Vanhojen tansseista - tiedättekö, jos ei ole paria?
Tyttäreni ilmoittautui alustavasti ensi vuoden vanhojen tansseihin. Aiemmin arveli, ettei mene, koska hänellä ei ole paria ja että kukaan ei häntä varmaan huolisi. Luokan muut tytöt on jo keskenään sopineet, kuka kysyy ketäkin luokan pojista. Haluaisi kuitenkin osallistua tähän ainutkertaiseen tapahtumaan. Tyttöä jännittää jo nyt, miten noloa on, jos hän ei voikaan osallistua. Tyttö on hiljainen ja ujo ja jännittää poikia, muutamat kun kiusasivat ja rääkkäsivät yläkoulussa niin että opo jo ehdotti meille koulun vaihtoa. Tyttö on kyllä minustä oikein sievä, mutta hän ei itse tajua sitä. Te, joilla on lapsukaiset osallistuneet siihen, voiko kurssille mennä vaikka ei ole ennestään paria tiedossa? Entä jos pareja ei riitä, lempataanko ulos? Pidetäänkö tyhmänä, jos ei kysy paria heti eka vuonna, onko paha moka?
Kommentit (46)
Onneksi minulla on vain poikia, ja heillä kaverityttöjä, niin tuokin asia järjestyi kunnialla. Ja sata kertaa halvemmalla.
Hirveä sääli noita parittomia kohtaan!
Kurssille ilmanmuuta ja auttaa jos panostatte hiuksiin, meikkiin ja pukeutumiseen. Joku poika saattaa huomata :).
Kuten kerroin tyttö on ujo eikä halua olla tyrkky ja torjutuksi joutuminen on kamalimpia asioita mitä tietää (kiusaamishistoria vaikuttaa tähän). Kuulin, että joissain kouluissa opettajat järjestäisivät parin, värväävät ekavuosikurssilaisia tms, joten vetosin tähän kun kuitenkin huomasi että mieli osallistua on kova. Vaikka miten potkisin kysymään, arvelen ettei uskalla. Ja luokan pojat on tosiaan kuulema jo 'jaettu'. Taitaa jäädä tanssit tanssimatta. Voi raukkaa...
aikanaan tanssin tyttökaverini kanssa. Oltiin siis tyttöpari. Itselleni se oli hyvä ratkaisu kun mulla on kaksi vasenta jalkaa, ja sain tanssia miehen osan. Ja joo, ihan naisten puku mulla oli siitä huolimatta. :) Kivat muistot jäi. Päiväkotilaiset kun tuli kattomaan, niin jotain supatusta kuului, mutta muuten ei kukaan ihmetellyt. :)
Tuttujen lasten kohdalla olen näitä seuraillut ja käytäntö vaihtelee. Joissain kouluissa on ollut tanssimassa miesopettajiakin, jossain poikakavereita tai muita tuttuja poikia ja tyttöparejakin on ollut. Ja aina myös jotkut jättävät koko tanssin väliin, joku saattaa olla valokuvaamassa tai muussa hommassa.
Ratkaistiin tää asia näin, koska oltiin molemmat liian ujoja kyselemään poikia.
aikanaan tanssin tyttökaverini kanssa. Oltiin siis tyttöpari. Itselleni se oli hyvä ratkaisu kun mulla on kaksi vasenta jalkaa, ja sain tanssia miehen osan. Ja joo, ihan naisten puku mulla oli siitä huolimatta. :) Kivat muistot jäi. Päiväkotilaiset kun tuli kattomaan, niin jotain supatusta kuului, mutta muuten ei kukaan ihmetellyt. :)
Kurssille voi mennä ilman paria, sieltä saattaa hyvin löytyä pari. Omalle tytölleni kävi niin, että tyttöjä on paljon enemmän mitä poikia, joten oma tyttöni tanssi vuotta nuoremman pojan kanssa, eli ykkösen kanssa.
Mikäli tyttö tuntee jonkun pojan jostain muusta koulusta, hänenkin kanssaan voi tanssia.
Sitten viimeinen vaihtoehto on, että jaetaan yksi poika, tai kaksi tyttöä tanssii keskenään.
Suosittelisin, että tyttö nyt mahd. pian menee pyytämään jotain poikaa parikseen! Jos oman ikäisistä ei löydy, niin sitten vuotta nuorempaa. Oman tyttöni koulussa monet tanssi ykkösten kanssa.
Tsemppiä parin hakuun! :)
Kurssille voi mennä ilman paria, sieltä saattaa hyvin löytyä pari. Omalle tytölleni kävi niin, että tyttöjä on paljon enemmän mitä poikia, joten oma tyttöni tanssi vuotta nuoremman pojan kanssa, eli ykkösen kanssa.
Mikäli tyttö tuntee jonkun pojan jostain muusta koulusta, hänenkin kanssaan voi tanssia.
Sitten viimeinen vaihtoehto on, että jaetaan yksi poika, tai kaksi tyttöä tanssii keskenään.
Suosittelisin, että tyttö nyt mahd. pian menee pyytämään jotain poikaa parikseen! Jos oman ikäisistä ei löydy, niin sitten vuotta nuorempaa. Oman tyttöni koulussa monet tanssi ykkösten kanssa.
Tsemppiä parin hakuun! :)
ja päivänselvää oli, että kaikki liki sata oppilasta osallistuvat. Se tarkoitti sitä, että lähes kaikilla pojilla oli kaksi tyttöä. Tytöt tanssivat joka toisen tanssin vuorotellen, pojat joka tanssin. Itsekin olin aikoinani niin "mitätön", etten uskonut kenenkään pojan kysyvän minua, joten kysyin yhdessä kaverini kanssa erästä poikaa yhteiseksi pariksemme. Poika oli oikein kiva, vaikkei ollutkaan mikään suosittujen sisäpiiriin kuuluva, ja vaikutti myös aika huojentuneelta, kun pariasia näin helposti hoitui. Tansseissa oli hauskaa ja kaikki meni hyvin. Meillä ei kyllä ollut mitään erityistä kurssia vanhojen tansseille, vaan koko kakkosluokan syksy tanssittiin liikuntatunneilla, ja siellä tanssittiin vaihtuvien parien kanssa eikä vain sen oman parin.
Itse jätin tanssit väliin omasta halustani, koska poikaystäväni kanssa meni poikki jouluna ja olin aika rikki siitä ja tarjolla olisi ollut vain tyttöpari, niin jätin väliin. Myös eräs tuttu kaveripoika ei tanssinut, joten olimme parina muuten esim. kun menimme syömään ja hoidimme musapuolen. Kaksi tyttöä, jotka eivät halunneet tanssia keskenään olivat juontajina.
Jos kuitenkin vuosi aikaa vielä tansseihin niin seurustelujutut ja muut ehtii muuttua vielä moneen kertaan, tok jos luokalla poika joka tyttöä miellyttää, niin voihan tuota kysyä. Poika saattaa olla ihan yhtä paniikissa kuin tyttökin...
niin tuota tyttöä on aika mahdoton saada kysymään. Kiusaajista jäi hänelle se käsitys, että hän on poikien mielestä liian ruma ja kummallinen eikä äidin vakuuttelut siihen näköjään mitään auta. Läheisiä tyttökavereita ei koulussa oikein ole ja niillä ketä on, on jo poikaystävä. Tyttö on kuitenkin pitkä ja näyttävän näköinen, mallitoimiston listoillakin, mutta kun sekään ei itsevarmuutta ole tuonut. Kiva, että jollekin oli pari löytynyt kurssila, ehkä sitä odotellessa.
Toisissa on tiukka kastijako, toisissa saa kysellä nuorempia ja koulun ulkopuolisia, tai vaikka niitä oman luokan suosittujakin ilman mitään noloutta... Vaikea antaa neuvoa kun ei tiedä millainen koulu on.
Läheisiä tyttökavereita ei koulussa oikein ole ja niillä ketä on, on jo poikaystävä.
Ei sinne ole pakko mennä, voi käyttää ajan hyödyllisemmin. Ei minunkaan kaveri käynyt tanssimassa aikoinaan. Voihan se tuntua nyt isolta jutulta, mutta aivan yhdentekevä turhuus 10 vuoden päästä ajateltuna.
Lisäksi enemmän "traumoja" voi tulla osallistumisesta, jos se ei mene putkeen.
Veljeni 3 tyttärestä ei kukaan tanssinut wanhoja ja tuttavien tytöissäkin on muutama, jotka pitivät turhana. Tyttö on nähnyt kuvia serkkujensa juhlista ja jo silloin puhui, että hänestä olisi niin kiva osallistua sinne. Tytön oma halu siis kyseessä. Pitääkin ottaa puheeksi tuo, jos kavereiden poikaystävät tietäisi jonkun, jos juttelisi niiden kanssa. Haluisi vaan jotenkin tukea, vaikka en halua muuten sotkeentua koko pari asiaan. Se vasta olisi noloa, jos äiti kysyisi jotain tuttavapoikaa...
meni homma näin:
kaikki sai mennä kurssille, ja siellä tanssittiin joka kerta eri henkilön kanssa, ei sen kanssa jonka oli parikseen valinnut.
Noin kolmasosalla ei ollut paria, parittomia oli sekä tyttöjä että poikia niin ope kurssin loppuvaiheessa pyysi parittomia poikia pyytämään parittomista tytöistä paria itselleen. Ja koska kaikille ei riittänyt poikia, jotkut pojat saivat kaksi tyttöä sitten itselleen ja tanssivat kaksi kertaa (tanssit jaettu kahteen eri ryhmään sillä kaikki eivät olisi mahtuneet yhtäaikaa saliin).
Ei siis tarvinnut yhdenkään ujon tytön kysyä jos ei halunnut tai uskaltanut.
Äkkiä sitten vaan varaamaan kiva poika niihin tansseihin. Tytöt ovat aika ilkeitä toisilleen ja saattavat suureen ääneen ilkeillä valitsevansa parhaat pojat. Usein on vaan tyhjää höpinää.