Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogeja, jotka ovat aitoja ja rehellisiä

Vierailija
05.01.2013 |

Mistä sellaisia löytää? Etsin siis blogeja, jotka voivat kertoa shoppailusta, sisustuksesta, tai ihan mistä vain, kunhan kirjoitustyyli on kiva, blogissa on kivoja kuvia ja kaikki ei vaan ole aina "niiiin ihanaa" samalla kuin kannetaan sitä Michael Korsin uusinta trendilaukkua olalla.

Mungolifen Annan blogi esimerkiksi painottuu ulkonäköön, mutta tykkään omaperäisestä kirjoitustyylistä ja persoonallisesta tekstistä. Sellaisia olisi kiva löytää lisää :)

Onko ehdotuksia?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa Pupulandiassa on niin hienoa? Todella typerä ja lapsellinen nimi blogilla ja koko imago samoin. Minä pikkutyttönen tässä vähän juttelen kivoista asioista ja silleen.

Mungolifessa on iso ristiriita: aikuisen näköinen ja ikäinen nainen, mutta teksti on oikolukematta jäänyttä varhaisteinin vuodatusta. Ei mitään kielioppisääntöjä eikä muutenkaan korjata edes kirkuvia kirjoitusvirheitä.

Vierailija
22/88 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aloittaja on oikeassa, mungolife on rehellinen ja aito blogi. Kirjoittaja on myös rohkea ja sinnikäs - itselläni meinaa pinna palaa tämän täsä kun luen niomenomaan täällä vauva -palstalla dissausketjuja, joissa häiritsevän jankkaava, muka-fiksu ja itseään parempana pitävä tunnelma. Dissausketjuissa on myös jotain todella kieroa, joka saa karvat pystyyn: aina muka asiallista kritiikkiä ja muka "onhan täällä positiivistakin".. mutta kuitenkin jokainen asia Annan elämässä poljetaan lokaan... tiedän, ettei tästä ole yhtään mitään hyyötyä vaan jankkaaminen ja viisastelu alkavat todennäköisesti pian - helpottaapa ainakin itseä välillä päästää höyryä ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/88 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:14"]

Mikä tuossa Pupulandiassa on niin hienoa?

[/quote]

Siis, minä olen aina luullut että se on jonkun teinin kaninkasvattajan pitämä blogi joten en allergisena ole vaivautunut katsomaan ettei pupukuume iske tai ettei lapset näe vahingossa että millaisia pupuja he eivät voi saada jos minulla sattuisi olemaan se sivu auki, mutta eikö se siis olekaan lemmikkisivusto? :-DDD

Vierailija
25/88 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 lisää: Minustakin Mungo Anna on aito ja persoonallinen. Mutta tuo ristiriita, josta mainitsin, on minusta häiritsevä.

Siis Annalla on paljon enemmän "munaa" kuin Pupsukka-Jennillä, jos näin saa sanoa.

Vierailija
26/88 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyttö on myös rehellisen ja aidon oloinen blogissaan:

http://reetta-s.blogspot.fi

Vierailija
28/88 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää 

Vierailija
29/88 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/88 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yksi suurempi bloggaaja kenen blogia luen, linkitti tämän omaan blogiinsa jokin aika sitten.

nuori tyttö, mutta kirjottaa tosi nokkelasti ja aidosti myös huonoista asioista. ainakin näin lukijan silmään:)

www.fannikatariina93.blogspot.com

huomasin just että noi viimeisimmät postaukset on siltä aika perushöttöä, mutta kun on lukenut sen jotain omia ajatuksia ja pitkiä kirjotuksia niin on ihan pitäny käydä kommentoimassa kun tuntuu aika kypsältä ikäsekseen.

muita ei nyt tuukkaan mieleen, mungolifen anna tosiaan pitää myös hyvää blogia!

Vierailija
31/88 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo täällä mainittu fannikatariina93.blogspot.com joku pikkujulkkis vai kun luin sen blogia äsken ja sillä oli siinä johanna tukiainen postauksessa tekstiä siitä että se oli ollu iltalehdessä keskustelun aiheena vai häh?

Vierailija
32/88 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.stellaharasek.com

Oma elämäntyylini täysin erilainen mutta ihanat kuvat ja sairaan hyvä kirjoittaja.

Vierailija
33/88 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 23:59"]

http://www.stellaharasek.com

Oma elämäntyylini täysin erilainen mutta ihanat kuvat ja sairaan hyvä kirjoittaja.

[/quote]

Aika kiva

Vierailija
34/88 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://titivituntyy.com/

Ei ainakaan turhaa söpöilyä :D

Vierailija
35/88 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän ovat melkein kaikki niitä ihan samanlaisia muotiblogeja. Ovatko kaikki keskustelijat teinejä vai eikö kukaan tosiaan lue aitoja ja rehellisiä ei-pintaliitoblogeja?

Vierailija
36/88 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vivianvalpuri.blogspot.fi

Vierailija
37/88 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vähän aikaa sitten erään toisen blogin kautta: Kotirouva, lapset kalliissa yksityiskoulussa, muuttelee miehen työn perässä maasta toiseen. Ei pintaliitoa. 

www.bohemianchiclifestyle.com

Vierailija
38/88 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi blogin pitäisi olla aito ja rehellinen? Siis miten se rehellisyys ja aitous määritellään?

Minun mielestäni blogi saa olla vaikka kuinka fiktiivinen ja lavastettu, kunhan se ei näytä siltä (tarpeeksi hyvin tehty fiktio siis) ja kunhan sen sisältö on minusta mielenkiintoista. Mielenkiintoisuus tule minulle siitä, että blogi kirjoittaa oikeasti mielenkiintoisista aiheista mielenkiintoisella tavalla, eikä ole puuduttavaa pinnallista höpönlöpöä jota lukiessa alkaa väsyttää ja masentaa.

Kun nyt ajattelen, niin en oikeastaan haluaisi edes lukea kenenkään "aitoa ja rehellistä" päiväkirjaa omasta elämästä. Etäisyys ja lavastus ovat sisällölle hyväksi. Sen sijaan aidot, mielenkiintoiset ja omaperäiset ideat ja mielipiteet ovat se blogin kiinnostavuuden ydin. Niitä onkin huomattavasti vaikeampi feikata - kukapa jaksaisi nähdä vaivaa kirjoittaakseen kiinnostavaa blogia näkökulmasta, johon ei itse usko?

Vierailija
39/88 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 14:06"]

Miksi blogin pitäisi olla aito ja rehellinen? Siis miten se rehellisyys ja aitous määritellään?

Minun mielestäni blogi saa olla vaikka kuinka fiktiivinen ja lavastettu, kunhan se ei näytä siltä (tarpeeksi hyvin tehty fiktio siis) ja kunhan sen sisältö on minusta mielenkiintoista. Mielenkiintoisuus tule minulle siitä, että blogi kirjoittaa oikeasti mielenkiintoisista aiheista mielenkiintoisella tavalla, eikä ole puuduttavaa pinnallista höpönlöpöä jota lukiessa alkaa väsyttää ja masentaa.

Kun nyt ajattelen, niin en oikeastaan haluaisi edes lukea kenenkään "aitoa ja rehellistä" päiväkirjaa omasta elämästä. Etäisyys ja lavastus ovat sisällölle hyväksi. Sen sijaan aidot, mielenkiintoiset ja omaperäiset ideat ja mielipiteet ovat se blogin kiinnostavuuden ydin. Niitä onkin huomattavasti vaikeampi feikata - kukapa jaksaisi nähdä vaivaa kirjoittaakseen kiinnostavaa blogia näkökulmasta, johon ei itse usko?

[/quote]

Hahahah, tää on kylla sellaista sontaa ettet varmasti usko siihen itsekään:) Sellaiset ihmiset jotka esittävät jotakin muuta kuin mitä ovat, ovat oikeassa elämässä todellisia luusereita muiden mielestä ja saavat valehtelijan leiman otsaansa, miten ihmeessä omana itsenään feikkielämää esittäen olisi jotakin muuta? Ainoa ero on se, että tuollainen bloggaaja tekee itsensä naurettavaksi laajemmalla scenellä.

Vierailija
40/88 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vaikka on jo mainittu, mutta mun suosikki on Ruusutapetilla. Ihana kirjoitustyyli, hauskoja juttuja lapsiperheen arjesta.

Ketju on lukittu.