kaksosten äiti kertoo kaiken mitä haluat tietää...jos vain osaa! ;)
Kommentit (22)
milloin sinulla todettiin kaksoisraskaus? Pystyttiinkö kuinka aikaisin kuulemaan dopplerilla kahdet sydänäänet?
ja tehtyä hommat sarjatyönä, tituleerattua kaksosiksi ja muuta sellaista?
On siinä se erikoista, että samanikäisiä vauvoja on yhden sijaan kaksi, samanikäisiä taaperoita on yhden sijaan kaksi, samanikäisiä leikki-ikäisiä lapsia on yhden sijaan kaksi, jne.
Vierailija:
milloin sinulla todettiin kaksoisraskaus? Pystyttiinkö kuinka aikaisin kuulemaan dopplerilla kahdet sydänäänet?
ultrassa olin viikolla 7 ja 12
dopplerilla kuulosteltiin varmaan viikoilta 15 alkaen, jos en väärin muista!
toivottavasti teillä tupla-onni...aivan mahtavaa ja korvaamatonta! :)
Vierailija:
ja tehtyä hommat sarjatyönä, tituleerattua kaksosiksi ja muuta sellaista?
luoneteeltaan ja olemukseltaa ovat aivan omia yksilöitään...kaksosista en puhu, vaan nimillä. Sarjatyö on väistämätöntä, etenkin aivan vauva-aikana, jolloin kiirus tahtoi olla alinomaan läsnä.
selkeät omat sykkeet näkyivät.
kaksi mustaa palleroa...ultra tottakai tehtiin alakautta.
mekin haaveillaan vauvasta, mutta taitaa jäädä haaveeksi.
olen tosin kokenut rankaksi tän 2 v vaiheen kahdenkin kanssa...saati sitten vielä vauva!
kuinka paljon olet liikenteessä katraasi kanssa?
tsemppiä ja onnea kaikille kaksosten äideille:)!!!!!!!!!
ärsyttävä tuo puolisko nimitys, mutta ilmentänee lienee hyvin kaksosuutta!
Teorian mukaan äiti suosii tiedostamattaan toista vauaiästä alkaen...hoitaa, hellii, jutustelee jne enemmän kuin toiselle. Suosiminen jatkuu vauvaiän jälkeenkin, suhde on siis tiiviimpi toiseen lapsista.
Ällöttävä ajatuksena, mutta varmasti tutkittu juttu.
ällöttävä siksi, koska haluan olla äitinä tasapuolinen kaikille lapsilleni.
erityislapsi ja vauva-ikäinen. Tai vain tuttavamme itkeskelevän vuotiaan vanhemmilla.
Tosin joskus kalskahtaa yhden lapsen vanhempien ruikutus ajan ja rahojen menekistä. Onhan tuplille hankittava tuplasti...toki peräkkäin syntyneille lapsillekkin, mutta ei samaa kokoa, samoja juttuja, vaan niitä voi kierrättää!
Eli joo ja ei...vähän niinkuin BB tiina ;)
t. tuplaäipp'
Minä suosin poikaani. Tyttö ollut tosi hankala vauvasta lähtien. Silti rakastan varmasti molempia yhtä paljon. Tyttö tekee sen vaan välillä vaikeaksi..Nyt jo 7 -vuotiaita ekaluokkalaisia...
ja kiintynyt enemmän. ikävöi enemmän kuin poika ja riippuvaisempi minust.
mutta rakkautta on riittänyt molemmille, vaikka itkeskelin asiaa kovasti odottaessani vauvojemme ... rakkautta riittä. ja sen tajuaa vasta kun lapsia on enemmän kuin yksi! :)
Vauva-aika oli todella raskas, koska olin käytännössä yksinhuoltaja ja sain vielä mieheni sukulaiselta haukkuja, mitkä vetivät mielen matalaksi. Kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta... 1-vuotis synttäreiden jälkeen alkoi helpottaa ja nyt, vaikka lapsilla on uhmaikä, elämme todella antoisaa aikaa heidän kanssaan.
oletko itse kokenut suosivasi toista...kysyn siis tätä masennuksen kokeneelta tuplaäidiltä!
voin kuvitella että elämä rankkaa, jos huolehtii vauva-aikana yksinään tuplistaan.
Myönnän suosineeni poikaa vauva-aikana. Hän oli jotenkin reppanampi ja vaativampi vauva kuin helppo esikoisemme (tyttö) ja koska hänen kanssaan sai " tehdä töitä" , tuli hänestä myös jollakin tapaa läheisempi. Mieheni taas suosi tytärtämme, joten molemmilla oli omat suosikkinsa. Joskus reilut puoli vuotta sitten lasten ollessa vuoden ja 6 kk. huomasin olevani heille tasapuolinen ja tytöstä oli tullut huomaamatta yhtä läheinen kuin pojasta. Nyt myönnän rakastavani heitä 100 %:sesti yhtä paljon.
-26-
Vierailija:
oletko itse kokenut suosivasi toista...kysyn siis tätä masennuksen kokeneelta tuplaäidiltä!
voin kuvitella että elämä rankkaa, jos huolehtii vauva-aikana yksinään tuplistaan.
raskauteen ja synnytykseen liittyä! :)
olivat tosin pieniä, mutta terveitä!
Hyvää itsepäisyyspäivää teille kaikille ja jaksamista arkeen.
T: 10kk ikästen kaksospoikien äiti