Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikilla naisilla tili ja tuloja minulla ei ole kumpaakaan.

Vierailija
04.01.2013 |

Mies hoitaa meillä kaikki raha-asiat.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mies onkin ainoa joka tienaa, niin mä hoidan raha-asiat.

Vierailija
2/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos sä vaan elelet "siivellä" etkä hoida koskaan mitään asioita niin mitäs meinaat tehdä jos miehesi vaikka kuolee tai ottaa eron. Nyt nainen vähän selkärankaa ja rupeat pitämään omat rahasi omanasi etkä kerjäämään mieheltä rahaa kun jotain pitää ostaa... mä tulisin hulluksi jos täytyisi aina tilittää että anna mulle 50e kun tartten sitä ja tätä.. argh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös silloin kuin ei ole ollut tuloja. Itse asiassa käytössä on sama tili, joka minulle avattiin jo lapsena, ei ole tarvinnut siitä luopua.

Oikeasti en ymmärrä, että nykyainana vielä on perheitä, joissa mies hoitaa kaikki raha-asiat. En ole yhteisiä tilejä vastaan, mutta lähinnä tuota "mies hoitaa"-asennetta kyseenalaistan.

Vierailija
4/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti todellakin rakkaus kantaa niin, että vielä eläkkeelläkin miehesi pitää sinusta huolta.

Totta helkkarissa on oma tili ja omat tulot! Oma eläkekertymä ja jotain omaisuutta.

Rakkaus voi kadota hetkessä. Ja joskus katoaa kunniallisuuskin. Tai perheen elättäjää voi kohdata onnettomuus.

Vierailija
5/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä opiskelen eikä tuloja juurikaan ole (opintotuki sekä keikkatöistä palkka), mutta on säästötilillä jonkin verran jotka olen säästänyt kun töissä aiemmin olin.. mies maksaa omalta tililtään kaikki suurimmat menot ja hänelläkin on oma säästötili, johon säästää esim remontteja jne varten rahaa, koska mulla ei säästöt ole niin suuria, että niillä rempattaisi tai ostettaisi uutta autoa tms. :)

Minä sitten taas hankin lasten vaatteet ja omat vaatteeni omilla rahoillani ja lapsilisillä. Tämä järjestely sopii meille hyvin, eikä olla oltu niin tiukoilla kun ajateltiin alunperin, kun aloin opiskella uutta alaa.

Vierailija
6/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oudolta minun korvissani. Kuinka joku nainen (vuonna 2013) HALUAISI olla niin riippuvainen toisesta että ei olisi oma tili (ja tulot)? En tiedä kukaan mun piirissä joka edes SUOSTUISI siihen. Mitä jos kävelet kaupungissa ja näet esim kengät jotka haluat ostaa - ?????? eikä ole korttia millä maksaa niitä vaan pitääkö sun pyytää miestä mukaan sen takia - TÄH???? aivan kauhea ajatus. Mieheni ei edes tiedä paljonko mulla on tililläni, ja voin tehdä just mitä haluan niillä, esim tilata matkan mitä olenkin tehnyt (kerran meidän perheellä ja kerran mulle ja kaverilleni). Tuo tilannehan tarkoittaa myös että mies kontrolloi KAIKKEA mitä teet! ja ostat. Entäs oikeesti - jos tulee ero (koska faktahan on että niitä tulee ja paljon) miten pärjäät??? Periaate - että täytyy elää niin että pärjäisi omillaan jos mies tunnista toiseen ois veks - on mielestäni aika hyvä.

Vierailija
7/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että pyydät (?) hiukan rahaa ja menet pankkiin avaamaan tilin. Ota henkilöllisystodistusmukaan. Jo sinulla on lapsia ja hoidat heitä pääsääntöisesti, lapsilisien ja kotihoidontuen pitäisi tulla sinun tilillesi. Ilmoita Kelaan uusi tilinumerosi. Jos ei ole lapsia, hanki palkkatyö (mene työvoimatoimistoon) tai sovi miehen kanssa summasta, jonka saat kuukausittain tilillesi.

Vierailija
8/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sulla on oma tili olla ja jotain tuloja. Ja jos tulet raskaaksi/olet ollut raskaana, johonkinhan ne päivärahat on ohjattava. Ja lapsilisät maksetaan aina äidin tilille. Tottakai sulla on oma tili!

Vierailija
9/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi muuta tiliä ovat yhteisiä. Minä tienaan 1000€ kuussa käteen ja mies 5000€. Eli ihan hyvä, että meillä on yhteiset rahat. Olisin muuten ihan sika köyhä.

Vierailija
10/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen sairas mutta en saa edes sairaseläkettä ja lapsi on jo kohta 5v eli en saa kotihoidontukea ei minulla ole omia tuloja lainkaan.ap

Vierailija
11/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili ja tuloja on ollut pienestä pitäen. Tai no, varsinaisia omia tuloja vasta ekasta kesätyöpaikasta lähtien (olin 15 v.).

Ap, etkö koskaan ole ollut missään töissä, saanut opintolainaa tai -tukea? Minne ne on maksettu?

Vierailija
12/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi muuta tiliä ovat yhteisiä. Minä tienaan 1000€ kuussa käteen ja mies 5000€. Eli ihan hyvä, että meillä on yhteiset rahat. Olisin muuten ihan sika köyhä.

että rahat olisivat yhteisiä. Meillä on erilliset tilit, mutta esimerkiksi silloin kun olin hoitovapaalla, mies maksoi yhteisistä menoista suuremman osan. Samoin minä olen maksanut aiemmin (ennen lapsia jo) enemmän yhteisiä menoja kun tienasin silloin miestä enemmän. Se maksaa joka ehtii ja jolla on enemmän rahaa. Esim. asuntolainaa maksetaan vuorotellen.

Vierailija
13/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut sairauspäivärahaa, entä määräaikaista työkyvyttömyyseläkettä?

Vierailija
14/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus kun jotain olen saanut niin ne on mennyt yhteiselle tilille sinne menee lapsilisä nyt ei enää ole tuloja ollut kohta 2v.ap

Vierailija
15/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei olisi palkkatuloja, niin eikö väkisinkin ole joskus saanut opintotukea tai lapsilisää tai työttömyyskorvausta tms.? Oletko suoraan vanhempien hoivista mennyt miehen hoiviin? Oletko ikinä ollut missään töissä, esim. kesätöissä nuorena tms.? Antaako mies aina käteistä, jolla hoidat maksut?

En usko, että Suomessa voi kukaan elää ilman tiliä.

Vierailija
16/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei se sitä tarkoita, että pitäisi olla tili tässä hetkessä. Jos tili on koko ajan tyhjä, niin mitä järkeä sellaista on pitää?

Mullakin oli säästötili, mutta kun se vuosien kotiäitivuosien jälkeen tyhjeni ja nyt mulla on käyttöoikeus mieheni tilille.

Vierailija
17/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut sairauspäivärahaa, entä määräaikaista työkyvyttömyyseläkettä?

en usko että saisin lääkärit kun ei kovin mielellään mitään todistuksia kirjoittele.ap

Vierailija
18/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei olisi palkkatuloja, niin eikö väkisinkin ole joskus saanut opintotukea tai lapsilisää tai työttömyyskorvausta tms.? Oletko suoraan vanhempien hoivista mennyt miehen hoiviin? Oletko ikinä ollut missään töissä, esim. kesätöissä nuorena tms.? Antaako mies aina käteistä, jolla hoidat maksut?

En usko, että Suomessa voi kukaan elää ilman tiliä.

mutta ei nyt enää 7v muuta kuin tuo yhteinen tili.Mies hoitaa kaikki laskut,ostaa ruuat yms en edes tarvitse mihinkään rahaa ja jos tarvitsen niin mies antaa käteistä.ap

Vierailija
19/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole olemassa mitään sääntöä, että lapsilisät maksetaan aina äidin tilille!

Kysykää Kelasta tai kysykää pankista, kummassakin osaavat kertoa ihan virallisestikin, ettei sellaista lakia olekaan joka määrää, että jokaisella on oltava "oma" tili.

Minulla on oma tili ja lapsilisätkin tulevat sinne, koska minä ostan lapsen vaatteet ym. mutta en väitä että kaikkien muiden pitää elää samalla tavalla tai tekevät väärin.

Vierailija
20/54 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus kun jotain olen saanut niin ne on mennyt yhteiselle tilille sinne menee lapsilisä nyt ei enää ole tuloja ollut kohta 2v.ap

Taidat olla se heikkolahjainen (onko oikea termi?), joka haluaisi perustaa vaatekaupan?