Erottiin nyt sitten niin saan toimeentulotukea ja asuntotukea. Muita samanlaisia?
Ollaan miehen kans pohdittu tätä jo vuoden ja nyt se sitten tehtiin.
Eropaperit laitettu, lastenneuvojalla käyty ja laitoin viime viikolla toimeentulohakemuksen ja asuntotukihakemuksen.
Saan molempia, kuukaudessa tulee puhtaana käteen 1386 euroa, olen työtön, asun pienellä paikkakunalla, eikä toivoakaan saada oman alan töitä. Eipä täällä muutakaan työtä ole.
Ero on siis puhtaasti paperiero, tukien takia.
Nyt on hyvä mieli kun rahaa tulee kaksi kertaa enemmän kuin vielä viime kuussa.
Kommentit (64)
joku kyselee miten saada asumistuet kikkailemalla omaiselleen ja toinen ilmoittaa tekevänsä niin. Missä se ero on?
tekisin samoin,mutta en uskalla.Ihme touhua suomessa.Kuin rangaistaisiin siitä että on mennyt naimisiin.Onneksi nyt ei miehen tulot enää vaikuta työmarkkinatukeeni mutta pieni sekin raha silti on.Oikeen säälittää välillä kun mies tekee pitkää päivää töissä kun voisi vaan jättäytyä työttömäksi hänkin ja eleltäis vailla huolia sossun ja kelan tuilla...
tekisin samoin,mutta en uskalla.Ihme touhua suomessa.Kuin rangaistaisiin siitä että on mennyt naimisiin.Onneksi nyt ei miehen tulot enää vaikuta työmarkkinatukeeni mutta pieni sekin raha silti on.Oikeen säälittää välillä kun mies tekee pitkää päivää töissä kun voisi vaan jättäytyä työttömäksi hänkin ja eleltäis vailla huolia sossun ja kelan tuilla...
tämä asenne. Mitä sitten jos kukaan ei halua käydä töissä eikä ansaita rahaa/maksaa veroja? Millaista esimerkkiä annatte lapsillenne? Millaisen elämän haluatte lapsillenne?
Tuet pitäisi olla niille jotka oikeasti tarvitsee.
omituinen ratkaisu erota jonkun kelan rahojen takia.
eikö ole vähän hankalaa hoitaa asioita jos pitää kaikissa virallisissa papereissa huijata.
Tämä on se normaalikuvio uussuomalaisilla. Ainut ero on että molemmilla vanhemmilla on vuokra asunto jota lisäksi maksetaan. Eli molemmat vanhemmat saavat täydet tuet ja ylimääräinen asunto vuokrataan kovalla hinnalla tarvitseville. Itse en ole ikinä minkäänlaisia tukia tarvinnut hakea koska olen aina ollut töissä ja omistan asuntoni mutta ymmärrän hyvin ihmiset jotka sen tekevät. On olemassa suurempi sääntö kuin mihin arvostelijat täällä viittaavat. Ja se on sääntö hoitaa perhettään ja lapsiaan ja parhaalla mahdollisella tavalla.
mutta oletteko te kuitenkin "yhdessä" vielä? vai saako molemmat juosta toisten pimppien ja pippelien perässä?
Eroatte, jotta saisitte enemmän rahaa ja olette "pimeästi yhdessä". Mahdatte olla ylpeitä itsestänne.
ihan naurettavaa tollanen avioliittolupausvouhotus.
Olemme yhdessä, mies kirjoilla toisella paikkakunnalla yli 100km päässä. Opiskelee siellä ainakin vielä 3 vuotta ja siis viettää siellä aikaakin, ei ole siis ns. kotona.
Eli jatkamme tätä ainakin tuon 3v, miksi emme jatkaisi?
Ja kyllä, oli PAKKO erota, muutoin emme olisi saaneet tukea. Näin sanottiin sossussa kun kävimme alkusyksystä.
Eron jälkeen olen yh ja siitä irtoaa ihan kivasti täpäkkää.
Suosittelen lämpimästi!
Ja kyllä, exä ja minä rakastamme toisiamme syvästi.
Jotta sossutemppuilijat saa lusmuilurahaa:(.
ei käy kateeks, köyhiä urpoja olette silti. ja omat lapsenne varmaan jatkaa samanlaista elämää. pysykää vaan niillä pikkupaikkakunnillanne loisimassa!
kuvottavaa
että toinen vanhemmista kuolee, tulee ero oikeasti ja jää mm. leskeneläkkeet saamatta.
asiasta toiseen. Liekkö sossun uusi yksinhuoltajille suunnattu suurempi toimeentulotuki tehtailtu näiden matkaa tehneiden,moniavioisten yksinhuoltajien tueksi?
miten voisin olla kateellinen sosiaalipummille?
mä teen kevyttä toimistotyötä ja saan n 7000 €/kk käteen.
ei tod. käy kateeks!
onneks en ole suomessa ja joudu osallistumaan näiden loisten elättämiseen
oletteko sossiaalipummeja jo monennessako polvessa? hieno perintö lapsille, todellakin.
Kaikki hyvä ei vaan ole ikuisesti ansaittua. Sen tulee vielä tämä kuluttamaan tottunut sukupolvi huomaamaan.
Tietysti sitä ennustettavuutta ei ole, mutta pitää sitä silti osata tehdä kauaskantoisempiakin ratkaisuja.
Entistä vahvemmaksi tulee huoleni siitä, että eläkkeelleni ei taida löytyä maksajaa. Mutta onnekseni, minun ei ole mikään pakko suomeen jäädä.
Suomen tukiin ja holhoukseen. Töitä riittää ja koulutusta jos haluaa. Jokainen on oman onnensa seppä. Jos kadehtii niitä jotka tienaa 100000 ( fb typerä kiertoviesti jossa luvataan antaa pois ylimenevä osa) niin siitä vaan kouluttautumaan ja töihin. Se on pk-seudulla saavutettavissa mutta muistakaa että vero, asuminen, ruoka. Ei sillä vielä rikastumaan Suomessa pääse mutta voi elää miettimättä joa euroa. Se on jokaisen saavutettavissa, os ei 100000 niin ainakin se määrä oka riittää ettei sossusta tarvitse
Köyhyys periytyy. Internetaikakaudella nuoret näkevät muitakin vaihtoehtoja , joten sitten on omasta itsestä kiinni minkä tien valiitsee pummin vai normaalin työntekijän ja veronmaksajan?
Olen tehnyt töitä 20v ja maksanut veroja koko ajan, itseasiassa korkeita veroja.
Työt loppuvivat minulta 3v sitten kun suuri firma sanoi irti, minut ja satoja muita.
Muutimme halvemmalle seudulle asumaan, siksi täällä ei ole töitä.
Mies irtisanottiin vuosi minun jälkeeni. Ei hänellekään ole täällä töitä. Mies lähti opsikelemaan, sovimme että mies lähtee koska jommankumman pitää olla lasten kanssa kotona, ovat vielä pieniä.
Emme saaneet sossusta mitään tukea koska olimme naimisissa.
Sossu suorastaan neuvoi eroamaan koska sääli meitä niin paljon.
Emme haluneet erota, mutta rahatilanne pakotti siihen.
Nyt meillä on varaa ostaa lapsille uudet monot, maksaa jalkapalloharrastuksesta ja hankkia sisäpelikengät sählyä varten!
On kuulkaas aivan turhaa tulla syyttämään loiseksi, sellainen en ole, enkä sellaiseksi aio.
Mutta juuri nyt, ehkä vielä 3v, tilanteemme on sellainen että tämä on aiona tapa pysytellä hengissä ja jotenkuten ihmisarvoisessa elämässä kiinni.
Mutta onpahan ihanaa että täällä on niin paljon ihmisiä jotka ymmärtävät toisen ihmisen hädän - ja suhtautuvat empaattisesti! Kiitos teille keikille jotka haukutte meitä loisiksi - minä säälin teidän lapsianne; hirvittävän tunnekylmiä vanhempia!
oli pakko erota koska suomessa on olemassa sellainen sääntö jonka mukaan avioparilla on toisiinsa nähden elatusvelvollisuus, eli en saanut sossusta rahaa koska mieheni katsottiin olevan velvollinen elättämään minut.
Joten ainoa vaihtoehto oli - siis järkevä vaihtoehto - oli ruveta yh:ksi.
Ja tästä syystä me töissäkäyvät maksetaan verojaJotta sossutemppuilijat saa lusmuilurahaa:(.
Ansiotulojen tuotto onkin valtiolle kaikki 8%, sillähän kaikki sossutempuilijat elätäänkin.
Ja yhtäänhän ei työssäkäyvät kuormasta syö. +- nolla taitaa olla sinunkin tuottavuus tälle valtiolle.
Sosiaalietuuksia saava saattaa muuten maksaa enenmmän veroja, kun moni työssä käyvä.
saatu sossusta pari sataa joka kuussa. Ei haittaa vaikkei niitä haettu, koska tuntuu niin nöyryyttävältä selauttaa siellä kaikki paperinsa.
Eikä kyllä rahan takia erota, se on vissi. Eikö se tunnu pahalta? Siis erota????