Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko myöhäistä aloittaa uusi elämä 33-vuotiaana?

Vierailija
06.01.2013 |

Olen tyypillinen alemman sosiaaliluokan white trash äiti. Kaikki elementit on hallussa: yh, duunari, stadin vuokrakämppä, talousasiat kuralla, on tatuointia, päihteet maistuu kerran-pari kuussa, lapsilla on juntti-isät (huomhuomhuom! eri isätkin lapsilla siis) jne..

Mutta. Sain opiskelupaikan Helsingin yliopistosta syksyllä. Opinto-oikeus on alempaan ja ylempään korkeakoulututkintoon. Älyä riittää kyllä lukemiseen, vaikkei sitä muutoin olekaan. Jos aloittaisin opinnot, saisin muutaman vuoden päästä hyvin työllistävän tutkinnon, tuplasti rahaa ja jonkinlaisen tittelin. Raha auttaisi meidät ainakin tästä taloudellisesta kuilusta, johon olen meidät typeryyttäni ajanut.

Mullapa vaan ei ole rahaa opiskella. Opintolainaa en saa kun olen sössinyt raha-asiat. Mulla on katsokaas vielä maanisdepressiivisyyttä (johon nyt lääkitys) ja mania-aikana tein turhaa velkaa. Velkaa ei ole kovinkaan paljon onneksi.

Lapset on pieniä, yksi vasta vauva. Vanhempainvapaa loppuu just, ja huonopalkkaisiin töihin takaisin se kai on sitten mentävä.

Onko mulla yhtään mitään mahdollisuuksia parempaan elämään?

Jos haluatte mua vähän haukkuakin, niin haukkukaa vaan. Tiedostan kyllä itsekin että olen roskasakkia.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat tosi hyvältä tyypiltä. Tsemppiä sulle!

Ja ainakaan sun ei varmaan enää tartte miettiä lastentekoasioita ja biol. kellon tikitystä, kun lapsia jo on.

Vierailija
42/45 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, kuinka hienoa esimerkkiä samalla näytät lapsillesi!

Tsemppiä, pystyt siihen kyllä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä ne käytännön asiat siinä sivussa ratkeavat. Lapsiperheelle kyllä taataan Suomessa niukka mutta riittävä elintaso varmasti, sossu neuvoo asiassa ja kela.

Osa-aikatöitä voit tehdä ehkä ainakin opintojen loppuvaiheessa, yliopistossa on lisäksi pitkä kesäloma jonka aikana ehdit tienaamaan.

Yliopistosta saat ammatin lisäksi paljon muuta. Tapaat uusia ihmisiä, verkostoidut, sivistyt. Se on sellaista pääomaa, jota kukaan ei tule sinulta viemään.

Useimmat yliopiston oppinaineet ovat sellaisia, jotka voi opiskella halutessaan huomattavasti tavoiteaikaa nopeammin. Ei tarvitse siis kuhnata yliopistossa 5 vuotta jos keskittyy olennaisimpaan eli opiskeluun.

Onnea ja menestystä ap:lle uusiin haasteisiin!

Vierailija
44/45 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan ilomielin veroja, jos niillä tuetaan ap:n kaltaisia ihmisiä uuden elämän alkuun. Tuo elämänkokemus (tai ainakin osa siitä ;)) tekisi monelle papille hyvää.

Vierailija
45/45 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea opiskelupaikasta ja tsemppiä uuteen elämään!