Ihmetyttää kohu suomalaisten rasistisuudesta
enkä nyt mitenkään sano ettei se olisi totta. MUTTA onhan suomi myös
-koulukiusaamisen maa
-työpaikkakiusaamisen maa
- perheväkivallan maa
Jatkakaa listaa!
Minä olen suomessa syntynyt ja suomalaisen näköinen ja kyllä minullekin on huudeltu kadulla ties mistä, kiusattu, haukuttu, kiroiltu. Tätä ei voi laittaa kai rasismin piikkiin(?) MUTTA jos olisin tummaihoinen niin voisin sanoa että tämä on rasistista huutelua? Niinkö?
Kommentit (68)
että rasismi on oikeastaan vain yksi ilmenemismuoto tässä maassa olevasta henkisestä pahoinvoinnista, josta sikiää myös koulukiusaamista, työpaikkakiusaamista, perheväkivaltaa, sitä että viidesosa kansasta syö mielialalääkkeitä jne... Tosiaan suomalainen kiusaa suomalaista ihan yhtä lailla tai enemmänkin kuin ulkolaista. Kiusaamismentaliteetilla liikkeellä oleva löytää kyllä syyn kiusata, olipa se sitten rotu tai läski tai se että työkaveri vaan on 'ärsyttävä lehmä'.
ja täähän oli aika mehevä juttu, sen voi ottaa ihan miten vaan, puolesta tai vastaan.
Minä olen suomessa syntynyt ja suomalaisen näköinen ja kyllä minullekin on huudeltu kadulla ties mistä, kiusattu, haukuttu, kiroiltu. Tätä ei voi laittaa kai rasismin piikkiin(?) MUTTA jos olisin tummaihoinen niin voisin sanoa että tämä on rasistista huutelua? Niinkö?
lauantai-iltana nakkikioskilla siitä että esim. kirkkaassa päivänvalossa joku tulee yleisellä paikalla huutamaan lapselle että saatanan neekeri.
ja ihan suomalaiset miehet huutaneet solvauksia lasten lukumäärästä (3kpl), palkkatasostani, ulkonäöstäni yms...
ap
esimerkkejä löytyy minulta ja niin varmaan monelta muultakin. Se että joku huutaa minun lapselleni saatanan kakara niin se ei lien rasismia? Koska minun lapseni ovat valkoisia?
ap
ja ihan suomalaiset miehet huutaneet solvauksia lasten lukumäärästä (3kpl), palkkatasostani, ulkonäöstäni yms...
ap
Lienet jotenkin outo ja vääränlainen, kuten mamutkin leijonakoruherrasväen silmiin.
Kuka tai mitkä tahot manipuloivat suomalaisia rasisteiksi ?
lukemaan suomalaisten kirjoituksia Abu-Hannasta eikä sen jälkeen tarvi enää miettiä onko Suomi pullollaan rasisteja vai ei.
voi muka tietää miltä tuntuu olla ulkomaalainen tässä maassa.
Mieheni on eurooppalainen, asunut ja työskennellyt monessa Euroopan maassa ja on vakaasti sitä mieltä, että suomi on todellakin rasistisin maa, missä on asunut/työskennellyt.
Hänellä monen kymmenen vuoden täällä asumisen jälkeen ei saa olla mitään negatiivista sanottavaa arvon Suomesta. Ei yhtään mitään, ei edes arvostella suomalaisten ohella junien huonoa kulkemista talvella jne.
Pitää tietää paikkansa?
ap