Onko niitä avioliittoon asti sekstailua odottavia vielä oikeasti?
Siis täällä Suomessa 30-50-vuotiaita miehiä ja muissakin uskovaisissa kuin jossain lestadiolaisissa? Tietääkö joku av-mamma oikeasti?
Minulla on uskis sisko, ei lesta, joka on ollut jo vuosia kovasti haku päällä. Noilla uskiksilla on jotain omia treffipalstojakin. Homma kariutuu kuitenkin aina aika pian ja sisko ei kerro syytä. Tiedän kuitenkin sen ehdottoman asenteen tähän asiaan yleisellä tasolla, joten siinä se varmasti on.
Se ei vaan taida tajuta millään, että yleensä nykyään nämä uskiksetkin ovat yhdessä jo ennen avioliittoa. Eikö totta? Ainakin minä tiedän pari yhdessä asumista kokeilluttakin.
Jos sen hommat on ihan turhia, niin pitäisi jotenkin saada puhuttua sille asiasta. Sen asenteet vaan on kuin 1800-luvulta...
Kommentit (42)
Hui kauhistus! On olemassa ihmisiä, joiden mielestä seksi ei ole suhteen tärkein ominaisuus ja tulee sillä tavalla oikeasti mietittyä niitä henkisiäkin asioita seurusteltaessa.
Vaikkei olisi tärkein. Eli entäs sitten kun sillä avioliittoon asti odottaneella pariskunnalla on ihan erilaiset seksimieltymykset, nainen paljastuu kokeilun kautta kylmäksi lahnaksi tai mies mitään toisen nautinnosta välittämättömäksi possuksi. Siinä sitten kärvistelevät loppuikänsä tai eroon asti vai?
Hui kauhistus! On olemassa ihmisiä, joiden mielestä seksi ei ole suhteen tärkein ominaisuus ja tulee sillä tavalla oikeasti mietittyä niitä henkisiäkin asioita seurusteltaessa.
mutta onhan se nyt todella tärkeä silti! Jos henkiset ominaisuudet on hyvä miettiä ennen naimisiinmenoa, että sovitaanko yhteen siltä kantilta, niin miksei sama pätisi fyysisiin ominaisuuksiin? Jos seksi ei toimi, avioliitto ei toimi.
Siis nimenomaan miehet? Muut kuin lestadiolaiset? Se kyllä tiedetään, että seurakuntatouhuissa pyörii naimattomia päälle nelikymppisiä naisia suhteessa iso määrä.
on ollut ihan normaalia odottaa avioliittoon. Esim jos taustana on herätysliikkeistä Kansanlähetys, muut viidesläiset suunnat tai Sley, tai on helluntailainen, vapaakirkosta tai muuten vähän vakavammin uskonasiat ottava tavisseurakuntalainen, niin ihan normaalia.
Ja ihminen on kokonaisuus. Ei mukava ja toisen tunteet arjessa huomioiva ihminen ole itsekäs ja tyly millään yksittäisellä elämän alueella, ja kaikkea voi harjoitella, yhdessäkin. Amerikkalaisen tutkimuksen mukaan jokunen vuosi sitten kerrottin, että eniten orgasmeja saivat konservatiiviset protestanttiset naiset, eli käytännössä juuri nämä avioliittoon odottaneet. Verrattuna siis vapaamielisempiin naisiin. Suhde kun on oikeasti luottamuksellinen.
että mun veli on seurustellut ennen vaimonsa tapaamista kaksi kertaa harrastamatta seksiä. Molemmat parisuhteet kestivä pari vuotta kukin. Voi olla myös, että vaimonsa kanssa odottivat avioliittoon asti.
Siis täällä Suomessa 30-50-vuotiaita miehiä ja muissakin uskovaisissa kuin jossain lestadiolaisissa? Tietääkö joku av-mamma oikeasti?
Minulla on uskis sisko, ei lesta, joka on ollut jo vuosia kovasti haku päällä. Noilla uskiksilla on jotain omia treffipalstojakin. Homma kariutuu kuitenkin aina aika pian ja sisko ei kerro syytä. Tiedän kuitenkin sen ehdottoman asenteen tähän asiaan yleisellä tasolla, joten siinä se varmasti on.
Se ei vaan taida tajuta millään, että yleensä nykyään nämä uskiksetkin ovat yhdessä jo ennen avioliittoa. Eikö totta? Ainakin minä tiedän pari yhdessä asumista kokeilluttakin.
Jos sen hommat on ihan turhia, niin pitäisi jotenkin saada puhuttua sille asiasta. Sen asenteet vaan on kuin 1800-luvulta...
Mitä järkeä nussia ihmisten kanssa joiden kanssa ei tule viettämään loppuelämäänsä? Seksi tuntuu paljon paremmalta kun tietää että ei ole nussinut sellaisten kanssa joiden ei välttämättä olisi edes tarvinnut
Että seksi on vain fysiikkaa? Eihän seksi ole erillinen saareke ihmiselämässä. Toisen nautinnosta välittämätön possu on sitä samaa ihan muissakin asioissa. Ihminen on ensisijaisesti psyykkinen olento, aivot, mieli ja tunteet ohjaavat toimintaa.
Vaikkei olisi tärkein. Eli entäs sitten kun sillä avioliittoon asti odottaneella pariskunnalla on ihan erilaiset seksimieltymykset, nainen paljastuu kokeilun kautta kylmäksi lahnaksi tai mies mitään toisen nautinnosta välittämättömäksi possuksi. Siinä sitten kärvistelevät loppuikänsä tai eroon asti vai?
Mitä järkeä nussia ihmisten kanssa joiden kanssa ei tule viettämään loppuelämäänsä? Seksi tuntuu paljon paremmalta kun tietää että ei ole nussinut sellaisten kanssa joiden ei välttämättä olisi edes tarvinnut
ei ole mitään järkeä. Ei nussiminen ole sellainen asia, jota perustellaan järjellä. Jos perustellaan, eihän siihen jää muuta kuin lasten tekeminen.
Ja mitä tarkoittaa se, että on nussinut sellaisten kanssa, joiden kanssa ei olisi TARVINNUT nussia? Suurin osa ihmisistä nussii kyllä ihan vapaaehtoisesti...
että piittaamattomuus toisen tunteista tai nautinnosta olisi joku synnynnäinen ominaisuus, tai ominaisuus joka näkyisi vain sängyssä :)
Jos on kaksi kokematonta ihmistä niin silloinhan vasta aletaan opetella niitä seksielämän saloja, ja nimenomaan yhdessä. Ei ole olemassa mitään valmiita, jos syntymässä saatuja mieltymyksiä seksin saralla.
avioliittoon. Tosin en usko että kaikki, eikä miehenikään odottanut. Miehen yksi veli varmaan odottaa, koska sillä on aina ihan hirvee kiire naimisiin jokaisen tytön kanssa kenen kanssa seurustelee. Muutamien kuukausien jälkeen jo kosinut, mutta ei ole vielä onnistanut. Mies sanoi, että johtuu juuri siitä seksittömyydestä. Että onkohan ihan kiinni rakkaudesta se naimisiin meneminen niillä?
Mitä järkeä nussia ihmisten kanssa joiden kanssa ei tule viettämään loppuelämäänsä? Seksi tuntuu paljon paremmalta kun tietää että ei ole nussinut sellaisten kanssa joiden ei välttämättä olisi edes tarvinnutei ole mitään järkeä. Ei nussiminen ole sellainen asia, jota perustellaan järjellä. Jos perustellaan, eihän siihen jää muuta kuin lasten tekeminen.
Ja mitä tarkoittaa se, että on nussinut sellaisten kanssa, joiden kanssa ei olisi TARVINNUT nussia? Suurin osa ihmisistä nussii kyllä ihan vapaaehtoisesti...
Tarkoitan tolla sitä että suurimmalla osalla ihmisistä on panoja joista myöhemmin olisi halunnut luopua. Toivonut että niitä ei olisi ollutkaan.
Minä en ainakaan halua nussia ihmisiä joita en rakasta. Haluan että mies tuntee minut ja minä hänet. En myööskään halua käyttää ehkäisyä. En kondomeja (koska ne ei tunnut hyvälle ja ovat ärsyttäviä) enkä halua syödä mitään pillereitä tai laittaa kierukoita.
Haluan myös muistaa ihmisen jonka kanssa olen harrastanut seksiä. Monet ei edes muista kaikki joiden kanssa on nainut.
En halua myöskään piilotella tekemisiäni. Monilla on sellaisia panoja joista ei kehtaa muille kertoa (petetty tai muuten arvelluttava).
Seksi rakkaan ihmisen kanssa on PALJON parempaa kuin vaan kivan tyypin.
Haluan myös luottaa ihmiseen täysin ennen kuin harrastan hänen kanssa seksiä.
Mitä järkeä nussia ihmisten kanssa joiden kanssa ei tule viettämään loppuelämäänsä? Seksi tuntuu paljon paremmalta kun tietää että ei ole nussinut sellaisten kanssa joiden ei välttämättä olisi edes tarvinnutei ole mitään järkeä. Ei nussiminen ole sellainen asia, jota perustellaan järjellä. Jos perustellaan, eihän siihen jää muuta kuin lasten tekeminen.
Tarkoitan tolla sitä että suurimmalla osalla ihmisistä on panoja joista myöhemmin olisi halunnut luopua. Toivonut että niitä ei olisi ollutkaan.Minä en ainakaan halua nussia ihmisiä joita en rakasta. Haluan että mies tuntee minut ja minä hänet. En myööskään halua käyttää ehkäisyä. En kondomeja (koska ne ei tunnut hyvälle ja ovat ärsyttäviä) enkä halua syödä mitään pillereitä tai laittaa kierukoita.
Haluan myös muistaa ihmisen jonka kanssa olen harrastanut seksiä. Monet ei edes muista kaikki joiden kanssa on nainut.
En halua myöskään piilotella tekemisiäni. Monilla on sellaisia panoja joista ei kehtaa muille kertoa (petetty tai muuten arvelluttava).
sama, haluan luottaa ja rakastaa sitä, jonka kanssa harrastan seksiä, mutta ei siihen avioliittoa tarvita. Mulla on ollut 3 seksikumppania ennen aviomiestäni, heitä kaikkia olen rakastanut. Aviomieskin oli rakas ennen avioliittoa.
Kaikki eivät ole kuitenkaan sellaisia kuin sinä ja minä. Monille seksi on jotain ihan muuta kuin rakkaudesta johtuvaa. Ja mikäs siinä! Se ei silti tarkoita sitä, että se olisi jotain, jota pitäisi katua. Kannattaa yrittää ajatella asiaa toistenkin ihmisten kannalta, koska kaikki eivät jaa samoja tuntemuksia asioista. Joillekuille riittää se, että tyyppi on kiva. En menisi tuomitsemaan, aikuinen ihminen päättää seksinharrastuksestaan itse. Mistä muuten tiedät, onko seksi rakkaan ihmisen kanssa parempaa kuin vain kivan tyypin, jos et ole kokeillut?
Mitä tuohon ehkäisyys tulee, niin suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan halua sitä suurperhettä, joten avioliitossakin ehkäistään.
Vähän päälle kolmikymppisiä ollaan. Mentiin naimisiin reilu kaksikymppisinä. Kummallakin oli selkeä ajatus seurustelusta ja siitä, mitä siihen kuuluu.
Minulla oli aina sellainen periaate, etten edes ala seurustella henkilön kanssa, jos kuvittelen, ettei se voi johtaa avioliittoon. Jos joka tapauksessa haluaa naimisiin, miksi pitäisi keskittyä suhteeseen, joka joka tapauksessa päättyy joskus?
Ja kun sillä mielellä seurustelin, ei ollut mitään syytä mennä sänkyyn. Mieluummin aloittaa sen kokonaan sitten, kun ollaan naimisissa ja varmasti yhdessä loppuikä. Silloin on aikaa molemmilla opetella ja oppia, mistä toinen tykkää. En ole ikinä ajatellut seksiä minään "perustarpeena", mikä on pakko tyydyttää kenen tahansa kanssa. Se on todella henkilökohtaista ja se kuuluu ainoastaan minulle ja miehelleni.
Jos mieheni olisi ollut jonkun toisen kanssa, en olisi alkanut seurustella. Tai itse asiassa, mieheni oli seurustellut toisen kanssa, mutta se ei ollut koskaan johtanut seksiin. Ja hyväksi onneksi tuolla naisella oli samat periaatteet kuin meilläkin.
Jos mieheni olisi ollut jonkun toisen kanssa, en olisi alkanut seurustella.
Mutta mikäs siinä. Mustavalkoisuus on aina parasta!
Tarkoitan tolla sitä että suurimmalla osalla ihmisistä on panoja joista myöhemmin olisi halunnut luopua. Toivonut että niitä ei olisi ollutkaan.Minä en ainakaan halua nussia ihmisiä joita en rakasta. Haluan että mies tuntee minut ja minä hänet. En myööskään halua käyttää ehkäisyä. En kondomeja (koska ne ei tunnut hyvälle ja ovat ärsyttäviä) enkä halua syödä mitään pillereitä tai laittaa kierukoita.
sama, haluan luottaa ja rakastaa sitä, jonka kanssa harrastan seksiä, mutta ei siihen avioliittoa tarvita. Mulla on ollut 3 seksikumppania ennen aviomiestäni, heitä kaikkia olen rakastanut. Aviomieskin oli rakas ennen avioliittoa.
Kaikki eivät ole kuitenkaan sellaisia kuin sinä ja minä. Monille seksi on jotain ihan muuta kuin rakkaudesta johtuvaa. Ja mikäs siinä! Se ei silti tarkoita sitä, että se olisi jotain, jota pitäisi katua. Kannattaa yrittää ajatella asiaa toistenkin ihmisten kannalta, koska kaikki eivät jaa samoja tuntemuksia asioista. Joillekuille riittää se, että tyyppi on kiva. En menisi tuomitsemaan, aikuinen ihminen päättää seksinharrastuksestaan itse. Mistä muuten tiedät, onko seksi rakkaan ihmisen kanssa parempaa kuin vain kivan tyypin, jos et ole kokeillut?
Mitä tuohon ehkäisyys tulee, niin suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan halua sitä suurperhettä, joten avioliitossakin ehkäistään.
Jos ei halua kunnon perhettä niin ei kannattaisi mennä naimisiin. Naurattaa nämä Suomen perheet missä on yksi-kaksi lasta. Muiden sukulaisten kanssa ei olla juuri missään tekemisissä jne. Meillä on yksitoista lasta ja olemme koko ajan tekemisissä serkkujen, tätien, setien jne, kanssa. Emme ole uskonnollisia vaan aivan suomalaisia tavallisia ihmisiä.
Minä en kyllä luottaisi ihmiseen joka nai joka toista vastaan tulijaa. Naisellakaan ei pitäisi olla mitään epäselvyyksiä kuka on lapsen isä. Mutta nykyään sekin näyttää olevan ongelma.
Tosin eihän nykyään muullakaan ole merkitystä. Liitoista erotaan mitä naurettavimmista syistä. Miten sellaiseen ihmiseen voi uskoa missään joka on eronnut jostain surkeasta syystä?
Jos ei halua kunnon perhettä niin ei kannattaisi mennä naimisiin. Naurattaa nämä Suomen perheet missä on yksi-kaksi lasta. Muiden sukulaisten kanssa ei olla juuri missään tekemisissä jne. Meillä on yksitoista lasta ja olemme koko ajan tekemisissä serkkujen, tätien, setien jne, kanssa. Emme ole uskonnollisia vaan aivan suomalaisia tavallisia ihmisiä.Minä en kyllä luottaisi ihmiseen joka nai joka toista vastaan tulijaa. Naisellakaan ei pitäisi olla mitään epäselvyyksiä kuka on lapsen isä. Mutta nykyään sekin näyttää olevan ongelma.
Tosin eihän nykyään muullakaan ole merkitystä. Liitoista erotaan mitä naurettavimmista syistä. Miten sellaiseen ihmiseen voi uskoa missään joka on eronnut jostain surkeasta syystä?
Kuule, tiedät itsekin, että tuo, mitä kirjoitat, on ihan naurettavaa, joten turha sulle on vastata mitään.
Olet täysin oman ajatusmaailmasi vanki. Tuollainen mustavalkoisuus kuuluu normaalisti teini-ikään.
Jos ei halua kunnon perhettä niin ei kannattaisi mennä naimisiin. Naurattaa nämä Suomen perheet missä on yksi-kaksi lasta. Muiden sukulaisten kanssa ei olla juuri missään tekemisissä jne. Meillä on yksitoista lasta ja olemme koko ajan tekemisissä serkkujen, tätien, setien jne, kanssa. Emme ole uskonnollisia vaan aivan suomalaisia tavallisia ihmisiä.Minä en kyllä luottaisi ihmiseen joka nai joka toista vastaan tulijaa. Naisellakaan ei pitäisi olla mitään epäselvyyksiä kuka on lapsen isä. Mutta nykyään sekin näyttää olevan ongelma.
Kuule, tiedät itsekin, että tuo, mitä kirjoitat, on ihan naurettavaa, joten turha sulle on vastata mitään.
Olet täysin oman ajatusmaailmasi vanki. Tuollainen mustavalkoisuus kuuluu normaalisti teini-ikään.
Kerro mitä järkeä on nussia 30 ihmistä elämänsä aikana? Miten nainen ei voi tietää kuka on lapsensa isä ilman mitään testejäkin?
Tosiasia on se että juuri sinun ajatusmaailmasi takia länsimaissa koko avioliitto on kuolemassa. Sillä ei ole enää mitään merkitystä. Pettämisestä on tullut kansanhuvia ja lapsia on useiden ihmisten kanssa.
Naiset valittaa että jeitä kutsutaan huoriksi. Onko se joku ihme? Jos ei edes muista kenen kanssa on nussinut niin miten sellaista ihmistä voi kunnioittaa?
Miten voi luottaa ihmiseen joka sanoo rakastavansa sinua, kun tiedät että hän on sen sanonut kymmenelle muullekkin ja kaikki on jättänyt? Miten voit vannoa valasi alttarilla ikuisesta liitosta kun sinä ja miehesi olette ne jo joskus vannonut muiden kanssa? Se vasta on naurettavaa.
Naurattaa nämä Suomen perheet missä on yksi-kaksi lasta.
No mitäs naurettavaa niissäkin nyt sitten on? Entäs vapaaehtoisesti lapsettomat parit? Ne ei varmaan mahdu sun käsityskykyyn enää ollenkaan.
Minä ja miesystäväni olemme päättäneet odottaa avioliittoon asti. Olemme molemmat olleet jo kerran naimisissa ja parissa muussakin pitemmässä suhteessa. Siksi seksi ei ole nyt ensimmäinen asia, vaan haluamme kehittää suhdettamme muuten. Aloite lähti minusta, mutta mies on samaa mieltä siitä, että hyvä seksi seuraa siitä, että suhde on muutenkin toimiva. Tarkoituksemme on mennä naimisiin melko pian, noin 1,5 vuoden kuluttua ensitapaamisesta, joten ihan hirveän kauan ei joudu odottamaan seksin iloja. :)
Puhumme paljon seksistä ja odotuksistamme eli mitenkään ahdistuneesti emme suhtaudu asiaan. Päinvastoin. Meillä on voimakas eroottinen vetovoima toisiamme kohtaan eikä ulkopuolinen ehkä edes arvaisi, ettei välillämme ole vielä ollut seksiä. Olemme jo yli 4-kymppisiä, joten kaikki varmaan olettavat, että seksi kuuluu elämäämme.