Onko paha jättää siskon häät väliin?
Aikoo mennä Helsingissä naimisiin ja meiltä on sinne 600 km. Meillä on 4 lasta ja pitäisi mennä kahdella autolla tai junalla (tavaran määrä, juhlapuvut ym!).
Siellä ei ole majoitusta eli lisäksi maksaisimme hotellit, minulla on vain pari tuttua etelässä eikä heillä ole tilaa majoittua.
Eikö voitaisi pitää pienemmät juhlat omalla kylällä?
Suuttuisitko jos siskosi ei tulisi häihisi jos siitä koituisi hänelle useiden satojen eurojen lasku?
Kommentit (38)
ei olla menty kahden sisaruksen häihin. Meilläkin pieniä lapsia, välimatkaa 800km ja molemmat tekee kolmivuorotyötä, että aikataulu viikonloppu reissailulle meilläkin tiukkaa tekee.
joustavia kun on kyse oman sisaruksen häistä.
Kyllä nyt siskon häihin pitää osallistua. Suuttuisin todellakin.
[/quote]
joustavia kun on kyse oman sisaruksen häistä.
[/quote]
on varmasti, en epäile yhtään, ja olisin varmaan käyttänyt tilaisuuden hyväksi,jos meilläkin olisi ollut mahdollista:)
Ei olla siskon kanssa mitenkään erityisissä väleissä. Meillä oli vuotta aiemmin varattu kaukomatka ja paljon sovittua ohjelmaa siellä,ja sisko kutsui häihinsä kaksi viikkoa ennen tilaisuutta. Hänen mielestään meidän olisi pitänyt perua matka, ja loukkaantui, kun ei tehty niin.
ja oli tosi paha juttu. Me oaattiin jo odottaa sitä muut vieraat oli todella mykistyneitä. Omaan nilkkaansa käly nyt kusi.
miksi laitoin että voisivat pitää juhlansa etelässä (Helsinki meiltä etelässä) ja pitää täällä pikkupidot.
Totta että tällä lapsiluvulla rahaa menee. Ehkä juuri siksi emme laittaisi sitä yhden illan juhlaan joka käytännössä vaatisi vähintään kolmen päivän matkaa. ap
Mun entinen koulukaveri oli au pairina Euroopassa ja lensi Ouluun, kun hänen siskonsa meni naimisiin neljännen kerran. Siskon häät oli niin tärkeä tapahtuma hänelle että uhrasi puolen vuoden palkkansa siihen, vaikka oli jo 3 krt aikaisemmin ollut saman siskon häissä.
Jos sulla on ollut aikaa tehdä iso kasa lapsia, eiköhän sulla ole silloin aikaa käyttää siskosi häihin matkustamiseen.
Ja kukaan ei vaadi että sun pitää ottaa koko lapsilaumaa mukaan, saati sitten miestäsi.
Itse asun just keskustassa ja olen vuosien varrella majoittanut suht tuntemattomiakin häävieraita, joilla ei ole ollut varaa hotelliin. Samaan hintaan ovat saaneet aamiaisen, vähän kaupunkiopastusta ja olen joskus ollut vastassa asemalla ja saattanutkin.
Katso nyt akka peiliin ja mieti mikä on sulle tärkeää. Jos siskosi häät ovat noin mitätön juttu sulle mieti kun joku lapsistasi jättää sut kutsumatta, kun häät eivät ole sulle minkään arvoisia.
sitten ala vasta laskemaan rahoja
on aivan eri asia onko häät ensi viikolla vai 3 vuoden päästä ( tosin silloin teillä on 2 lasta enemmän ).
Et ole vielä vastannut tuohon, että miksi teidän on pakko ottaa lapset mukaan.
Mene yksin tai miehen kanssa. Lapset jää kotiin, jos ei varaa hotelliin, jolloin kaikki pääsisivät mukaan.
Ihme ruikutusta sinulta, ap! Todellakin siskon häihin pitää mennä. Ellet halua olla mieltään osoittava kiukuttelija...
niin kai teillä on 7 hengen auto?
voitte majoittua halvemmallakin, kun majoitutte esim vantaan puolelle. Jos lapset pieniä niin mahdutte yhteen hotellihuoneeseen, missä levitettävä sohva ja yksi lapsi nukkuu parivuoteessa tedän kanssa.
minusta pitäisi mennä.
Tai sitten hommaat lapsille hoitoa ja menet vain miehen kanssa.
jos haluat olla siskosi kanssa vielä väleissä.
Ei voi olla noin vaikeaa.
Nyt teidän on vain parasta säästää juhlia varten. Onhan se samalla kuin lomareissu. Helsingissä voitte käydä nähtävyyksiä katselemassa.
Eikö sulla ollut hienot häät? Oliko ne jossain perähikiän kirkonkylän sivukappelissa ja nyt pelkäät että siskolla on hienommat? Etkä siis halua mennä koska siten pystyt mitätöimään siskosi naimisiinmenon arkiseksi tapahtumaksi. Mutta sori, sua katsotaan sen jälkeen vinoon, omaan nilkkaan kolahtaa.
Mä en olis kyllä jättänyt siskoni häitä väliin ellen olisi ollut jostain syystä ihan sairaalakunnossa. En pidä häistä tai muistakaan isoista juhlista, meni mullakin paljon rahaa jonka olisin voinut käyttää johonkin "kivempaankin", mutta se on kuitenkin mun sisko. Ja hänelle todella suuri, ainutlaatuinen päivä, jossa halusin olla mukana, koska hän on minulle tärkeä ihminen.
Olisin itse ollut todella pahalla mielellä, jos siskoni olisi jättänyt omat hääni väliin.
Sinuna menisin häihin yksin, mies jäisi lasten kanssa kotiin. Tai sitten mukaan vain osa lapsista niin ettei kulkeminen ja majoitus tuota ongelmaa. Huone omenahotellissa ei maksa kovin paljoa, helsingissä on muitakin halpoja majoituspaikkoja. Yksin luultavasti pääsisit tutuillesikin yöksi koska et tarvitsisi sohvaa kummempaa majoituspaikkaa, ja varmasti pääsisit jonkun tutun kyydissä häihin ja takaisin pelkällä bensarahalla jos kerran teilläpäin asuu muutenkin sukua niin paljon, että siellä olisi järkevää pitää jotkut lisäjuhlat.
Niin kertoo vaan että on kiva käydä muitten häissä mutta yhden voi jättää väliin. Karsea ihminen olet.
Miksi et mene yksin, kuten joku jo ehdotti?
Ja miten yleensä kuljette tuon kokoisella porukalla jos ette mahdu yhteen autoon? Menette joka paikkaan erikseen ja joku jää kotiin??
Nyt on ap:lta suhteellisuudentaju kadonnut jossain noiden lapsien välillä! Jos maksaa kauheasti, olisiko sitä kannattanut miettiä niitä lapsia hankkiessa? Miksi sisko haluaisi pitää häänsä paikkakunnalla, missä ei asu, ja jonne on hänen kotoaan se 400 (vai oliko peräti 600) km?
Nelilapsisen perheen kanssa voi joko a) sopeutua siihen, että kaikki maksaa vähän enemmän kuin esim. 2 lapsen kanssa tai ilman lapsia tai b) jäädä nyhväämään sinne kotikylään keskenään. Huh, mitä ihmisiä!
Ja ehdottaisin samaa kuin muutkin, ap reissuun joko yksin tai miehen kanssa, kerrankin nauttimaan ilman niitä lapsia.
Se on yksi elämän tärkeimmistä tapahtumista, paljon tärkeämpi kuin vaikka ulkomaanmatka. Kuten jo sanottu, tarvitseeko tätä miettiäkään?
miksi laitoin että voisivat pitää juhlansa etelässä (Helsinki meiltä etelässä) ja pitää täällä pikkupidot.
Totta että tällä lapsiluvulla rahaa menee. Ehkä juuri siksi emme laittaisi sitä yhden illan juhlaan joka käytännössä vaatisi vähintään kolmen päivän matkaa. ap