
Anteeksi Lilli ja marieela ei ollut tarkotus tota kokoa pienentää tossa teidän kohdalla. Harjoituksen puutetta. Jatkan joskus toiste, jos innostusta tähän arvuutteluun löytyy useammalta:)
Jos ette jo kyllästynyt mun toilailuihin....
Harjoitus tekee mestarin ;)
Jatka toki listaa, oli hyvä idea!
[b]Lytte[/b]: tosi kiva arvaus " kilpailu" ! Osallistun minäkin, tuota...hmm, mitäs tähän nyt laittais. Koska la ei ole edes vielä tiedossa ei ole mitään edes suuntaa antavaa päivää. Mutta heitänpä tällaisen villin veikkauksen ilmoille:
Polly: 26.6.06 ja poika tulee
Hei muuten, osa meistähän voi saada vauvan 06.06.06! Onpas hauska synytmäpäivä!! Järjen jättiläinen huomasi tämän vasta nyt...:-)
Ja toivottavasti vielä naperoiden synnyttyä meillä riittää sen verran aikaa että ehdimme katsoa että kuka osui oikeen, ja kellä meni huti. Ja miten hyvä meidän kokonaisosuma prosentti on :-)
[b]Omaa napaa[/b]: Mitään pahoinvointia ei tässä raskaudessa koskaan ollutkaan, sen takia tämä veikkaus siitä että tässä on tulossa poika. Ja mitään muitakaan oireita ei oikeastaan ole ollut, sen takia koko raskaus on tuntunut hyvin epätodelliselta. Mahaa turvottaa etenkin iltaisin ja ruuan jälkeen. Ja välillä väsyttää, mutta sekään ei mitään säännöllistä ole, ja senkin voi laittaa yhtä hyvin stressaavan työn tai synkän ilman piikkiin.
Polly + ??rv
P.S. kokeilinpa minäkin osaanko käyttää näitä tekstinkäsittely toimintoja.....:-)
Vilkastahan täällä on ollut jo tälle juhlapäivälle!!
Nandiitti: meilläkin vietetään tänään yhteiselon vuosipäivää, 8-v jo yhteistä taivalta takana, ja samalla lailla täällä vietellään: vähän normaalia parempaa ruokaa tarkoitus laitella :)
Itsenäisyyspäivää vietellään kynttilöitä poltellen ja linnanjuhlia varmaan tulee tuijotettua tv:stä. Meen vielä yövuoroon tänään niin tarttee varmaan päikkärit nukkua ennen yötä. aattelin kokeilla beroccaa kun se tuntuu piristävän yövalvomista, ei tartte sitten silmät ristissä nuokkua töissä (tai sitten ekan kerran vaikutus oli vaan psykologinen)
(.) oma napa turpoaa jonkin verran iltaisin että näyttää jopa sille et saattaisin olla raskaana :) mutta taitaa olla vaan turvotusta. Vähän kovalle tuntuu tuo alavatsa kyllä. Muuten olot on aika normaalit täällä. pahin väsymys taitaa olla ohitettu tälläerää.
Tuo olikin hauska veikkailujuttu:
Miitsu veikkaa poikaa syntyväksi 7.6
(toivoisin et vauva syntyis jo aikasemmin mut toisaalta ois hauskaa kun tuo la 17.6 on mun kaverin syntymäpäivä :) joten 7 tai 17.6 kuulostais mun mielestä hyville päiville syntyä!!!! )
Lytte: hyvällä harjoittelulla saat vielä tuon listan onnistumaan! Hyvin se jo meni nytkin *ite ihan tumpelo värien yms kanssa...*
Mrs Marble kyseli joululahjoista: en oo montaa lahjaa viel saanu ostettua mutta ei oo tarkoituskaan kaikille ees ostella. Ajatuksia ois mutta kun jaksais mennä ostelemaa!! Kummitytön lahja on jo annettu kun lähtivät reissuun jouluksi.
Lilli: hyvinkin voi olla että vauvan liikkeitä tunsit, toivottavasti ne voimistuisivat pian niin saisit varmuuden!! Ois jo kiva tuntea vauvan liikkuvan mutta saattaapi mennä viel aika monta viikkoa täällä ainakin kun eka tulossa!!
Nyt taidan mennä ihmettelemään tuota paistia uunikuntoon: jospa saatais ruokaa jossakin vaiheessa iltapäivää!!!
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!
Miitsu ja masulainen 12+3
.. Ja katson ettei sellaista vielä ole, niin eiköhän joku toinen tee juuri samanaikaisesti. Meikäläisen tuuria..
No ei se mitään. Laitetaan kuulumiset tähän, kun ehti pikkasen aiemmin.
Eli huomenta! Ja hyvää itsenäisyyspäivää!
Ei kovin nukuta enää, ja hetken sängyssä pyörittyäni nousin nettiin surffailemaan. Huomenna siis taas töihin, kuinkakohan sitä herää? Nyt on ollut niin mukava nukkua myöhään ja syödä aamiaista kiireettä. No eipä tuossa ole kuin 3 työpäivää ja taas on viikonloppu!
Mitäs muuten.. Eipä suurempia, vatsanympärys kasvaa (ylhäältä, ei alhaalta) eli saa nähdä mitkä housut laitetaan töihin? Pomo vois kummastella jos verkkareilla meen. Kohta pitäis varmaan kertoakin, lähisuku tietää jo ja paras kaveri, jouluun asti ajattelin tosin säästellä..
Muuten: Rinnat ihan helkkarin kipeät aina aamuisin.. Mietin, että auttaisikohan jos nukkuisi rintaliivit päällä? Pitäsi varmaan hankkia sellaiset kaarituettomat.. Kommentteja?
Oikein rauhallista itsenäisyyspäivän alkua vielä kaikille!
Mrs.Marple & Tiitiäinen, rv 13+3