Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero edessä..

Vierailija
07.01.2013 |

Mies ilmoitti haluavansa eron. On miettinyt sitä jo kauan. Sekavat tunteet. Toisaalta helpotus, toiaalta suunnaton ahdistus, suru. Ollaan oltu yhdessä kauan, lapsiakin kaksi. Turta. En ole huutanut tai raivonnut. Ollaan puhuttu paljon, enemmän kuin pitkään aikaan. Ollaan järkeviä, aikuisia. Mies kuvittelee, että olen vahva. Sanoo ihailevansa kuinka rauhallisesti tämän otan. Pinnan alla kuohuu. Arjen on jatkuttava, lasten saatava käydä koulunsa tämän vuoden loppuun nykyisessä koulussa, kesällä muutamme erilleen. Toiselle paikkakunnalle. Hän toivoo etten puhuisi erosta muille, ennenkuin se tehdään oikeasti. Tekisi mieli huutaa ja raivota, haista sinä jätkä pitkä.. Kaupassa toimin kuin kone, ladon ne tutut jutut koriin, hymyilen kassaneidille, vaihdan muutaman turhan sanan. Sattuu. Ole siinä sitten, jatka töitä ja käyttäydy kuin ei mitään. Lue iltasadut ja peittele lapset hymyillen. Mieti siivotessa, mistä turhasta pitäisi luopua, jotta muutto sujuisi hyvin. Oksettaa..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuosta mitään tule jos vaan pullotat noita itseesi. Ja pitäähän teidän aloittaa asiasta puhuminen lapsillekin, vai ajattelitteko että pamautatte homman vaan silmille samalla kun muuttoauto kurvaa pihaan?

Voimia, kaikki selviää, mutta puhumatta ei selviä, kukaan.

Vierailija
2/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet puhu tästä kellekkään ennenkuin muutatte erilleen on kohtuuton. Puhu ihmeessä ystävillesi, sukulaisillesi erosta. Aivan järjetöntä pitää kulisseja pystyssä puoli vuotta. Sulla menee mielenterveys!! Ja kuvitteletko tosiaan ettei paha olosi näkyisi ulospäi mikäli joudut patoamaan tunteet sisällesi. Sinulla oikeus surra perheen hajoamista. Ja näytä se ihmeessä miehellesi. Muuten vain katkeroidut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te pystytte keskustelemaan niin miksi et kerro miten hajalla olet?

Miksi suojelet miestä omilta tunteiltasi?

Sinulla on oikeus olla vihainen ja turta.

Miehen voi laittaa kauppaan ja kai sekin osaa imuroida jos sinä et kykene.

Vierailija
4/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli erosta ei saa puhua, jotta hän ei joutuisi vastaamaan sukulaisten, ystävien ja tuttavien vaikeisiin kysymyksiin. Missään nimessä hän ei voi vaatia, että asia pidetään salassa. Siihen älä ap alistu. Voimia!

Vierailija
5/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei halua, että kylillä juorutaan. Kenestähän siinä juoruttaisi? Hänestä. On olevinaan hyvä mies. Juu, on tosi ettei meillä ole ollut oikeaa tunteenpaloa aikoihin. Nyt hän on löytänyt jonkun, ja halusi kertoa ennenkuin kuulen sen jostain. Mitään ei kuulemma ole tapahtunut vielä heidän välillään. En usko, niin tyhmä minäkään en ole. Täällä olen niin yksin. Muutettiin työn perässä kauan kotipaikkakunnalta.. perhe ei siis ole tässä, ainoa tukiverkostoni olisi naapurit. Miehen mielestä, jos kertoo niille, se on sama kuin kertoisi kaikille. Tai jos kertoisi lapsille, koko kylä tietäisi. Väittää suojelevansa minua, ettei tarvitsisi sietää sääliviä katseita, kuiskuttelua. Itseään se kai suojelee, ja sitä uutta naista. Sekin on varattu. En tiedä.. onko puheissa järkeä, vai pelkkää hänen selustan suojelua.. Repiviä riitoja en halua, ja omaisuudesta pääsemme sopuun, sen hän on luvannut..

ap

Vierailija
6/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen pari eroaa, te ette ole kylän ensimmäinen eroava pari. Se on hemmetin kurja juttu, mutta melkein kaikki ihmiset sen on joskus kokenut.

Miehesi on pettänyt sinut ja haluaa eron uuden vuoksi. Hänen maineensa on vaakalaudalla ja siksi häntä hävettää ero. On ymmärrettävää, että hän haluaa pitää sen salassa ja elää kaksoiselämää ensi kesään asti.

Hänellä ei kuitenkaan ole mitään oikeutta esittää vaatimuksia siitä, mitä sinä puhut omasta elämästäsi muille. Kerro tämä myös miehellesi. Kerro, että sinä et halua tuhota hänen mainettaan ja erota riidoissa, mutta kerro samalla myös, että tällaisen pommin hautominen puolen vuoden ajan repii sinut kappaleiksi.

Totuus tulee joka tapauksessa ilmi - ja ihan aina asian pitkittäminen on vain haitaksi. Mitä sillä on väliä, puhutaanko "kylillä" tänään vai viikon päästä, jos joka tapauksessa puhutaan. Tietysti kesään asti eron odottaminen muuttaa luonnettaan, mutta minä ainakin elän tuhat kertaa mieluummin totuudessa kuin valheessa.

Sä vaikutat tosi hienolta ihmiseltä.

Vierailija
7/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin teidän lapsia. Ajatteleeko mies YHTÄÄN ketään muuta kuoin itseään???

Olisin sinuna aivan raivona. Luuleeko se, että saa sen varatun naisen?? Haloo!!!

Miehen pää pölkylle, ei tollanen sovi!

Vierailija
8/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, sinun tehtäväsi EI ole suojella miestäsi eikä ketään muutakaan juoruilta. Asia tulee joskus ilmi kuitenkin ja tässä kriisivaiheessa on ensisijaisen tärkeää, että saat puhua asiasta. Kuten 7 kirjoitti, avioerossa ei ylipäätään ole mitään niin eriskummallista, että sitä ylipäätään kukaan ulkopuolinen jaksaisi kauheasti vatvoa. Lupaathan siis, että puhut asiasta ihan vapaasti kaikille, kenelle vain suinkin haluat.

Vierailija
9/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sinut olemaan hiljaa, ettei itse joudu ikävään tilanteeseen, niin ja uusi nainen. Sitä se suojelee, ei sinua :)

Vierailija
10/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHJE ap:lle : ota selville salaa tuon "uuden" naisen (joka vieläpä varattu, heh) NIMI ja sen jälkeen tapaa salaa hänen miehensä. Tiedä, vaikka ihastut hänen mieheensä ja lopuksi kaikki neljä tietävät ja kyseessä olikin vain pieni "vaihtokauppa" ja sit kaikki jatkuisi kuitenkin ennallaan.... LOPUKSI "UUSI" ämmäkin palaa takas ukkonsa luo, kun uutuudenviehätys laskee.....

Vierailija
11/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeita huumorinkukkasilla.. :) Tiedän tuon toisen naisen, on jopa fb tuttuni. Ei onneksi läheinen ystävä. Haluaisin vihata häntä, kaataa koko sotkun hänen niskaansa, mutten voi. Ei se hänen syynsä ole.. vain se viimeinen niitti, niin sanoakseni. Mutta silti raivostuttaa lukea hänen päivityksiään, siirappisia "maailma kaatuu päälle, mutta olen vahva" paskaa. Tekisi mieli kommentoida jotain vähemmän kannustavaa, mutten ole sellainen. Ja ei, en ole vetämässä marttyyrinviittaa harteilleni, täydellinen en ole minäkään. Haluan jostain syystä saada häneenkin jonkinlaisen järkevän kontaktin, mistä sitä ikinä tietää, kuinka paljon hänkin tulee minun lasteni seurassa olemaan. Haluan tutustua, tietää millainen ihminen hän on. En siksi, että haukkuisin pataluhaksi (vaikka sekin kävi mielessä) vaan jostain muusta.. Ehkä olen jossain shokissa, ehkä kuvittelen jaksavani enemmän kuin jaksan. Olla joku saatanan zen, viileä joka tilanteessa. Argh.

Vierailija
12/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa mies halusi erota uuden naisen (suuri, suuri ikäero) vuoksi mutta kielsi exää kertomasta uudesta naisesta kellekään. Salailivat sitten yhdessä eron syytä.

Vierailija
13/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä tee samaa virhettä kun minä...... olin hiljaa ja kärsin kunnes rupesin puhumaan ja humasin että sain tukea yllättävistäkin paikoista.....

lapsille ei tartte heti kertoa ei mekään mutta puhu sinä ystäville tutuille.... vain sillä jaksat.... tää on niin tätä miehet tahtoo pitää kahta yhtä aikaa ja pelata niin että kaikki on hänellä hyvin.... älä piilota vaan puhu ja puhu kerro sinä et ootehnyt mitään jos hänellä on jo toinen..... älä valehtele kerro totuus kaikille se on parasta.... ystäväni ero on juuri menossa jossa sama tarina kuin sulla hän rupesi kanssa puhumaan se on avain kaikkeen ......

vittu että miehet on itsekäitä......

on sinunkin oltava ja taistelta lasten takia koska tämä on vasta lopun alkua siitä mikä on vielä edessä :/

Vierailija
14/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäähän nyt sinun ymmärtää että jos sen toisen naisen mies kuulee niin mikä soppa siitä nousee ja pitäähän sinun olla hiljaa ja antaa toisen naisen naija sun miehen kanssa..ja hyvässä lykyssä antaa oma sänkykin käyttöön. ja vielä hyväksyä se.... pitäähän sun kattoo sivusta kun miehes hekumoi sen toisen kanssa saamasta onnesta ja txtelystä.... totta kai olet hiljaa että miehelläsi on hyvä olla ja SEN kulissit pysyy kasassa......

voi jumakauta nainen herää jo....

pistä hanttiin tai menetät pelin....

älä pidä sisällä kerro vain naapureille niistä voi vielä olla sulle korvaamaton apu....

Vierailija
15/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskaako väliltät siitä kun se ei välitä susta pätkääkään enää.....

minä en olisi hiljaa.....

Vierailija
16/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saat kertoa asiasta, kenelle itse haluat!

Vierailija
17/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen pari eroaa, te ette ole kylän ensimmäinen eroava pari. Se on hemmetin kurja juttu, mutta melkein kaikki ihmiset sen on joskus kokenut.

Miehesi on pettänyt sinut ja haluaa eron uuden vuoksi. Hänen maineensa on vaakalaudalla ja siksi häntä hävettää ero. On ymmärrettävää, että hän haluaa pitää sen salassa ja elää kaksoiselämää ensi kesään asti.

Hänellä ei kuitenkaan ole mitään oikeutta esittää vaatimuksia siitä, mitä sinä puhut omasta elämästäsi muille. Kerro tämä myös miehellesi. Kerro, että sinä et halua tuhota hänen mainettaan ja erota riidoissa, mutta kerro samalla myös, että tällaisen pommin hautominen puolen vuoden ajan repii sinut kappaleiksi.

Totuus tulee joka tapauksessa ilmi - ja ihan aina asian pitkittäminen on vain haitaksi. Mitä sillä on väliä, puhutaanko "kylillä" tänään vai viikon päästä, jos joka tapauksessa puhutaan. Tietysti kesään asti eron odottaminen muuttaa luonnettaan, mutta minä ainakin elän tuhat kertaa mieluummin totuudessa kuin valheessa.

Sä vaikutat tosi hienolta ihmiseltä.

kertoa miehen tai lasten asioista kenellekkään. Yksityisasiat on yksityisiä jopa eron jälkeen. Juoruaminen ja omiasta asioista selittäminen on sairasta.

Mitä se kuuluu muille ihmisille? Jos joku kysyy niin sanoo että ei kuulu sinulle

Vierailija
18/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saat kertoa asiasta, kenelle itse haluat!

mikä koskee miestä mitenkään

Vierailija
19/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskaako väliltät siitä kun se ei välitä susta pätkääkään enää.....

minä en olisi hiljaa.....

Se tarkoittaa sitä että toisen asioista ei kerrota muille. Mitään luottamuksellisia asioita ei kerrota muille.

Mies ei ole pettänyt AP:tä. Suomessa saa erota ilman syytä.

Mutta luottamukselliset asiat on sitä senkin jälkeen. Tuollainen ajattelutapa että jos joku kertoo luottamuksellisia asioita, niin olen niistä hiljaa vain niin kauan kuin olen toisen kanssa on sairas. Siinä katsotaan ihmisen todellinen luonne. Vaikka olisi riidoissa toisen kanssa niin yksityisiä asioita ei kerrota eteenpäin

Vierailija
20/27 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäähän nyt sinun ymmärtää että jos sen toisen naisen mies kuulee niin mikä soppa siitä nousee ja pitäähän sinun olla hiljaa ja antaa toisen naisen naija sun miehen kanssa..ja hyvässä lykyssä antaa oma sänkykin käyttöön. ja vielä hyväksyä se.... pitäähän sun kattoo sivusta kun miehes hekumoi sen toisen kanssa saamasta onnesta ja txtelystä.... totta kai olet hiljaa että miehelläsi on hyvä olla ja SEN kulissit pysyy kasassa......

voi jumakauta nainen herää jo....

pistä hanttiin tai menetät pelin....

älä pidä sisällä kerro vain naapureille niistä voi vielä olla sulle korvaamaton apu....

Mitä ne naapurit tekee? Mitä se edes kuuluu naapureille?

Suomessa kuka tahansa saa lähteä liitosta koska vaan. Sen jälkeen saa olla kenen kanssa tahansa. Ei siinä toisen mustamaalaaminen auta.

Moni nainen on kyllä naurettava. Itse kyllä lähdetään mistä syystä tahansa liitosta, mutta jos mies lähtee niin ollaan heti kostamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi