Miltä kuulostaa seuraavat häät
Vihkiminen arkena maistraatissa, ei vieraita sinne.
SItten vanhemmat veisimme ravintolaan syömään, ja illalla hyvin vapaamuotoinen tilaisuus kavereille, ja siellä pientä suolaista + boolia.
Olemme yli 40 vuotiaita ja yhdessä yli 15 vuotta, joten ei mitään perinteisiä prinsessahäitä tahdottaisi pitää, mutta jotenkin juhlistaa kuitenkin.
Kommentit (67)
Eikä hitto mitään boolia vaan oikeita juomisia, kuplivaa ja sit mitä teidän tutut tuppaa juomaan, myös holittomia. Sit ois jees
Ihmisillä on tapana "napostella" paljon. Pidä huoli siitä, että se naposteltava ei lopu kesken.
Vaikka se olis illalla 9 aikaan, ihmiset syö uskomattoman paljon!
Pitää olla sitten jotain kanansiipiä ja juustopaloja, että ne täyttää raavaankin miehen.
Mikään ei ole niin noloa kuin nälkäiset vieraat.
lapsettomat häät?!
Miksi ne alkaa niin myöhään? Minä en ainakaan kauheasti jaksaisi lähteä enää siihen aikaan minnekään!
Mites ois jotain vähän isompaa kuin pientä syötävää?
Muuten loistava idea. Hyviä häitä!
miten muuten? omg. :D
No eikö voi ajatella vieraita?
ja tiedättekö mitä, tuonne ei ehkä kutsuttaisi lapsia lainkaan!
AV mammat pillastuu. Mitä mitä??? Miten joku julkeaa olla kutsumatta minun pieruperttiäni juhliin. Hänhän on sentäs koko maailman ihmeellisin olento.
seisomabileissä porukka kokoontuu nimenomaan siinä ruokien ympärillä. Seistään ja napostellaan ihan koko ilta. Otetaan pikkasen kuppia ja syödään vaikkei istuta.
Siis ihan koko ajan on lautasella jotain!!!
Syödään varmaan enemmän kuin jos olisi ollut oikea lämminruoka annos.
seisomabileissä porukka kokoontuu nimenomaan siinä ruokien ympärillä. Seistään ja napostellaan ihan koko ilta. Otetaan pikkasen kuppia ja syödään vaikkei istuta.
mitä sitten?
tuskin tässä oli pointtina ruoankulutuksen määrä vaan illan tunnelma ja tyyli.
mitä sitten?
tuskin tässä oli pointtina ruoankulutuksen määrä vaan illan tunnelma ja tyyli.
Mä menen yleensä kymmeneltä nukkumaan.
Miksi ihmeessä siellä pitäisi olla oikeaa ruokaa? Naposteltavat kuulostavat paljon hauskemmalta idealta ja vapaammalta seurustelulta :)
Mukavia juhlia ap! Hyvä idea, jos mekin joskus päätämme naimisiin mennä ;)
:'D
Tottakai valvoisin häiden takia, mutta yhdeksältä alkavat bileet on aika myöhään. Eikö edes seitsemältä?
Siis todella hyvä idea. Älkääkä kutsussa kertoko että kyseessä häät, silloin saatte oikeasti pidettyä homman rentona ja vieraat tulemaan ilman lahjoja. Kukaan ei tule ilman lahjaa jos tietää häihin tulevansa (kokemusta on).
Mutta jos ajattelee olevansa itse hääparina vieraan asemassa, niin sittenhän on jonkun muun asia hoidella tarjoilut, ohjelmat, varaukset ym. Vain teinien juhlissa mennään pelkällä popcornilinjalla.
Jotain vastaavaa olemme itsekin suunnitelleet.
Juhliin kutsutut kuvittelevat, että juuri heitä ja heidän tottumuksiaan pitäisi ottaa joka käänteessä huomioon. Ei saa kutsua liian myöhään tai menen nukkumaan. Ei liian ajoissa, kun on niin tavallista. Ei sitten boolia. Minä haluan kunnon ruokaa, kun syön päivälliseni illalla...
Oletteko te ihan terveitä? Kyllä vaan ne kutsujat päättävät, minkälaiset juhlat pitävät ja te kutsuvieraat päätätte, tuletteko vai ette. Kaikki muu napina on tätä nykyajan prinsessa-touhua, kun mä haluuun, mä olen maailman napa ja mua pitää totella...
Ensin kysytään mitä mieltä ja sitten kun kertoo mitä mieltä on, onkin prinsessa!
TÄSSÄ KETJUSSA KYSYTTIIN MIELIPIDETTÄ. ME ANNOIMME SEN.
Pisteet siitä ettei mitään väkinäistä pönötystä ole suunnitelmissa ja että vieraatkin saavat oikeasti tilaisuuden viihtyä eikä vain koristaa juhlasalia. Itsestäni on ollut outoa olla läheisten rentojen ihmisten pönötyshäissä joissa ihmiset on plaseerattu johonkin oletettuun arvojärjestykseen vaivaannuttavaan seuraan vaikka koskaan muulloin ei ketään plaseerata minnekään.
Sen verran kuitenkin sanoisin mitä muutkin ovat tuossa jo sanoneet että tiedän että monet odottaa juhlilta kuin juhlilta hyvää tarjoilua ja jos sellaista ei jossain ole ollut niin on koettu hieman loukkaavana se että itse näkee vaivaa, laittautuu, raivaa tilaa muilta suunnitelmilta, tulee jonkinlaisen matkan päästä päästäksen juhliin jne ja perillä odottaa sitten joku keksipaketti.
Ruoka osaltaan tekee sen juhlan ja vaikuttaa viihtyisyyteen. Nälkäisenä ei tosiaan kenelläkään ole kivaa ja muuten hyvä fiilis saattaa laskea verensokerin mukana halusipa sitä tai ei.
Rennon oloiset juhlat kun on tulossa niin miksei sitä sitten tilaisi pitoalvelulta jonkin ruokaisan salaatin tms niin ettei juhlakattausta tarvita mutta vieraat saa kuitenkin vatsantäytettä.
En tiedä koskeeko tämä teitä mutta jos osasyynä napostelulinjaukseen on se ettei taloudellisesti halua panostaa vieraisiin, niin sitten kannattaa miettiä hieman sitä että onko juhlat tarppeeliset. Vaikka tosiaan itse haluaa juhlia omaa juhlaa ja toivoo myös muita paikalle juhlimaan niin se arvostus on hyvä osoittaa myös panostamalla juhlaan. Vaikka olisi välitön juhla niin puitteet pitää silti järkäillä kuntoon niin että ihmisillä on hyvä olla. Pettyneet vieraat kun ei valitettavasti ole hyväksi ihmissuhteille, ei juhlien järkkääjälle eikä vieraille.
Tuo siis vain muistutuksena mikä ei välttämättä teitä edes mitenkään koske, varmasti saatte mukavat juhlat aikaiseksi ja väki viihtyy iloisen asian ääreellä.
Meillä osallta kavereista on jo niin isot lapset, että ne toimii kuskeina.
ap.