Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa työskentely, kannattaako hakea töihin?

Vierailija
04.01.2013 |

Olen hoitanut aikuisia ihmisiä eli hoitaja ammatiltani. Nyt kiinnostaisi hoitaa lapsia, mutta kokemuksia päiväkotityöskentelystä kaivattaisiin: )

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa pitää olla hyvä sietämään jatkuvaa melua ja hälinää, pitkäpinnaisuutta sillä lapsilla paljon käytös yms häiriöitä, maahanmuuttaja- ja monikulttuuriset pk:t tuovat sitten jo aikamoisia haasteita. Itse lähdin pois alalta, en pitänyt ollenkaan, huomasin etten jaksa melua, enkä ole "aidosti" kiinnostunut toisten lapsista enkä ihmisläheisestä työstä ylipäätään. En halunnut tulla nääntyneeksi, työhönsä kyllästyneeksi tädiksi, vaan hain itselleni ihan toisenlaista työtä. Arvokasta työtä toki pk-työ on, mutta vaatii tietynlaisen ihmistyypin. Eivät ole työyhteisöinäkään aina helpoimmasta päästä.

Vierailija
2/13 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkoilusta, eikä pieni palkka ole este työlle, niin kannattaa.

Sekä tykkään seurailla lasten touhuja ja havainnoida sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuntipalkka suunnilleen? Kunnalliselle olen ehkä hakemassa.

Vierailija
4/13 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lisä. En ole pääkaupunkiseudulla.

Tuntipalkoista ei kai ole päiväkodeissa työskentelevillä tietoakaan.

Vierailija
5/13 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on suorastaan kamalaa "hoitaa" lapsia, joista suurin osa käyttäytyy todella huonosti, mutta asialle ei voi juurikaan mitään tehdä. Pienien kanssa saa olla vaihtelemassa vaippoja ja jäätymässä tuntikausia pakkasessa pihalla, ja isommilta saa jo sitten kuulla vaikka mitä kamaluuksia.

En ole kyllä koskaan tajunnut kuka jaksaa jossain puistoissakin istuskella tuntikaupalla ja vielä töissä sitten vapaaehtoisesti!

En nyt enää työskentele lasten kanssa, enkä todennäköisesti tulevaisuudessakaan. Sopii niille jotka aidosti välittävät ja kokevat rakkautta lapsia kohtaan ja JAKSAVAT heitä, sekä nauttivat ulkona seisoskelusta.

Vierailija
6/13 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä? Mä en myöskään pääkaupunkiseudulta, joten voisi palkat olla samansuuntaisia. En myöskään halua kokopäivätyötä, osa-aika riittää. Ap

Vierailija
7/13 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä? Mä en myöskään pääkaupunkiseudulta, joten voisi palkat olla samansuuntaisia. En myöskään halua kokopäivätyötä, osa-aika riittää. Ap

kunnallisella on vähän parempi palkka.

Vierailija
8/13 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen, minusta lastenhoitajilla tulee olla tehtäväänsä koulutus ja ammattitaitoa, jotta lapsen kasvua, kehitystä ja oppimista pystyy oikeati tukemaan, Lapsilla on oikeus laadukkaaseen päivähoitoon ja sellaisiin kasvattajiin, jotka osaavat kasvattaa lasta. Liian paljon kentällä näkee hoitajia, joilla ei ole riittävää osaamista ja ammattitaitoa, tai asennetta lapsiin ja työhön.

Vierailija
9/13 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rohkaistua ja hakea päiväkotiin, sittenhän sen tietää sopiiko vai ei. Jotenkin vaan nyt pakko vaihtaa paikkaa johonkin ja lasten hoito kiinnostaisi.

Se tietysti vähän mietityttää, miten sinne hoitajien sekaan sopeutuu, kun on nyt tehnyt työtä enimmäkseen itsekseen kotipalvelussa. Ap

Vierailija
10/13 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koulutusta riittävästi siihen työhön ja kokemusta haastavista lapsistakin löytyy riittävästi. (olemme tukiperhe autistiselle lapselle). Ihmettelen jos ei taito riittäisi normaaleja lapsia hoitamaan. Ap

Vierailija
11/13 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koulutusta riittävästi siihen työhön ja kokemusta haastavista lapsistakin löytyy riittävästi. (olemme tukiperhe autistiselle lapselle). Ihmettelen jos ei taito riittäisi normaaleja lapsia hoitamaan. Ap

jos olet käynyt vanhanmallin koulutuksen (kodinhoitajako se oli) saatat joutua tekemään näyttötutkinnon. Jos on päiväkoti jossa lakeja noudatetaan.

Vierailija
12/13 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä pieni yksikkö, yksi pientenryhmä ja yksi isojen ryhmä. Itse olen pienten puolella. Tykkään suunnitella ja toteuttaa lapsille askarteluja ja maalaustuokioita, lorutella ja lauleskella. Pienet tarvitsevat paljon syliä ja kirjanlukua, isommat lapset hieman haasteellisempaa puuhaa, kuten ompelukuvia, hamahelmiä tms. Palkka on nyt on mitä on, mutta meillä kivat työpaikkaedut, liikuntasetelin yms.

Vierailija
13/13 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää ja plussana vielä tuo tukiperheys. Soittokierroksen päiväkoteihin jo tein. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan