Isäni isä kuoli, nyt riitaa siitä kuka vie kenenkin kanssa kukat haudalle!
Usomatonta mutta totta.
Äitini haluaisi viedä meidän lasten kanssa kukat mutta isäni ja äitini ovat eronneet yli 20 vuotta sitten joten isäni sanoo että äidilläni ei ole mitään asiaa siihen haudalle ennenkuin sukulaiset on kukat laittaneet. Äitini soittaa mulle itkien että ei halua viedä yksin kukkia... ja sitten isäni soittaa mulle että olethan minun ja siskojesi ja veljiesi kanssa viemässä kukkia arkun päälle. USKOMATONTA ETTÄ MUT IVEL 28 - VUOTIAANA laitetaan valtisemaan oman isän ja äidin välillä, mun pää hajoo kun ei pystytä edes hautajaisten ajan olemaan ihmisiksi.
:(((( Mitä mä teen? Hautajaiset jo huomenna ja tästä on viimeinen viikko väännetty kättä. Tekis mieli tekeytyä sairaaksi ja lähettää vaan oma kukka sinne haudalle mutta sydän itkee verta pappani vuoksi :((
Kommentit (26)
Onhan se tietty lähisuku ensin, mutta ketä se nyt oikeasti liikuttaa?
Kaikki tietää että ovat eronneet, ei se ole mikään ylläri!
Hautajaiset nyt vaan ei ole paikka jossa näytetään jotain arvojärjestystä, eihän?!
Siis 48-vuotias nainen, jonka ex-appi on kuollut?
Oliko äidilläsi ja apella salainen seksisuhde, vai mikä nyt niin hankalaa on yhden kukkalaitteen laskun kanssa?
Ja ihan oikeasti: pelkkä adressi riittäisi. Sen osoittaa isäsi asenne.
mutta voit mennä sekä isäsi että äitisi kanssa - kenenkään ei tarvitse mennä YKSIN.
Kaverini hautajaisissa - me kaverit menimme KAIKKI sinne eteen yhtä aikaa ja vuorotellen luimme ja laskimme seppeleemme. Olisi ollut liian raskasta mennä yksin.
Onhan se tietty lähisuku ensin, mutta ketä se nyt oikeasti liikuttaa?
Kaikki tietää että ovat eronneet, ei se ole mikään ylläri!
Hautajaiset nyt vaan ei ole paikka jossa näytetään jotain arvojärjestystä, eihän?!
Juuri hautajaisissa kukkalaitteet lasketaan siinä järjestyksessä, mitä läheisempiä vainajalle ollaan.
Jos sinne ryykää joku ex-miniä 20 vuoden takaa ennen
vainajan omia sisaruksia, niin kyllä on kova moka.
Mä olen ollut liian monissa hautajaisissa, joissa kursaillaan kukkalaitteiden viemisessä ja sitten välillä taas kirkon käytävällä on kolmekin ihmistä kilpailemassa omasta vuorostaan.
Kun minä joskus kuolen, kirkossa on "ohjelman vetäjä", joka antaa jokaiselle kirkkoon kukkalaitteen kanssa tulevalle sellaisen lihatiskin jonotusnumeron. Tämä henkilö tuntee hautajaisiin tulevat, joten hän osaa antaa numerot siinä järjestyksessä, kuin kukat "kuuluu" laskea.
Ja kun kukkien vuoro on, keskikäytävältä hän kuuluttaa mikä numero on vuorossa. Kenenkään ei tarvitse miettiä eikä hermoilla oman vuoronsa kanssa.
Alkuperäiselle kysyjälle ilmainen vinkki: pelkkä adressi on sopiva tapa muistaa 20 vuoden takaista appea.
Sinä menet sinne isäsi kanssa ja sitten myös äitisi tueksi.
Tosi "helppoa", jos se nyt koskaan on helppoa mennä laskemaan kukkia haudalle....
Kun minun veli kuoli, olin yksin hautajaisissa ja veljen poika tuli minun tuekseni, kappelissa ja haudalla.
Oli siis vain mukana ja sitten tietysti vei omat kukkalaitteensa.