Erottiin nyt sitten niin saan toimeentulotukea ja asuntotukea. Muita samanlaisia?
Ollaan miehen kans pohdittu tätä jo vuoden ja nyt se sitten tehtiin.
Eropaperit laitettu, lastenneuvojalla käyty ja laitoin viime viikolla toimeentulohakemuksen ja asuntotukihakemuksen.
Saan molempia, kuukaudessa tulee puhtaana käteen 1386 euroa, olen työtön, asun pienellä paikkakunalla, eikä toivoakaan saada oman alan töitä. Eipä täällä muutakaan työtä ole.
Ero on siis puhtaasti paperiero, tukien takia.
Nyt on hyvä mieli kun rahaa tulee kaksi kertaa enemmän kuin vielä viime kuussa.
Kommentit (64)
etkö pelkää että joku sais tämän selville? mitä silloin tapahtuisi? missä sun mies nyt asuu? teidän kaa?
Ja syytös tulee petoksesta ja rangaistus on tuntuva. Ne rahat ei teille kuulu, ärsyttää tuommoiset pummit! Muutenkin Suomen talous retuperällä ja te vetelette vaan näitä rahoja kun ette "saa" muka töitä... Oot melkosen idiootti ihminen!
Ja syytös tulee petoksesta ja rangaistus on tuntuva. Ne rahat ei teille kuulu, ärsyttää tuommoiset pummit! Muutenkin Suomen talous retuperällä ja te vetelette vaan näitä rahoja kun ette "saa" muka töitä... Oot melkosen idiootti ihminen!
Toivottavasti joku käräyttää teidät.
saan kohta reilu 1600e käteen tekemättä mitään. Lapset on (minulle) ilmasessa kokopäivähoidossa. :)
ja ps. en halua töitä ja lääkäri käskee maata.
Mikä helvetin pakko on jäädä johonkin peräkylälle, missä ei töitä ole eikä tule?? Muutatte töiden perässä muualle niin kuin muutkin tekevät.
koska "saahan ihmisillä vieraita käydä" tai "isä tuli katsomaan lapsiaan". Jos molemmille puolisoista on omat erilliset osoitteet virallisesti, ei asialle oikein voi tehdä mitään.
Että älä valehtele.
Muutenkin olet kuvottava kun et suostu muuttamaan perähikiältä työn ääreen.
Toimenetulotuki on noin 500 euroa Että älä valehtele.
Muutenkin olet kuvottava kun et suostu muuttamaan perähikiältä työn ääreen.
Itse sain yh:na 1250€, tosin siinä oli elari jota ap ei varmaan mieheltään saa mutta jos on muutamakin muksu ja saa niistäkin yhkorotuksen lapsilisään niin sehän riittää.
ap:lle .. anna palaa vaan. Raatakoot ahkerat töissä.
Minä henk.koht väsyin taistelemaan ilkeiden esimiesten ja väsyneiden työkavereiden kanssa.
Masennuin ja jäin sairaslomalle. Ihan hyvällä omallatunnolla nostelen sairauspäivärahaa 1500 euroa/kuussa käteen.
Nyt lääkäri tarjoaa jatkoon kuntoutustukea, jonka erittäin mielälläni otan vastaan.
Tässä maassa on niin paljon tukia tukien päälle, että hulluhan sitä ois jos tätä tarjontaa ei hyödyntäisi.
Melkolailla samoilla tuloilla eletään tukiaisten kanssa kuin raskasta duunia vääntämällä.
Sori vaan, ei iske enää työnteko.. no, en mä kyllä enää töitä kykene tekemäänkään.
nyt saan työttömyystukea 780 €
asumistukea 460 €
elareita 320 €
Lapsilisää 320€
lastenhoito 0€
ip 0€
ja mies omat 1400 €
Ollaan kyllä oikeesti erottu
ennen oltiin niin ettei saatu asumistukea
jouduttiin maksaa hoidosta ja ip:stä
asumistukea 460 €
elareita 320 €
Lapsilisää 320€
lastenhoito 0€
ip 0€ja mies omat 1400 €
jouduttiin maksaa hoidosta ja ip:stä
Mihin helvettiin edes tarvitset "lastenhoitoa" kun kerran makaat himassa työttömänä??!
nuo tuet ilman virallista eroakin.
Joissakin tilanteissa on suorastaan mahdoton tulla toimeen ydinperheenä. Kun katsoo sossun tukia, niin jostain syystä yh:lle pitää jäädä enemmän käteen kuin naimisissa olevalle, erotus on yli satasen luokkaa. Ymmärtäisin, jos kulut menisivät vain lapseen, mutta kun ne lapsetkin saavat oman perusosansa...
ap:lle .. anna palaa vaan. Raatakoot ahkerat töissä.
Minä henk.koht väsyin taistelemaan ilkeiden esimiesten ja väsyneiden työkavereiden kanssa.
Masennuin ja jäin sairaslomalle. Ihan hyvällä omallatunnolla nostelen sairauspäivärahaa 1500 euroa/kuussa käteen.
Nyt lääkäri tarjoaa jatkoon kuntoutustukea, jonka erittäin mielälläni otan vastaan.
Tässä maassa on niin paljon tukia tukien päälle, että hulluhan sitä ois jos tätä tarjontaa ei hyödyntäisi.
Melkolailla samoilla tuloilla eletään tukiaisten kanssa kuin raskasta duunia vääntämällä.
Sori vaan, ei iske enää työnteko.. no, en mä kyllä enää töitä kykene tekemäänkään.
saan kohta reilu 1600e käteen tekemättä mitään. Lapset on (minulle) ilmasessa kokopäivähoidossa. :)
ja ps. en halua töitä ja lääkäri käskee maata.
Olet kyllä pedofiiliäkin alhaisempi olento. Oikein kehut sillä että elät muiden siivellä
Jos eduskunta päättää ostaa kansanedustajille tuhansien eurojen arvosta torkkupeittoja ja ne saatanan imbesillit eivät kävele edes 500 metrin matkaa kävellen vaan hurauttavat taksilla kansalaisten piikkiin. Syövät ja juovat ja matkustelusta kansalaisten piikkiin niin kyllä mäkin saatana otan tästä valtiosta irti mitä saan.
asumistukea 460 €
elareita 320 €
Lapsilisää 320€
lastenhoito 0€
ip 0€ja mies omat 1400 €
jouduttiin maksaa hoidosta ja ip:stäMihin helvettiin edes tarvitset "lastenhoitoa" kun kerran makaat himassa työttömänä??!
Mieheni on jatkuvasti väsynyt ja pahantuulinen, tekee kolmivuorotyötä peruspalkalla ja käteen jää vuokran jälkeen lähinnä hiluja. Katsoin sossun laskurilla, että kunhan toinen lapsemme syntyy, saamme silloin sossusta useamman satasen (jossei miehen palkka nouse, mitä en usko).
Ei ikinä mennä naimisiin, isä asuu lapsuudenkodissaan ja äiti saa kaikki mahdolliset tuet ja ilmaiset päivähoitomaksut.
Lisäksi tehdään töitä pimeesti, esim turistipalveluissa, ohjelmatoimistoissa.
Kalastellaan ilman lupaa vuosikymmenet ja todellakin, ikinä ei jäädä kiinni, koska eihän voi kieltää ettei isä saa kylässä käydä. Samaa tehdään sukupolvesta toiseen.
Sen jälkeen kun perusturvaan tuli sadan euron korotus. Aikaisemmin maksoimme vuokraa 800e ja miehen toimistotilojen vuokraa 300e, ei asumistukea, täydet päivähoitomaksut.
Nyt minä maksan vuokraa 400e, ei päivähoitomaksuja ja lapsilisääkin vielä yh-korotus. Mies "asuu" toimistossaan.
Säästö n.1000e