Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttävän pihi mieskaveri

Vierailija
06.01.2013 |

Tapailen miestä, joka käy minun luona kylässä. Tai niin, että aina ollaan minun luona. Yleensä en tarjoa mitään kummempaa, mutta joskus olen tarjonnut suklaata tai viiniäkin ihan anteliaasti, jos itsellä on sattunut olemaan siinä niitä. Mies ei koskaan kuitenkaan tuo mitään itse tullessaan, eikä yleensä baarissakaan tarjoudu tarjoamaan mitään.

Minua on alkanut tällainen epämiesmäinen pihiys ärsyttää. En kuitenkaan haluaisi kokonaan lopettaa tapailua, koska muuten kiva ihminen ja viihdymme yhdessä. Onko siis parasta vaan etten tarjoa yhtikäs mitään. Minun mielestä kylääntulijan kuuluisi joskus tuoda jotain, vallankin kun itsekin joskus nauttii talon antimia. Toisaalta en viitsisi tällaisesta asiasta sanoa, ihmisen kuuluisi se muutenkin oppia.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme joskus ulkona syömässä jotain, ja silloin kumpikin maksaa omansa.

Vierailija
2/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoanalyytikko Kaj J. Davidkinin mukaan pihiys, kateus ja ahneus liittyvät toisiinsa. Kitsastelun taustalla on huono itsetunto, joka johtuu suurelta osin varhaislapsuuden traumaattisista kokemuksista. Lapsi on jäänyt vaikeiden tunteidensa kanssa liian yksin.

"Pihi tuntee itsensä riittämättömäksi ja kadehtii toista, koska kokee tiedostamattaan, että toisen hyvä on hänen puutteensa. Tyydyttääkseen pohjatonta psyykkistä nälkäänsä pihi haalii itselleen monenlaista hyvää ja varjelee sitä vain itseään varten", Davidkin sanoo.

Äärimmäinen nuukuus näkyy myös tunneasioissa.

Turvattomaksi itsensä tunteva ihminen ei luota itseensä eikä muihin. Hän kitsastelee tunteissaan eikä ota huomioon toisen tarpeita ja tunteita – hänellä ei ole siihen varaa. Läheisyys ja sitoutuminen on vaikeaa, ja ihmisestä tulee eristäytynyt ja yksinäinen.

Pitkälle mennyt pihiys on joskus suorastaan psyykkistä taistelua hengissä säilymisestä, suoja ahdistusta, ja avuttomuutta vastaan.

Pihi näkee toisen ihmisen ahneena ja kateellisena, koska ei siedä nähdä näitä ominaisuuksia itsessään.

"Epäluuloisen tunteen vallassa hän uskoo, että toinen varastaa hänen ajatuksensa ja omaisuutensa, sen pienenkin hyvän, joka hänellä on, ellei hän kaiken aikaa ole varuillaan", Davidkin sanoo.

Jotkut ovat pihejä itseään kohtaan. Heidän on vaikea suoda nautintoa itselleen alituisten syyllisyydentunteidensa vuoksi.

Vierailija
5/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä TAPAILUasteinen suhteemme on outo. Molemmat syövät päivällä töissä ollessaan, ja kun hän illalla tulee kylään niin vietämme kivaa aikaa keskustellen ja kuherrellen.

Kaipaisin kyllä yhteistä ruuanlaittoa ja yhteistä syömistä. Voisin jopa laittaa ruuat ja kutsua hänet syömään, mutta arvelen ettei hän kuitenkaan toisi tullessaan viinipulloa tai kukkia, niin kuin miehen minun mielestäni kuuluisi. Taitaa olla ettei tätä suhdetta kannata oikein jatkaa...

Vierailija
6/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä TAPAILUasteinen suhteemme on outo. Molemmat syövät päivällä töissä ollessaan, ja kun hän illalla tulee kylään niin vietämme kivaa aikaa keskustellen ja kuherrellen.

Kaipaisin kyllä yhteistä ruuanlaittoa ja yhteistä syömistä. Voisin jopa laittaa ruuat ja kutsua hänet syömään, mutta arvelen ettei hän kuitenkaan toisi tullessaan viinipulloa tai kukkia, niin kuin miehen minun mielestäni kuuluisi. Taitaa olla ettei tätä suhdetta kannata oikein jatkaa...

Vierailija
7/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehdotan, että aukaiset suusi ja keskustelette asiasta. Esim, että millaiset suhteet teillä molemmilla on rahaan. Että onko säästötavoitteita jne.

Vierailija
8/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut syömään. Laitat ruuan ja pyydät tuomaan jotain hyvää viiniä tullessaan. Jos ei läpäise testiä laita vaihtoon.

Vierailija
9/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eds aamupalaa tullessaan? Tai koskaan mitään? Tollanen asia on vaikea ottaa esille kyllä. Kun ajattelee automaattisesti että ihminen tajuaa edes kysyä tarviiko jotain tuoda. Onhan sen kotonaanki syötävä vissiin?

Vierailija
10/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meneekö mies aina kotiin yöksi? Tai jos jää yöksi, niin etkö tarjoa aamupalaa?

Vierailija
11/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se toimii aamupalan kanssa? Kai se nyt jotain tuo mukanaan kun kuitenkin syö? Ethän sinä voi elättää sitä? Ethän? jooko.

Vierailija
12/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut syömään. Laitat ruuan ja pyydät tuomaan jotain hyvää viiniä tullessaan. Jos ei läpäise testiä laita vaihtoon.

sanot suoraan. Jos tulee tyhjin käsin, sitten kysyt suoraan, hyvä nainen, puhu suoraan ja kysy onko hän niin pihi ettei voi viinipulloa tuoda, kun sinä kuitenkin aina häntä täällä kestität.

Se mitä sen jälkeen sanoo, se ratkaisee kaiken.

Liian pihi mies tai nainen on rumaa kateltavaa.

Vierailija
13/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset ehdota sitä?

Vierailija
14/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhde ei pitkälle pötki jos toinen on pihi. Sellasten kuuluu olla yksin ja istua sen rahapussin päällä loppu elämä

Vierailija
15/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa kiinnostavaa liettavaa noi psykoanalyytikon kuvaukset pihistä. tunnistin yhden ihmisen niistä.

jos mies on pihi eikä siksi tuo mitään tai tarjoa mitään, se on huono juttu. mutta voi olla myös kyse käytöstapojen puutteesta: suomalaiset miehet aika usein eivät osaa oikein tarjota naisille mitään.

tee kuten jo joku neuvoi: sano että laitat teille ruokaa ja pyydä että tuo viiniä. sitten voit kahvilla vaikka sanoa että maksat tällä kertaa ja mies voi vaikka maksaa seuraavan kerran. voi olla että ymmärtää vihjeen ja parantaa tapansa.

Vierailija
16/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on yötä luonani yleensä. Ja aamupaloja en ole laitellut. Olen itse sen verran vähän kotona, ettei itsellänikään ole kotona aamiaistarpeita, vaan juon aamukahvit töissä, ja lounaan myös. Jos laittaisin itselleni aamiaista ja mies söisi myös, odottaisin todellakin hänen osallistuvan. Hän on sen verran usein kylässä, että muuten lähes elättäisin häntä.

Kiitos vinkeistä. Tykkään laittaa ruokaa, joten taidan joskus kutsua hänet syömään ja sanon että toisi viinin tullessaan. Siinä sitten nähdään miten hän vastaa/toimii.

Olen joskus ollut hänen luona kylässä, mutta olemme ihan mukavuussyistä minun kämpässä. Asuntoni on keskeisellä paikalla, ja miehen kämppä on todella askeettinen.

Vierailija
17/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö koskaan miehen luona, vai tapailetteko vaan sinun luonasi? Onko mies jotenkin ujo? Voihan olla että mies ei oikein "osaa" tuoda mitään eikä ottaa asiaa esillekään ja jättää siten tuomatta...mutta, ei tuo nyt siltikään kovin hyvää kuvaa ihmisestä anna.

Vierailija
18/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on yötä luonani yleensä. Ja aamupaloja en ole laitellut. Olen itse sen verran vähän kotona, ettei itsellänikään ole kotona aamiaistarpeita, vaan juon aamukahvit töissä, ja lounaan myös. Jos laittaisin itselleni aamiaista ja mies söisi myös, odottaisin todellakin hänen osallistuvan. Hän on sen verran usein kylässä, että muuten lähes elättäisin häntä.

Kiitos vinkeistä. Tykkään laittaa ruokaa, joten taidan joskus kutsua hänet syömään ja sanon että toisi viinin tullessaan. Siinä sitten nähdään miten hän vastaa/toimii.

Olen joskus ollut hänen luona kylässä, mutta olemme ihan mukavuussyistä minun kämpässä. Asuntoni on keskeisellä paikalla, ja miehen kämppä on todella askeettinen.

Vierailija
19/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette siis viikonloppuisin/lomillakaan syö aamupalaa yhdessä? Outoa

syömättä aamupalaa. Ei meidän perheessäkään kukaan syö, lounas on ensimmäinen ateria yleensä, ja minä skippaan senkin useimmiten.

Vierailija
20/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mies ei halua laittaa sisustamiseen tai huonekaluihin RAHAA.

Nyt se loisii sun huonekaluilla, kohta myös sun jääkaapilla ja saatte yhteisiä lapsia, et saa kotihoidontuen lisäksi kaupparahaa tai lapset paljoa harrasta, koska sekin maksaa. Tää on niin nähty puistossa sata kertaa. Kerran pihi, aina pihi ja joka asiassa.

Älä ainakaan lisäänny sen kanssa tai halua häitä. Häätkin maksaa ja ne vasta onkin tuhlausta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi