Ero edessä..
Mies ilmoitti haluavansa eron. On miettinyt sitä jo kauan. Sekavat tunteet. Toisaalta helpotus, toiaalta suunnaton ahdistus, suru. Ollaan oltu yhdessä kauan, lapsiakin kaksi. Turta. En ole huutanut tai raivonnut. Ollaan puhuttu paljon, enemmän kuin pitkään aikaan. Ollaan järkeviä, aikuisia. Mies kuvittelee, että olen vahva. Sanoo ihailevansa kuinka rauhallisesti tämän otan. Pinnan alla kuohuu. Arjen on jatkuttava, lasten saatava käydä koulunsa tämän vuoden loppuun nykyisessä koulussa, kesällä muutamme erilleen. Toiselle paikkakunnalle. Hän toivoo etten puhuisi erosta muille, ennenkuin se tehdään oikeasti. Tekisi mieli huutaa ja raivota, haista sinä jätkä pitkä.. Kaupassa toimin kuin kone, ladon ne tutut jutut koriin, hymyilen kassaneidille, vaihdan muutaman turhan sanan. Sattuu. Ole siinä sitten, jatka töitä ja käyttäydy kuin ei mitään. Lue iltasadut ja peittele lapset hymyillen. Mieti siivotessa, mistä turhasta pitäisi luopua, jotta muutto sujuisi hyvin. Oksettaa..
Kommentit (27)
sinun pitäisi muuttaa lasten kanssa toiselle paikkakunnalle ? Etsi asunto ja anna lasten käydä tuttua koulua,myöhemminkin kerkiää muuttaa:)
Säälin teidän lapsia. Ajatteleeko mies YHTÄÄN ketään muuta kuoin itseään???
Olisin sinuna aivan raivona. Luuleeko se, että saa sen varatun naisen?? Haloo!!!
Miehen pää pölkylle, ei tollanen sovi!
Kuule jopa täällä naiset puolustavat oikeutta että avioliitosta saa lähteä ilman syytä koska vain. Miksi mies ei saisi lähteä?
Jos mies ei ole enää onnellinen AP:n kanssa? Miksi juuri mies on syyllinen? Ei täällä naisia haukuta kun he ilmoittavat haluavansa eron miehestä. Sitä miestä haukutaan siitä että hän ei ole kohdellut vaimoaan hyvin.
Nyt olette kuullut AP:n version. Varma asia on se että AP on reilusti värittänyt asiaa ja salaa omat tekonsa. Hän haluaa vain pönkittää omaa itsetuntoaan tällä
minä kyllä puhuisin erosta, on väärin itseä ja lapsiakin kohtaan olla puhumatta siitä. Miehen asioista ei ehkä pidä puhua, voihan sitä sanoa, että mies tahtoo erota, mutta ei sen tarkemmin syitä siihen.
Lapsillekin on hyvä kertoa asiasta ajoissa, ehtivät sitten sopeutua ajatukseen ennen kuin mitään konkreettista tapahtuu. Lasten pitää kuitenkin saada puhua asiasta, ja täysin vapaasti, sekä kavereiden että isänsä ja äitinsä kanssa.
Joten juttuele vielä miehen kanssa, sano että asiaa ei voi salata, mutta voit toki luvata olla kertomatta siitä, että hänellä on joku toinen nainen tähtäimessään (jos siis tahdot, ei sinun ole pakko sitä luvata). Mutta itse erosta pitää puhua. Myös teidän kahden täytyy puhua siitä keskenänne, se helpottuu kyllä kun ette välttele aihetta, ja itse ero sujuu helpommon kaikkien kannalta.
Otti puhelun salarakkaan vaimolle ja kertoi, että meillä on jotain yhteistä. Molemmat parit erosivat, pettäjät menivät yhteen - ja ero seurasi muutaman vuoden kuluttua. Ei siitäkään ikuista onnea sitten seurannut.
minä kyllä puhuisin erosta, on väärin itseä ja lapsiakin kohtaan olla puhumatta siitä. Miehen asioista ei ehkä pidä puhua, voihan sitä sanoa, että mies tahtoo erota, mutta ei sen tarkemmin syitä siihen.
Lapsillekin on hyvä kertoa asiasta ajoissa, ehtivät sitten sopeutua ajatukseen ennen kuin mitään konkreettista tapahtuu. Lasten pitää kuitenkin saada puhua asiasta, ja täysin vapaasti, sekä kavereiden että isänsä ja äitinsä kanssa.
Joten juttuele vielä miehen kanssa, sano että asiaa ei voi salata, mutta voit toki luvata olla kertomatta siitä, että hänellä on joku toinen nainen tähtäimessään (jos siis tahdot, ei sinun ole pakko sitä luvata). Mutta itse erosta pitää puhua. Myös teidän kahden täytyy puhua siitä keskenänne, se helpottuu kyllä kun ette välttele aihetta, ja itse ero sujuu helpommon kaikkien kannalta.
Mitä hemmettiä se muille kuuluu jonkun toisen ero? Sanoo heille vaan että ei olla enää yhdessä ja muu ei teille kuulu. Kun se EI yksinkertaisesti KUULU muille.
Lapsien ei pidä saada puhua siitä kavereiden kanssa. Niistä ei ole kuin haittaa. Lapset tarvitsevat mahdollisimman vähän toisten lapsten mielipiteitä. Ne kun ei todellisesta maailmasta tiedä mitään.
Isän ja äidin tietenkin pitää asiasta puhua lasten kanssa.
On juurikin osittain se, etten halua puhua "julkisesti" ennenkuin olen varma, haluanko. Kuten joku mainitsi, kuulette asiasta vain minun version. Totta. En ole väittänyt olevani täydellinen, marttyyri tai virheetön. Kerroin senkin, ettei meillä ole ollut niin auvoista avio-onnea kuin voisi odottaa. Tarkoitin tällä sitä, että "se jokin", kipinä on puuttunut jo kauemmin. On ollut seksielämää juu, mutta ei oikeaa halua, vaan suorittamista. Olen tiennyt ettei meillä mene niin hyvin tällä hetkellä, mutta ajattelin sen olevan ohimenevää, vaihe pitkässä liitossa, josta noustaan taas uuteen rakastumiseen. Lapsellista ehkä, mutta siihen luotin. En ole miestäni mielestäni täällä mollannut, tuonut vain esille oman pahan oloni, sen järkytyksen.. Tänään tuli postissa eroanomus. Että toivoa uudesta yrittämisestä ei juuri ole. Mies on pahoillaan että hoiti tämän näin. Sanoo, että koki ettei ole muuta vaihtoehtoa, kuin tarttua toimeen, että ei vitkutella ja tuhlata toistemme elämää.
ap
Mitä se kuuluu muille ihmisille miksi joku eroaa ja kenen kanssa kukin on? Se ei kuulu edes omille sukulaisille.
Kyllä ihmiset jaksaa juoruta. Monia avioeroja ja ihmisten suhteita juorutaan viikoittain jopa vuosia. Pahimmassa tapauksesta asiasta kirjoitetaan jossain sosiaallisessa mediassa.