Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oeln karkkikalossa neljättä päivää ja kamala makeanhimo. Mikä avuksi?

Vierailija
04.01.2013 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoreita tai kuivattuja, pähkinöitä, rusinoita ym. pientä jolla tyydyttää napostelunhimo terveellisesti.

Vierailija
2/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilkkoa pakastimeen banaaneita ja napsia niitä sitten kohmeisena makeanhimoon. Pitääkin muistaa tehdä se, ennen kuin makeanhimo iskee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän myös vähentää makeaa ja olen nimenomaan suklaalakossa. Tosin makeanhimoa ei ole ollut; aloitin nimenomaan tuolla suklaalla jota olen syönyt kaiketi 40 päivää tauotta. Olen sallinut itselleni muut herkut hillitysti, mutta kummasti ei olekaan tehnyt mieli, olen aina säästänyt seuraavaan taukoon päivän yhden makean.

Olen syönyt aamu- ja välipalaksi jugurttia, kohmeisia marjoja ja siemeniä ja paitsi pitänyt itseäni mestarina, niin myös tykännyt niistä oikeasti ja tuntenut olon tosi kylläiseksi heti sen jälkeen, niin että onkin jäänyt kahvit keittämättä. Päätin uskoa, että ne tekevät hyvää ja tyydyttävät monet turhat himot.

Vierailija
4/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kalkkunaleikkelettä 5 siivua.

Jos kalorit kiinnostaa, niin noi edellämainitut on huonoja vaihtoehtoja, eikä taida muutenkaan viedä makeanhimoa pois.

Vierailija
5/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinirypäleet on makeita

ja ne pikku tomaatit

syö vanukkaita, esim. 1 purkki päivässä, hitaasti. Jäätelöä.

keksejä. muutama kpl päivässä.

Vierailija
6/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tofukalkkunaakin

se

Vierailija
8/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä enemmän syöt sokeria, sitä enemmän tekee mieli sokeria.

Kehitä hyvät välipalat: rahka esim. marjoilla

tai raejuustoa marjoilla. Voi makeuttaa makeutusaineella.

Jos tuo ei toimi niin proteiinipatukka.

Vierailija
9/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeanhimo voi olla janoa. Oikeasti.

Itse juon teetä. Rooibos on parasta, se on itsessään hieman "makeaa". Saatan lisätä puolikkaan teelusikallisen hunajaa silloin tällöin.

Vierailija
10/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai xylitolipurkka.

muistathan että pääset parempii tuloksiin kun annat vähän itsellesi narua

Vierailija
11/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika vaarallisiksi tuomittu nekin?

Jos haluaa noudattaa vähähiilarista ruokavaliota, silloin kannattaa tosiaan välttää kaikkea missä on hiilareita.

mutta ainakin itsellä se, että syö lautasmallin mukaan, pitää makeanhimon pois kokonaan.¨

Mutta toki se mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toisella.

Vierailija
12/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä enemmän syöt sokeria, sitä enemmän tekee mieli sokeria.

Kehitä hyvät välipalat: rahka esim. marjoilla

tai raejuustoa marjoilla. Voi makeuttaa makeutusaineella.

Jos tuo ei toimi niin proteiinipatukka.

Plus ei ole mitään järkeä aloittaa karkkilakkoa, ja syödä kahta kauheammin keksejä ja jätskiä. Ekat vähäsokeriset päivät on vaikeampia, sitten helpottaa. Laita itsellesi joku tavoite, x karkitonta päivää ja sitten ostat vaikka uuden vaatteen tms. Magnesium-tasoista kannattaa pitää huolta, Mg-puute pahentaa suklaanhimoa.

Vierailija
13/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta niitä valion vähäkalorisia mehukeittoja, niitä minä täällä kulautan kun iskee makeanhimo =) ei kyllä pahemmin ole iskenyt, ja myös aloitin 1pv totaaliherkkulakon.

Vierailija
14/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvissyöjälle huono vaihtoehto

Pointti noissa kalkkunaleikkeissä on se hiilarittomuus. Kaikkea muutakin hiilaritonta kyllä löytyy ja varmasti jokin sopii kasvissyöjällekin. Itse ottaisin ihan vaan lisäravinnekaupasta saatua heraproteiini-isolaattia. Vie makeanhimot pariksi tunniksi täysin, kun desin vetäsee naamaan. Tuo sopii useille kasvissyöjille ja on vielä laktoosittomiakin valmisteita.

Millään hiilaripitoisella mun himot ei lähde pois.

Vierailija
15/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeanhimoa ei pidä yrittää tyydyttää makeilla hedelmillä, eikä millään missä on sokeria. Se häipyy kun lopettaa kaiken sellaisen syömisen, missä on sokeria. Vehnäjauhot myös pois ja kaikki ns. roskaruoka. Varsinkin ranskikset, sipsit.

Perunaa saa syödä, kunhan se ei ole käsiteltyä eikä siinä ole lisäaineita.

Keitettyä perunaa, itsetehtyä perunamuusia.

Valkoinen riisi myös pois, ihan kokonaan.

Vihannekset ovat hyvästä ja kaikki missä on proteiinia, rasvaa ei saa kuitenkaan syödä ylenpalttisesti.

Keräkaali ja puolukka ovat tosi hyviä.

Hedelmistä paras on greippi. Appelsiiniakin voi syödä jonkun verran.

Leipääkin saa syödä, ruisleipää ja kokojyväleipää.

Vierailija
16/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti noissa kalkkunaleikkeissä on se hiilarittomuus. Kaikkea muutakin hiilaritonta kyllä löytyy ja varmasti jokin sopii kasvissyöjällekin. Itse ottaisin ihan vaan lisäravinnekaupasta saatua heraproteiini-isolaattia. Vie makeanhimot pariksi tunniksi täysin, kun desin vetäsee naamaan. Tuo sopii useille kasvissyöjille ja on vielä laktoosittomiakin valmisteita.

useimmille ihan ok:)

Vierailija
17/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasella kun kunnolla juo, saattaa mennä päiväkin syömättä mitään.

Vierailija
18/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais jäädä pointti huomaamatta sulta: kyse ei ole karppaamisesta, vaan makeanhimon voittamisesta. Makeanhimoa ei taiteta vetämällä makeaa.

Hedelmät on aika huonoja, kun on niin sokerisia.

Lisäproteiinitkaan ei tee varmasti kenellekään huonoa.

Vierailija
19/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais jäädä pointti huomaamatta sulta: kyse ei ole karppaamisesta, vaan makeanhimon voittamisesta. Makeanhimoa ei taiteta vetämällä makeaa.

mikään tieteellinen tutkimus ei kyllä vielä ole osoittanut hedelmiä huonoiksi. terveimmät ihmiset maailmassa asuavat siellä missä syödään paljon hedelmiä:)

Mutta tästä on monenlaista uskomusta, joten tuskin meistä kukaan nyt tämän keskustelun vuoksi päätään kääntää.

Vierailija
20/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään tieteellinen tutkimus ei kyllä vielä ole osoittanut hedelmiä huonoiksi. terveimmät ihmiset maailmassa asuavat siellä missä syödään paljon hedelmiä:)

Mutta tästä on monenlaista uskomusta, joten tuskin meistä kukaan nyt tämän keskustelun vuoksi päätään kääntää.

oot kyllä harvinaisen lukutaidoton ja/tai kovakalloinen.

Annoin vinkin, jolla makeanhimo lähtee pois KAHDEKSI tunniksi ja toimii 100-varmasti paremmin, kuin hedelmät.

Asia ei liity mihinkään karppaamiseen, eikä hedelmien yleiseen soveltuvuuteen. Ei myöskään minkäänlaiseen ruokavalioon tai sen puutteeseen.

Huoh...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä