Mikä on riittävä syy hankkia kolmas lapsi?
Mulla halun taustalla:
- mahdollisuus saada tyttö
- kakkoselle leikkikaveri (ekan ja tokan ikäero suuri)
- saada kokea syntymän ihme vielä kerran (hulluko??.. takana kaksi kivuliasta alatiesynnytystä..)
- saada hyvä syy olla vielä lasten kanssa kotona, töihin meno ahdistaa
Kommentit (10)
Olen samaa mieltä..
T. kolmen äiti. Lapset 4v, 1v6kk sekä 8vrk niin joo ja sain tytön kahden pojan jälkeen ;)
olettaen toki että rahkeet riittää.
...mitenkäs ois sellainen syy, että haluatte antaa vielä yhdelle ihmiselle elämän?
Meillä vielä yksi syy... Kahden lapsen hoitoon vieminen maksaa maltaita. Jos olisin kolmannen lapsen kanssa myös 3vuotta kotona, sitten vanhemmat lapset menisivät jo kouluun ja eskariin, ja näin yksi lapsi vain hoitoon.
Se on se syy! On itsekästä ajatella jotain töihin paluu asioita! Jos olet noin LAISKA ettet jaksa töihin mennä lasten hoidon ohella ni mietippä nyt tarkasti jaksatko edes hoitaa lapsiasi.
siis ainahan lapsen hankinnassa on kyse rakkaudesta ja halusta saada uusi lapsi, antaa elämä vielä pikkuiselle. Mutta on punnittava myös muita realistisia asioita. Ja esim. miehen puhuminen ympäri että yritettäisiin uutta lasta, tarvitsee muutakin kun rakkautta ym. hömppää. Mun mies ainakin ajattelee " miehekkäästi" lukuja laskien....
Ei lapsenteko todellakaan tarvi mitään ylevyyksiä (rakkautta, elämän antamista tai muuta hömppää). Ihminen nyt vaan on luotu lisääntymään.
Neljän äiti
Minä ainaskin mietin pitkään että pitäisikö toista lasta vielä yrittää, sillä minulla oli vahva tunne siitä että jos en nyt edes yritä toista lasta, niin tulen katumaan sitä loppuelämäni. Siis, takuita siitä että saisin vielä toisen lapsen ei tietenkään ole, mutta ainaskin voisin sanoa itselleni että yritinpä ainaskin.
Tätä leikkikaveri argumenttia en ole ikinä ymmärtänyt. Minusta sisarukset ovat sisaruksia, niitä ei voi valita, niitä on lapsuuden ja nuoruuden vaan opittava sietämään. Kaverit voi valita itse, ja heidän kanssa voi viettää aikaa niin kun sitä itse haluaa.
Vanhemmat lapset oppii paljon enemmän elämästä kun on uusi sisarus, ja ne osaa ottaa huomioon muitakin kun itsensä, ja ne saa huolehtia siitä, ja tuntea itsensä tarpeellisiksi, se vauva nyt vaan tuo niin suuren onnen perheeseen, ja kolmas lapsi on kaikin puolin helpoin, ja vetää sun miehen ja suhteen taas tosi läheiseks.