Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogeja, jotka ovat aitoja ja rehellisiä

Vierailija
05.01.2013 |

Mistä sellaisia löytää? Etsin siis blogeja, jotka voivat kertoa shoppailusta, sisustuksesta, tai ihan mistä vain, kunhan kirjoitustyyli on kiva, blogissa on kivoja kuvia ja kaikki ei vaan ole aina "niiiin ihanaa" samalla kuin kannetaan sitä Michael Korsin uusinta trendilaukkua olalla.

Mungolifen Annan blogi esimerkiksi painottuu ulkonäköön, mutta tykkään omaperäisestä kirjoitustyylistä ja persoonallisesta tekstistä. Sellaisia olisi kiva löytää lisää :)

Onko ehdotuksia?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollilan sisarukset :)

Eli

http://saralovesy.blogspot.fi/

http://annika-o.indiedays.com/

Lisäksi ovat suorastaan harvinaisen kauniita.

Vierailija
82/88 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 18:53"]

Mä tykkään Pintapuolia-blogista, se on vissiin aika tuore. Siinä on kivoja kuvia aina ja aiheet vaihtelee, ei oo mitään liian vakavaa. Esim käyttäjän saapasostosongelmat oli niin täysin naulan kantaan!

http://pintapuolia.blogspot.fi

[/quote]Tämä nyt ainakin oli nimensä mukaisesta pinnallinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:08"]

Villa nanna on rehellisesti ja aidosti vanha, ruma, lihava ja köyhä.

[/quote]

Minä ainakin tykkään villa nannasta. Rehellisesti on sitä mitä on. Hänen käsissään muuttuu asiat ihan toiseksi. Rohkea kokeilija.

Mutta minusta sinun pitäisi hakea apua tuohon sinun ongelmaan.

Vierailija
84/88 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Http://nnnimo.blogspot.fi/  kertoo nuoren somalitaustaisen naisen elämästä elämänmakuisesti.

Vierailija
85/88 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 16:20"]

mitäs epäaitoa mungon annassa on? Sekö tekee siitä epäaidon, että on suosittu ja nätti kirjoittaja?

[/quote]

Minä esitin kysymyksen. 

"mitä epäaitoa on mungon annassa?"

[/quote]

Tiedä sitten aitoudesta mutta nämä asiat herättää mielessäni ristiriitaisuuksia ja tulee mieleen, tietääkö bloggari itsekään mitä mielikuvia milloinkin haluaa esittää:)

Eli on muistaakseni mainostanut olevansa kiireinen ja kunnianhimoinen, haluavansa olla esimerkiksi hyvä työssään muotikuution festareilla ja maininnut joskus olevansa freelancer toimittaja, mutta ei viitsi edes oikolukea tekstejään jotka täynnä kirjoitusvirheitä. On lupaillut useita postauksia, joita ei näytä vain koskaan kuuluvan kun ei saa aikaiseksi niitä tehdä. Vaikka joskus kirjoitti miten paljon blogi vie aikaa häneltä...

Hänellä myös oli aikanaan ilmeisesti huuto.net vaatteita myydessään siellä kuvassa taustalla joitain ulosottolaskuja tms. ja selitteli miten ei ole jaksanut kääntää postiaan ja hoitaa firman kirjanpitoa. Ei kuulosta kovinkaan mallikkaalle yrityksen hoitamiselle jota hän kovasti tykkää mainita, että hänhän on The Yrittäjä.

Myös kirjoittaa johonkin postaukseen jotain reisilihaksestaan, kun lukija kommentoi asiasta niin sitten kirjoittaa jotenkin että "hassua että edes huomaatte tällaisia asioita". Niin, miksiköhän... Myöskin täydessä tällingissä otetut kuvat "aamulla heränneenä"... Tai Naked truth "ilman meikkiä" kuvat joissa meikit naamassa...

Superupeena postaus jossa bloggari ei nähnyt omassa toiminnassaan muistaakseni vikaa, kun yhteistyöstä puhuttu seuraavan maanantain kohdalla, väitti että oli tarkoittanut jotain sitä seuraavaa maanantaita...

Hänet erottaa englannin kielessä natiivista kuulemma vain ääntämys, mutta kirjoitukset on täynnä virheitä blogissa. Puolustelee myös aina kirjoitusvirheitään sillä että eivät ole hänen työtekstejään, mutta mites sitten hänen kouluesseensä tai muotikuution kirjoitukset?

Bloggaaja ei koskaan vaikuta olevan väärässä, vain lukijat ovat. Kun bloggarilta loppuu perustelut ja lukija laittaa faktaa esiin, on lukija kapeakatseinen tai tyhmä tai vastaavasti "mä en jaksa nyt vääntää sun kanssa"...

Joskus korkokenkävideossaan mainitsi jotain että "älkää kävelkö näin jos ette halua näyttää Johanna Tukiaiselta", ja lukijoitaankin haukkunut silloin kun omat argumentit loppuneet, vaikka on niin hyväntahtoinen ihminen... Joka teki kaiketi yhteistyönä hyväntekeväisyysmainospostauksen, sitäkään mainostilaa ei antanut ilmaiseksi...?

Tekee jonkun miesten jutut postauksen jossa lueteltu vain luksusautoja, miksiköhän? Onhan bloggari Suomessa autolla ajanut... Jokin tarve vain antaa kaikesta niin kiiltokuvamainen ja luksusmainen kuva.

On MLL:n nuorisoidoli joka käsittääkseni tupakkalain vastaisesti mainostanut eshishoja blogissaan ja darrapäiviään....

Myöskin siivosi sivupalkkia eli siirti sieltä disclaimer kohdan linkin taakse ylös, jota moni ei huomaa sieltä klikata auki, varsinkin kun teksti englanniksi. Piilomainonnan rajat aika hämärät mielestäni. Myöskin se teksti jossa esitteli kauneustuotteitaan mitä käyttää niin linkit oli yhteistyökumppaneiden sivuille ja lopussa pienellä commercial tagi. Nuoret tuskin edes tajunneet sitä mainokseksi. Siinäkään ei oltu linkitetty tuotteita joiden mainostamisesta ei hyödy. Sisustuspostauksessakaan ei oltu viitsitty linkittää tuotteita että lukijat löytäisivät, kun ei tee yhteistyötä niiden firmojen kanssa ja saa siten hyötyä.

Eli vaikuttaa sille että haluaa vaan hyötyä itselleen mahdollisimman paljon, mutta ei halua hyödyttää lukijoitaan, kun ei viitsi edes linkittää tuotteita joista ei saa itse rahaa vaikka lukijat voisivat haluta tietää. 

Mielestäni koko hänen imagonsa on epäaito, en näe aitoutta blogissa sitten millään.

Vierailija
86/88 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 18:18"]

Minä salaa tykkään Chicago-Iidasta, koska bloggaaja kirjoittaa niin kuvailevasti arjesta ja innostuneena hänen mielestään kivoista asioista. Kunpa osaisi itsekin innostua pikkujutuista yhtä päättömästi. 

En kuitenkaan kehtaa liittyä lukijaksi kun bloggaaja saa niin paljon kuraa päällensä.

[/quote]

Kehtaa? Tuomitaanko sinut sen perusteella mitä blogeja luet? Kuka edes vakoilee blogien lukijalistoja?

Itse olen rehellisen julkisesti jokaisen tykkäämäni blogin lukija.

[/quote]

Kyllä Iidasta ja hänen blogistaan pitäminen/kehuminen nostaa paskamyrskyn eri palstoilla. Anonyymilukijaksi olen itseni klikannut sivupainikkeesta.

Vierailija
87/88 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kahlata tätä kokonaan läpi joten en tiedä onko jo mainittu, mutta yks mun suosikkeja ei-pintaliitomuotiblogeista on kyllä Windi ( oilimaria.blogspot.fi ) :) Ei silottele elämäänsä, vaan uskaltaa kirjoittaa myös vaikeammistakin asioista, eikä edes yritä antaa sitä kuvaa että elämä olisi juhlaa. Kolmikymppinen mutta nuoremman oloinen, ihanan rehellinen ja aito! :D

Vierailija
88/88 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesh, pari uutta blogibongausta löytyi!

Myös http://lindsaysdiaries.blogspot.fi/ on vilkaisemisen arvoinen. Ei mikään blogosfäärin kaunein bloggaajatar, mutta vaikuttaa todella jalat maassa -tyypiltä, vaikka merkkilaukkuja näyttääkin useampi löytyvän. On muistaakseni useampaankin otteeseen kirjoittanut avoimesti raha-asioistaan (mikä on erittäin harvinaista bloggaajalle!), kuinka on onnistunut laukkunsa hankkimaan, eikä ole siis mitään "isukki maksaa" -blogi. Kivaa vaihtelua lukea välillä myös pääkaupunkiseudun ulkopuolisia blogeja. 

Ketju on lukittu.