Hei haloo noiden lasten synttärikutsujen kanssa!!
Meillä on kolme lasta. Koulua on käyty kaksi päivää.
Tässä kuussa on KAHDEKSAT kaverisynttärit. Menee kaikki viikonloput kuskaamiseen paikasta toiseen, kun asutaan niin hajallaan, eikä bussilla pääse.
Kaikille synttäreille ei tarvitsisi mennä, tiedän kyllä, mutta milloin on tullut oikeasti tavaksi kutsua koko luokan tytöt/pojat aina synttäreille? Hirveitä megabileitä, joissa vaan kerätään lahjat tulijoilta, tungetaan kakkua naamaan ja sanotaan heippa.
Kommentit (29)
Ilmoita nyt ihmeessä niille kutsujaperheille kantasi, että olet pöyristynyt heidän lahjanahneudestansa ja megabileistä. Ongelma varmasti helpottaa jatkossa.
Ikävämpää on jos ei saa kutusua. Kutsuun voi vastata kohteliaasti ei kiitos. Minusta on kiva että lapset saavat kutsuja ja osaan sanoa ei, jos he eivät pääse kutsuille. Miksi joka asiasta valitetaan :(
hänestä olisi hyvä, jos ekoilla luokilla juhliin kutsuttaisiin kaikki, tai ainakin kaikki pojat/tytöt. Siis hyvä luokan yhteishengen kannalta. Olen jossain määrin samaa mieltä - ei ole hyvä, jos joku ei saa koskaan kutsua. Ja voi olla, että kukaan muu kuin se kutsumatta aina jätetty ei huomaa sitä, että tuo yksi ei koskaan tule kutsutuksi.
Asia ei ole ongelma sille Mikolle, jota ei kutsuta Matin ja Veeran ja Villen synttäreille, kun hän ekuitenkin saa kutsun Tepon ja Sohvin ja Johannan kutsuille. Mutta sille Marille asia voi olla ikävä, jota ei kutsuta yksiinkään juhliin.
Muut perutaan. Ihan älytöntä kutsua lapsia joiden kanssa ei leiki eikä ole mitään yhteistä. Lahjojen keruuta. Minusta Tarha joka käskee kutsua kaikki on täynnä epäpätevää porukkaa. Meillä poika ja tyttö on aina kutsunut ne, kenen kanssa on joko koulussa ja vapaa-ajalla. Ja ei ole kiusaajia kumpikaan. Tuttavapiirissäni nyt 2 perhettä jotka ovat alkaneet kutsua myös luokkakavereiden vanhemmat mukaan synttäreille. Aika uskomatonta mutta niin varmistetaan että lahja on arvokas, aikuiset kun eivät kehtaa tuoda 10€:n kaverilahjaa.
kaikissa käytiin ja kaikissa lapsilla oli todella kivaa. Oli kotisynttäriä ja hoplop synttäriä, todella suunniteltuja ja ajateluja juttuja, en minä eikä lapset kokeneet sitä minään rahastuksena todellakaan. Itse olen ajatellut sen niin, että mikään ei toimi parempana kiusaamisen estämisenä kuin se että lapset viettävät yhdessä vapaa-aikaakin eikä vaan istu samassa luokassa päivät.
ei välttämättä ole kiusaamista. Joku voi vaan "tipahtaa" kaikkien kutsujen ulkopuolelle. Jos kaikki kutsuu vaan ne oikein läheiset, joiden kanssa on tekemisissä vapaa-ajallaankin, niin luokalla voi olla joku, jolla ei ole lainkaan sitä läheistä kaveria luokalla. Ei varmasti ole kiva kuunnella toisten juttuja synttäreistä, jos itse ei ole osallisena yksissäkään juhlissa.
Jos minun poikani Matti leikkii aina Tepon ja Juhan kanssa, niin en välttämättä edes tiedä, että luokalla on Seppo, jolla ei ole luokassa kaveria lainkaan. Ei ole kenenkään kiusaamista kutsua Matin synttäreille vain Teppo ja Juha, jos kaikki muut luokalta jätetään kutsumatta. Mutta jos samalla tavalla kaikki muutkin jättää Sepon kutsumatta, niin tilanne voi olla hänelle tosi ikävä. Näitä tilanteita halutaan ehkäistä sillä, että kaikki kutsutaan.
Tuttavapiirissäni nyt 2 perhettä jotka ovat alkaneet kutsua myös luokkakavereiden vanhemmat mukaan synttäreille. Aika uskomatonta mutta niin varmistetaan että lahja on arvokas, aikuiset kun eivät kehtaa tuoda 10€:n kaverilahjaa.
Siis mitä ihmettä vanhemmat (vieläpä toisilleen tuntemattomat) tekee kouluikäisten synttäreillä? Ja siis kympin lahjako ei kaverisynttäreillä riitä? No hohhoijaa taas... Kysynpä vaan, että kenenkä teistä mukuloilla ei ole tarpeeksi tavaraa jo muutenkin? Itse olisin hyvin tyytyväinen, jos lahjat olisivat maltillisia (etenkin, kun lapseni synttärit ovat tammikuussa, heti joulun jälkeen...)
ja juttelemaan luokakaverien vanhempien kanssa. Musta ei ole lainkaan huono asia, että vanhemmat tuntee toisensa. Tällä asialla ei ole mitään tekemistä lahjojen arvon kanssa.
Koulupäivät pitkittyy vaan mitä isommaksi lapsi kasvaa ja silloin nämä omalla luokalla olevat tyypit saattaa olla ainoat kaverit kun illalla ehkä kuljetaan harrastuksissa.Itse panostaisin koulukavereiden synttäreillä käymiseen ja unohtaisin jotkut harrastuskavereiden synttärit.Mielummin vien innoissani lasta koulukaverin synttäreille että tutustuisi varmasti omiin luokkakavereihinsa ja löytäisi sydänystävän koulusta.Vaikka lapsella on kavereita niin ei ne silti välttämättä ole hengenheimolaisia