MATTI NYKÄSELLÄ
Tiesitkö että Matti Nykäsellä on ADHD? Menisipä hoitoon söisi lääkkeitä ja terapiaan.Muita ADHD tyyppejä ovat:taikuri Luttinen, Hjallis Harkimo, Tapani Kansa, J.F Kennedy,Einstein,Monzart, Beethowen, Clinton,Ozzy Osborne, Ahathe Cristine, siinä muutamia tiedätkö lisää? Jatka listaa
Kommentit (15)
Mulla on ihan samat kuin sulla,paitsi tuo huonosoti nukkuminen on välillä ja välillä ei.
Lisäksi puhun jatkuvasti,en jaksa kuunnella muita ihmisiä,puhun päälle ja keskeytän :(
En jaksa lukea/kuunnella ohjeita ta ikeskittyä mihinkään vaikeaan(esim.kielet)
Tiedostan kyllä ongelman ja välillä onnistun hillitsemään itseni,toisen puhuessa jonkun aikaan ja sitten puhun taas sen hiljaisenkin hetken edestä.
Minua
pidetään impulsiivisena ja taiteellisena persoonana(kavereitakin onneksi löytyy,vaikka olen varmaan välillä tooosi rasittava)
Koko ikäni olen silti tuntenut,etten ole ihan " normaali" tai niinkuin muut.
Olen käynyt psykologilla,joka ei ainkaan mitään diagnoosia mielisairaudesta tehnyt.
Enempää en ole itseäni jaksanut tutkituttaa.
Mä en kyllä mitenkään tuota adhd:ta usko itselläni,mutta oli jännä huomata,että jollakin muulla on tismalleen samoja juttuja kuin minulla.
En pysty katsomaan mitään kovinkaan kummoisia ohjelmiakaan,kun todella ELÄYDYN AIVAN LIIKAA.Yöllä näen sitten ihan järkyttävän todentuntuisia painajaisia!
En voi katsoa edes esim.salaisia kansioita(naurakaa vaan :) ),mitään missä on vähänkin jotain yliluonnollista tai liikaa väkivaltaa(no se nyt on ehkä ihan tervettä)
En kyllä juurikaan kehtaa ympäriinsä kuulutella,etten minä-aikuinen ihminen-uskalla/voi katsoa sitä tai tätä.
Mies ei ymmärrä mua yhtään,se voi katsoa IHAN MITÄ TAHANSA,siis ihan mitä tahansa.
tosiaan ole ollut ADHD, vaan ihan pirinarkomania. Kuulostaa amfetamiinin käyttäjältä, ei ihmiseltä, jolla on ADHD.....;)
On totta, että monilla narkomaaneilla on tosiaan ADHD, jota ei ole koskaan hoidettu, vaan ovat alkaneet käyttää kovia huumeita hallitakseen omaa päätään. Ikäänkuin itselääkkeenä. Ailahtelevat tunnetilat, lyhytpinnaisuus ja öiden ja päivien valvominen eivät kuitenkaan johdu ADHD:sta, vaan kovien huumeiden vaikutuksesta.
Jestas että täällä joskus sekoitetaan asioita, ei aikuinen, jolla on ko. häiriö, kuitenkaan ihan sekopää ole, eikä kaikkia asioita voi selittää tällä muoti-ilmiöllä...joka tuntuu nykyään olevan vähän joka toisella.
Olen taiteellinen ja herkkä, mulla on ADHD, mua vituttaa herkästi, mulla on ADHD...
12: mun miehellä on diagnositu ADHD ja se ilmenee levottomuutena, lyhytpinnaisuutena,
äkkipikaisuutena, motorisena kömpelyytenä, hahmotushäiriöinä, täytyy ostaa uutta vaikka aihetta ja rahaa ei olisi, sos.vaikeuksina, ollut lapsena todella villi, paikallaan istuminen todella hankalaa kokoajan värkkää jotakin, kävisi sanakirjasta yleistietonsa kanssa, nukkumisvaikeuksia....jne....tutkittu on lapsena, mutta vasta nyt aikuisena hän itse meni avun piiriin ja sai lausunnon.
Se että aivoissa on poikkeavuutta ei merkkaa heti että on ADHD, isän puolelta mullakin on lievää poikkeavuutta mutta se vaan on mikä on.
Netissä on testi jolla voi katsoa suuntaa, laita hakusanaksi se ADHD
MBD:tä ei nykyään enää diagnosoida. Taitaa olla aika lailla sama " tauti" .
Ei pysynyt normaaliopetuksen systeemeissä mukana, eli JOTAIN häikkää sillä kyllä on.
sillä mitään ADHD:tä oikeesti ole!!Että on vain keksitty juttu!!
koska
-mielialani heittelee
-saan raivon puuskiä
-nukun huonosti
-huono keskittymiskyky
-eläydyn leffoihin niin ,että näen niistä unia joten esim:siksi en katso kauhufilmeja ollenkaan
-ahistaa ihmisten paljous esim.kaupat
ymym..
mistäs tästä pääsis lukemaa? =(
Tyttärelläni todettiin Tarkkavaisuus häiriö,koska hän on hyvin vilkas ja impulsiivinen. Adhd.tä lähdettiin alunperin tutkimaan,mutta siitä ei ollutkaan kyse. Miten paljon ylimääräistä työtä vaatii tällainen lapsi ajatellen koulumaailmaa? Onko lapsenne leimattu häiriköksi vai onko " häiriö" osattu ottaa asianmukaisesti huomioon? Miten lapsenne on pärjännyt koulussa? Tyttäreni menee ensi syksynä eka luokalle,ja ihan normaaliin kouluun. Luokka kokoa en tiedä vielä mutta iso tulee kuitenkin olemaan. Vähän jännitän jo nyt,että miten pärjää koulussa tuon temmpperamentin kanssa. Hän vaatii suunnattomasti huomiota aikuisilta. Neurologin mukaan hänen suurin ongelma tulee olemaan asioiden loppuun vieminen,minkä olen huomannut jo täällä kotona. Asiat sujuu jos on kiinostava muussa tapauksessa ei
Vierailija:
Monzart, Beethowen, Ahathe Cristine,siinä muutamia tiedätkö lisää? Jatka listaa
tänä päivänä jokin diagnoosi.... kukaan ei ole normaali.. :-)
Puolella ADHD ja lopuilla joku muu...
siinä oli suku , jossa suurin osa enemmän tai vähemmän ADHD-oireisia
Vierailija:
minulla on todettu lievänä adhd ja miehelläni (ex)eli 2v tyttäreni isälläni oli TODELLA VAKAVANPUOLEINEN!!!
kotona heitti tietokoneen näytön seinään kun näppäimistö ei väliaikasesti tominut,repi minua hiuksista lattialle ja potki raivoten kun kosketin häntä väärään aikaan kun hänellä oli tietokoneella meneillää jotain mihin piti keskityä,oli vahva lääke\huume riippuvuus.
puhui taukoamatta ja ei antanut kenellekkään puheenvuoroa koskaan,jos ei sanut tahtoaan läpi niin, sylki suusta lentäen raivosi hyppien tasajalkaa,oli hyvin väkivaltainen,narsisiti,valvoi yöt nukkui päivät,tai joskus yöt jäi nukkumatta,elkokuvat olivat hänen suurin himo-eläyty niihin niin että jos saatoin kesken elokuvan kysyä että saisinko karkkipussin niin lopetti leffankatselun ja alkoi raivota siitä kuinka keskeytä hänen keskittymiskykynsä.raivokohtaukset tulivat ihan missäväin,ei katsonut paikkaa tai aikaa-ei hän osannut hävetä.
minulla taas on ne raivokohtaukset lievempiä ja keskittymisvaikeudet ovat suuria+oppimisvaikeudet.
en silti kestänyt eloa tälläisen ihmisen kanssa.ja kyseessä oli myös se lapsi jonka turvallisuus oli kyseenalaisena.
ei kaksi raivoavaa samankaton alle mahdu ;)
missä iässä voi alkaa huomaamaan käytöksen poikkeevuutta??tai mitä ne voivat olla pienellä lapsella?
minulla on todettu lievänä adhd ja miehelläni (ex)eli 2v tyttäreni isälläni oli TODELLA VAKAVANPUOLEINEN!!!
kotona heitti tietokoneen näytön seinään kun näppäimistö ei väliaikasesti tominut,repi minua hiuksista lattialle ja potki raivoten kun kosketin häntä väärään aikaan kun hänellä oli tietokoneella meneillää jotain mihin piti keskityä,oli vahva lääke\huume riippuvuus.
puhui taukoamatta ja ei antanut kenellekkään puheenvuoroa koskaan,jos ei sanut tahtoaan läpi niin, sylki suusta lentäen raivosi hyppien tasajalkaa,oli hyvin väkivaltainen,narsisiti,valvoi yöt nukkui päivät,tai joskus yöt jäi nukkumatta,elkokuvat olivat hänen suurin himo-eläyty niihin niin että jos saatoin kesken elokuvan kysyä että saisinko karkkipussin niin lopetti leffankatselun ja alkoi raivota siitä kuinka keskeytä hänen keskittymiskykynsä.
raivokohtaukset tulivat ihan missäväin,ei katsonut paikkaa tai aikaa-ei hän osannut hävetä.
minulla taas on ne raivokohtaukset lievempiä ja keskittymisvaikeudet ovat suuria+oppimisvaikeudet.
en silti kestänyt eloa tälläisen ihmisen kanssa.ja kyseessä oli myös se lapsi jonka turvallisuus oli kyseenalaisena.
ei kaksi raivoavaa samankaton alle mahdu ;)
missä iässä voi alkaa huomaamaan käytöksen poikkeevuutta??tai mitä ne voivat olla pienellä lapsella?