ärsyttävän pihi mieskaveri
Tapailen miestä, joka käy minun luona kylässä. Tai niin, että aina ollaan minun luona. Yleensä en tarjoa mitään kummempaa, mutta joskus olen tarjonnut suklaata tai viiniäkin ihan anteliaasti, jos itsellä on sattunut olemaan siinä niitä. Mies ei koskaan kuitenkaan tuo mitään itse tullessaan, eikä yleensä baarissakaan tarjoudu tarjoamaan mitään.
Minua on alkanut tällainen epämiesmäinen pihiys ärsyttää. En kuitenkaan haluaisi kokonaan lopettaa tapailua, koska muuten kiva ihminen ja viihdymme yhdessä. Onko siis parasta vaan etten tarjoa yhtikäs mitään. Minun mielestä kylääntulijan kuuluisi joskus tuoda jotain, vallankin kun itsekin joskus nauttii talon antimia. Toisaalta en viitsisi tällaisesta asiasta sanoa, ihmisen kuuluisi se muutenkin oppia.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 10:19"]Entäpä kun itse kokkaan poikaystävälle ruokaa noin 3 kertaa viikossa ja hän saa siitä annoksen mukaan myös töihin (säästää rahaa kun ei tartte ostaa lounasta/eväitä)..eikä hän maksa minulle aineksista koskaan? Tuntuu hyväksikäytöltä. Hän tulee aina luokseni nälkäisenä ja sitten syömme tekemääni ruokaa ja juomme viinejäni, mutta hänen luonaan emme koskaan syö tai jos käymme kaupassa, maksamme ruoat puoliksi (!!). Tällänen surettaa! :([/quote]
Maksaa varmaan luonnossa kuitenkin...
Siis AP samanlainen pihi. Ei AP tarjoa edes ruokaa. Hyvin sovitte yhteen. Piheys on kamala asia.
Tämä keskustelu on kaikkinensa jotenkin outo. Siis oletteko koskaan miehen luona? Jos tarjoumuksesi ovat noin pienet ja mitättömät, ei mieskään varmasti koe tarpeelliseksi tuoda sinun luo tasan mitään. Kun ette kerran kuluta oikeastaan mitään.
Ehdota nyt miehelle, että voisitte tehdä ruokaa yhdessä. Sano, että käytte kaupassa kaksin. Otatte sitten siellä kahteen koriin suurinpiirtein puoliksi tarpeita. Siitähän näet, onko hän pihi vai vain ajattelematon.
Pahin turn off- miehessä on piheys! Täysin sietämätöntä. Miehen pitää tarjota, tarjoutua maksamaan ja pystyä elättämään naisensa. Tasa-arvosta puhuminen on vaan hämäystä piheyteen. En lähde toisille treffeille, ellei mies tarjoa jos hän on ollut se joka kutsuu. Jos kutsun itse, tarjoan silloin itse.
Oma mieheni ei koskaan veisi mitään tuliaisia, ei siis tule hänelle mieleenkään. Toisaalta kuulostaa tosi oudolta ettei ap:llä ole mitään tarjottavaa. Mies varmaan valittaa kavereilleen kuinka jääkaappi on aina tyhjä.
jos mies on muuuten mukava, ota asia puheeksi
En itsekään pidä aamupalan puuttumista omituisena, koska itselläni aamupala on usein töissä aamukahvit ja lounas noin 10.30. Yksin asuvana ihmisenä en viitsi kotiin hankkia nopeasti pilaantuvia ruokia.
Okei, ehkä oli aiheetonta mainita tuo suklaan ja viinin tarjoaminen, mutta mainitsin sen siksi että todella usein on niin että kaadan meille illalla muutaman lasin viiniä. Se ei ole minulle suuri taloudellinen menetys tosiaankaan (kuten joku epäili) mutta minusta peruskohteliaisuuteen kuuluisi se että JOSKUS, ei siis usein, toisi mukanaan jotain, kun koko illaksi ja mahdollisesti yöksi on tulossa kyläilemään. Tai vaihtoehtoisesti JOSKUS tarjoaisi ravintolassa tai baarissa.
Mutta joo, hänen ei tarvitse olla ajatustenlukija, joten voisin tosiaan joskus ehdottaa että toisi mukanaan jotain aineksia ateriaa varten. Yhdessä syöminen on mukavaa, ja samalla näkisi miten käy tuomisten kanssa.
Voihan pihiys, vaikea asia kyllä. Omalle kohdalleni mietin tänään kumpi meistä on pihi, minä vai miesystävä? Mies kävi reissussa, pyysin tuomaan yhden jutun ja tietysti maksamaan sen. Suostui ja toi, laitoin tilille jo etukäteen pyytämäni tuotteen hinnan ja vitosen siihen lisää. Hain tuotteen ja sain kuulla, että kuka hullu tuo vitosen tuontipalkalla mitään, eka ja vika kerta kuulema. No joo, tosiaan on, en pyydä toiste. Täytyy varmaan laittaa tilillensä vielä lisää rahaa, vai ottaiskohan vittuiluna...
Ahneet ämmät haluavat hyödyntää ukkojansa kaikin tavoin.
Olisi kiva kuulla miten ap:n asiat on nyt? Joko on saanut miehen tuomaan jotain tai tarjonnut itse miehelle aamiaista? :)
Miksei ap voi pelkastaan sanoa, etta teen sita tai sita ruokaa, voitko tuoda tullessas sen, sen ja sen? Aika keinotekoisen tuntuista rueta puolittamaan jotain ruoanlaiton aineksia, jos tuolle linjalle lahtee niin ei loppua nay. Jos mies tuo pyydetyt tavarat mukisematta, on ehka ollut vain tavallinen urpo aiemmin kun ei ole kehdannut/tajunnut etta olisi kohteliasta tuoda jotain tullessaan.
Mietin tuota etta kun ravintolassa ollessa mies maksaa vain omat ruokansa, onkohan mahdollista etta nakee suhteen enemman jonkinlaisena kaverisuhteena. Koska kylla mun mielesta jos ollaan suhteessa ja rakastuneita, mies kayttaytyisi hieman eri tavalla.
Olen joutunut samaan tilanteeseen. Mitä järkeä tässä on?
Entäpä kun itse kokkaan poikaystävälle ruokaa noin 3 kertaa viikossa ja hän saa siitä annoksen mukaan myös töihin (säästää rahaa kun ei tartte ostaa lounasta/eväitä)..eikä hän maksa minulle aineksista koskaan? Tuntuu hyväksikäytöltä. Hän tulee aina luokseni nälkäisenä ja sitten syömme tekemääni ruokaa ja juomme viinejäni, mutta hänen luonaan emme koskaan syö tai jos käymme kaupassa, maksamme ruoat puoliksi (!!). Tällänen surettaa! :(