Kiinteiden aloitus, mihin aikaan vuorokaudesta?
Neuvolasta antoivat jonkinlaisen mallin, jonka mukaan aloitettaisiin niin, että ensimmäinen kiinteä ateria olisi esim. ensimmäisten päikkäreiden jälkeen. Siitä sitten siirryttäisiin vähitellen toiseen ateriaan, joka olisi vähän illemmalla.
Itse kokisin järkevimmäksi alkaa antaa lähinnä illalla ennen nukkumaanmenoa jotain kiinteää, niin unet saattaisivat parantua. Toki ensin pitäisi varmaan antaa päivällä ja katsoa, tuleeko jotain allergiareaktiota tms... Miten te muut olette aloittaneet? Vauva nyt 3kk ja rintamaidolla, joskus kuukauden päästä ajattelin aloitella kiinteitä jos tilanne näyttää niitä vaativan.
Kommentit (5)
aloittaa päivällä, jos lapsi sattuu olemaan herkkävatsainen, ei mene koko yö valvoessa itkevän lapsen kanssa. Kun on kokeiltu miten reagoi kiinteisiin, niin sitten voi siirtyä ilta-ateriaan, jos on tarvetta unien pidentämisen tms. vuoksi.
aloitettiin kiinteitä maistelemaan n. kk sitten. Ensin aloitin antamalla lounasaikaan vihannessosetta. Pari viikkoa sitten lisäsin iltapäivään hedelmäsoseen. Nyt menee siis kaksi kertaa päivässä sosetta. Maito on kuitenkin se pääasiallinen ravinto, eli siis tarjoan soseet vasta maidon jälkeen.
Illalla en uskaltaisi aloittaa, jos tulee masuvaivaa ja koko yö huutoa...
että ihan aluksi antaisinkin päivällä ja katsoisin, miten lapsi reagoi. Jos menee hyvin, niin sitten siirtyisin antamaan illalla...
Tai mitä jos rupeis antamaan velliä iltaisin? Tosin sitä varten pitäis varmaan pumpata maitoa? Olen ihan ulalla näiden ruokailujen kanssa, niin kuin varmaan huomaa... :D
Mulle sanottiin neuvolassa, että velli on turha. Voi aloittaa samantien antamaan soseita. Minäkin olin muuten ihan pihalla näistä vielä pari viikkoa sitten! Jotenki tuntui tosi hankalalta se aloitus, en saanut mitään järkevää "aikataulua" neuvolasta. Itse sitten lueskelin aiheesta ja aloin soveltamaan..
kannattaa antaa ihan vain lusikallinen kerrallaan, joten kai se on sama, mihin aikaan vuorokaudesta sen antaa. Mä annoin noita lusikallisia ehkä kuukauden, vasta sitten aloin antaa isompia määriä, jotka vaikuttaa tuohon nukkumisen. Meillä iltapuuro soseen kanssa oli ensimmäinen varsinainen ateria.